וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: אושרה תכנית להקמת מגדלים בטייבה

29.3.2017 / 14:58

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור, המאשרת תכניות בנייה בהליך מזורז, אישרה 2,300 דירות במגדלים בני 18 קומות והקמת קניון ראשון ביישוב הערבי. "תכנית תקדימית"

תכנית בנייה טייבה טיבה נדלן נדל"ן. רוטמן אדריכלות ובינוי ערים,
הדמיית המגדלים והקניון בטייבה/רוטמן אדריכלות ובינוי ערים

לראשונה מגדלים בני 18 קומות ביישוב ערבי: הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל), שנועדה לאשר תכניות בנייה רחבות היקף למגורים בהליך מזורז, הודיעה היום (רביעי) כי החליטה לאשר תכנית להקמת 2,300 יחידות דיור בעיקר מגדלים בני 18 קומות בעיר טייבה. התכנית משתרעת על פני שטח של כ-620 דונם קרקעות פרטיות.

את התכנית יזמה עיריית טייבה בשיתוף עם הותמ"ל, התושבים ובעלי הקרקעות. היא נערכה על ידי אדריכלים איימן חאג' יחיא ועבד אלוהאב עבד אל ראזק. היא תכלול תמהיל בנייה מגוון, כלומר לצד מגדלים יוקמו גם בניינים בגובה של עד 5 קומות וכן בתים צמודי קרקע. המטרה לתת מענה למאפייני המגזר.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

קניון ראשון בעיר בשטח של 28 דונם

בנוסף כוללת התכנית 28,600 מ"ר עבור מבני ציבור, 19,906 מ"ר עבור שטחי מסחר ו-16,575 מ"ר עבור אזורי תעסוקה. במרכז התכנית תתאפשר לראשונה הקמת קניון, שיהווה עוגן מסחרי שישרת את כלל תושבי האזור, על שטח של 28 דונם.

בפתח הישיבה ציין יו"ר הוותמ"ל, ערן ניצן, כי "מדובר בתכנית תקדימית במגזר הערבי שתאפשר הקמת מגדלים גבוהים בני 18 קומות, קניון ושטחי ציבור. התכנית, אותה יזמה הרשות המקומית עצמה, תניע יזמות בקנה מידה שטרם נראה ביישוב ערבי בישראל, ותניב לה היטלי השבחה במאות מיליוני שקלים".

לדבריו, "אישור התכנית מעניק לא רק פתרונות דיור לתושבי טייבה, אלא מעצים את הרשות המקומית ומאפשר לה להצעיד את העיר קדימה, לאיכות חיים טובה יותר ובכך מהווה תקדים אופטימי לצמצום הפערים הנדרש בין יישובי המיעוטים לשאר הישובים בישראל".

ראש העיר טייבה, עו"ד שועאע מסארוה, הוסיף כי מדובר "בהישג אדיר של אישור תכנית בטווח זמן קצר. התכנית מבטאת את השקפת העירייה, לפיה בשילוב ידיים בין רשויות התכנון והרשות המקומית, ניתן להגיע לתוצרים תכנוניים ראויים שיסייעו בפתרון מצוקת הדיור והקרקעות במגזר ובטייבה בפרט".

מתכננת הוותמ"ל, דקלה פרסיקו, ציינה כי "התכנית מהווה אבן דרך משמעותית בקידום תכניות למגורים במגזר הערבי, בבנייה רוויה על גבי קרקעות פרטיות, וכל זאת ביוזמת העיר ובשיתוף פעולה הדדי. העובדה כי נתח נכבד מיחידות הדיור מיועד למכירה, וכי בתכנית משולב מתחם שיהיה עוגן לפעילות כלכלית בעיר, היא בשורה אמיתית לטייבה ולאזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully