וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין ערים: אושר המגדל הגבוה בישראל שיכלול 100 קומות

20.3.2017 / 19:52

הוועדה המחוזית אישרה תכנית להקמת מגדל שיכלול שימושי תעסוקה ומלונאות וישתרע על פני כ-100 קומות. בכך יהפוך למגדל הגבוה בישראל, על גבול ר"ג, ת"א וגבעתיים

מגדל בין ערים. אמנון שוורץ אדריכלים,
הדמיה: אמנון שוורץ אדריכלים/אמנון שוורץ אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז תל אביב שבמנהל התכנון אישרה היום (שני) להפקדה להתנגדויות הציבור את תכנית מגדל בין ערים. מדובר בתכנית להקמת מגדל לשימושי תעסוקה או מלונאות, מסחר ושטחי ציבור ברחוב בגין ברמת גן, על שטח שבבעלות עיריית תל אביב-יפו. הוועדה המקומית אשר דנה בתכנית ביוני 2014, אישרה את המלצת מהנדס העיר להעלאת גובה המגדל לכ-100 קומות (400 מטרים) בשטח של כ-166,500 מ"ר בנוי מעל פני הקרקע, תוך התאמה של זכויות הבנייה בהתאם.

התכנית, המכונה "בין ערים", מתייחסת לשטח של כ-11 דונם בין הרחובות בגין וז'בוטינסקי ברמת גן לבין רמפת היציאה של מחלף הרכבת מנתיבי איילון צפון. בפועל משמש היום השטח כמגרש חניה. שטח התכנית כלול באזור תעסוקה מטרופוליני, כאשר בידודו של הפרויקט וריחוקו ממבני מגורים קרובים בתל אביב-יפו אינו מאפשר שימושי מגורים. הפרויקט יכלול שטחי ציבור (משרדים עירוניים).

מגדל בין ערים. גיא מילוסלבסקי ואמנון שוורץ משרד מילוסלבסקי אדריכלים,
הדמיה: אמנון שוורץ אדריכלים/גיא מילוסלבסקי ואמנון שוורץ משרד מילוסלבסקי אדריכלים

חלק מתכנית אב לחידוש מסוף ארלוזורוב

המגדל תוכנן על ידי גיא מילוסלבסקי ואמנון שוורץ ממשרד מילוסלבסקי אדריכלים. הוא חלק מתכנית האב למתחם 2000, שצפוי להפוך את מסוף ארלוזורוב בתל אביב למוקד תחבורה, תעסוקה ומגורים. תכנית האב כוללת 1,280 יחידות דיור, 205 דונם פארקים ושטחי ציבור ומרכז תחבורה מטרופוליני. התכנית מציעה עקרונות תכנון לפיתוח העתידי של מוקד תחבורה, תעסוקה, מסחר, מגורים ושטחי ציבור בשטח של כ-420 דונם בבעלות מדינת ישראל והעירייה, בסמוך למסוף התחבורה ארלוזורוב.

תחנת הרכבת פועלת במקום משנות ה-50 של המאה הקודמת ומסוף האוטובוסים בצורתו הנוכחית משנת 1990. בשנת 1992 פורסמה לתוקף ברשומות תכנית תא/2000 שקבעה במקום ייעודי קרקע לאזור עסקים ומגורים וכן מרכז תחבורתי. בשנת 2006 נבחר משרד מנספלד קהת בתחרות אדריכלים בינלאומית להצעות תכנון למרחב ובשנים האחרונות קודם התכנון בצוות עבודה משותף שכלל את נציגי משרד התחבורה, מנהל מקרקעי ישראל, עיריית תל אביב-יפו, רכבת ישראל ונ.ת.ע.

מגדל בין ערים. גיא מילוסלבסקי ואמנון שוורץ משרד מילוסלבסקי אדריכלים,
הדמיה: אמנון שוורץ אדריכלים/גיא מילוסלבסקי ואמנון שוורץ משרד מילוסלבסקי אדריכלים

בשנת 2012 ולאחר בחינת מספר חלופות, הוחלט שמרכז התחבורה, שיכלול את תחנת הרכבת ומסוף האוטובוסים יתוכנן על שטח קירוי מעל נתיבי איילון. מרחב התכנון 2000 כלול בתכנית הסכם העקרונות לקידום הקו הירוק, כאחד מתכניות בניין העיר שיקודמו על ידי המדינה ובאמצעותם ימומן הקטע התת-קרקעי של הקו הירוק בתחומי העיר.

מגדל בין ערים. הדמיה: גיא מילוסלבסקי ואמנון שוורץ ממשרד מילוסלבסקי אדריכלים.,
הדמיה: אמנון שוורץ אדריכלים/הדמיה: גיא מילוסלבסקי ואמנון שוורץ ממשרד מילוסלבסקי אדריכלים.
  • עוד באותו נושא:
  • בנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully