וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במקום לשים מיליארדים על מחיר למשתכן במרכז, צריך לתת מענקים בפריפריה"

3.4.2017 / 15:00

כך אמר היום יזם הנדל"ן יגאל דמרי בכנס פיתוח נדל"ן בפריפריה שנערך בקריית מלאכי. ראש עיריית ירוחם: "נגמר העידן שמשרד השיכון מודיע לערים בפריפריה כמה בתים הם יבנו ומתי"

תושבים בקריית מלאכי: "לא הופתענו מהפרשה החדשה". דניאל בוק
קריית מלאכי/דניאל בוק

"האפליה ממשיכה - במקום לשים מיליארדי שקלים על תכנית מחיר למשתכן במרכז הארץ, צריך לתת מענקים ליישובי הפריפריה". כך אמר היום (שני) יזם הנדל"ן יגאל דמרי, מנכ"ל חברת י.ח דמרי בניה ופיתוח, בכנס פיתוח נדל"ן בפריפריה שערכה עיריית קריית מלאכי בשיתוף עם מכון גזית גלוב לחקר הנדל"ן במרכז הבינתחומי הרצליה.

דמרי התייחס לפרויקט מחיר למשתכן שהושלם אתמול במודיעין, שם לדבריו הקרקע סובסדה במיליארד שקל; והזכיר כי באחרונה סובסדה קרקע בראשון לציון בהיקף של מעל 1.5 מיליארד שקל. "תכנית מחיר למשתכן לא שונה מתכנית מע"מ אפס מבחינת האפליה בפריפריה", טען.

בתגובה אמר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין הנכנס, עו"ד חיים מסילתי: "צריך להפסיק להתבכיין, יש אנשים בפריפריה שיודעים לעבוד ובשנתיים האחרונות נסגרו הפערים". על כך אמר ראש עיריית ירוחם, מיכאל ביטון: "זה לא עניין של בכיינות אלא של מדיניות. כל מי שנמצא פה אלה אנשים שעובדים על פיתוח הפריפריה. הבעיה היא במדיניות הממשלה ולא בתושבים. נגמר העידן שמשרד הבינוי והשיכון מכתיב לערים בפריפריה כמה בתים הם יבנו ומתי. ראש עיר נחוש מקים שכונה תוך שנתיים-שלוש עם תב"ע (תכנית בניין עיר) מאושרת".

מרדכי כהן, מנכ"ל משרד הפנים, התייחס להסכמי הגג, שאחד מהם נחתם היום בבית שמש. "משבר הדיור הוא הזדמנות לפיתוח הפריפריה", אמר כהן, "כיום הממשלה מפעילה כלי נהדר שהוא הסכמי הגג, אך יש לבחון מה יקרה בעוד כמה שנים מבחינת הכנסות הרשות מתעשייה ומסחר. יש לשאוף לכך שלא נראה יותר אזורי מגורים ללא שטחי מסחר ותעשייה שיניבו הכנסות לרשות המקומית. יש לייצר פרק מוניציפלי בהסכמי הגג לתפקוד הרשות המקומית ביום שאחרי".

דקלה פרסיקו, מנהלת אגף בכיר ומתכננת הותמ"ל (הוועדה לקידום מתחמים מועדפים) במנהל התכנון, ציינה כי "הרשות המקומית יכולה וצריכה לשלוט כי היא זאת שמכירה את השטח הכי טוב. בסופו של דבר, ערי הפריפריה צריכות לייצר הזדמנויות כלכליות וחברתיות, לצד שיפור תחבורתי והקמת מרכזים מסחריים – וזה חלק מהמשימה שלנו בותמ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully