וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההגרלה של מחיר למשתכן באילת תיפתח הלילה

7.3.2017 / 17:36

18,372 יחידות דיור, 6,930 חדרי מלון ו-146,268 מ"ר שטחי תעסוקה בהסכם הגג שנחתם במעמד ראש הממשלה ושר האוצר עם ראש עיריית אילת. בחצות תיפתח ההגרלה לפרויקטי מחיר למשתכן בעיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טקס חתימת הסכם הגג באילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסכם גג נחתם היום בין המדינה לעיריית אילת שיביא על פי ההערכות להכפלת העיר אילת - במסגרתו זאת במסגרת ייבנו 18,372 יחידות דיור, חדרי מלון ושטחי תעסוקה.

ההסכם נחתם במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, מנהל מרחב דרום ברשות מקרקעי ישראל ערן ראובני וראש העירייה מאיר יצחק הלוי.

במשרד האוצר ציינו כי ההסכם יהווה כלי משמעותי למימוש החזון העירוני, בתוכו הכפלת מספר התושבים מ – 63,000 היום ל – 120,000 תושבים והגדלת מספר התיירים המבקרים באילת מ – 2.8 מיליון ל – 4 מיליון תיירים בשנה.

בממסגרת ההסכם סוכם כי פיתוח התשתיות יבוצע על ידי העירייה באמצעות החברה הכלכלית במהלך משותף ומהיר של משרדי הממשלה השונים. שיווק המתחמים ייעשה בשיתוף הדוק עם הרשות המקומית, ביצוע התשתיות השכונתיות יהא באחריות העירייה ובפיקוח רשות מקרקעי ישראל.

עוד במסגרת ההסכם סוכם כי ייבנו 9 שכונות חדשות בעיר אילת בהיקף של 18,372 יחידות דיור למגורים לצד תוספת של 6,930 חדרי מלון ופיתוח אזורי תעסוקה, אטרקציות ותיירות בשטח כולל של 146,268 מ"ר.

כמו כן, המדינה סיכמה עם העירייה על פיתוח רצועת החוף באילת, הקמת קריית ספורט בינלאומית, פארקים עירוניים, הקמת מתקן קצה לפסולת ופיתוח תשתיות תחבורה ותשתיות אחרות נוספות.

שר האוצר, משה כחלון ציין כי "ההסכם הזה יזניק את העיר אילת, יכפיל את מספר התושבים שלה ויאפשר לה להתפתח ולייצר אזורי תעסוקה חדשים. ויש לי בשורה בשבילכם; היום בחצות תיפתח ההגרלה הראשונה של "מחיר למשתכן" באילת, היות ואילת נכללת במפת אזור עדיפות א, אחוז בני המקום בהגרלה הוא 50%".

כחלון ציין עוד כי "בנוסף, השבנו לעיר את ההגדרה לאזור עדיפות לאומית א' גם בטווח של קילומטר מהחוף, דבר שייתן זריקת מרץ לפיתוח מיזמי תיירות ונופש. התכנית הזאת תעניק לה את כל הכלים להיות אחת מערי הנופש האטרקטיביות ביותר. בדיוק כפי שהיא צריכה להיות. חברים, הקרקע של מדינת ישראל היא לא משאב שסוחרים בו. הקרקע היא משאב שצריך להגיע לזוגות צעירים כדי שיוכלו לבנות בו בית".

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט אמר כי "לפני 68 שנה הונף באום רשרש דגל הדיו ובכך נקבע גבולה הדרומי של מדינת ישראל. מבצע עובדה מיצב את אילת כשער ימי אל מדינות אפריקה ואסיה. הסכם הגג שאנו מציינים היום יחזק את כלכלת אילת ויאפשר מגורים לאלפי משפחות נוספות. נמשיך ונבנה בקצב גובר בכל רחבי הארץ".

מנהל מרחב דרום ברשות מקרקעי ישראל, ערן ראובני אמר כי "ההסכם כולל לא רק את הכפלת אוכלוסיית העיר, אלא גם תוספת שטחים למסחר תעסוקה ומלונאות באופן שאילת תהפוך לאבן שואבת המסוגלת להעניק שירות משמעותי בכל היבט, לתושביה ולבאים בשעריה."

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי: "הסכם הגג שהושג לאחר משא ומתן ארוך, יביא למפנה דרמטי בכל הקשור לבניית תשתיות על. בעיר אילת כמו כבישים עוקפים, פארקים, חופים ועוד, יצעידו אותה לקראת עצמאות כלכלית והפיכתה לעיר מטרופולין. זוהי בשורה גדולה לתושבי אילת."

על פי המכרזים, בשכונת שחמון באילת ייבנו 184 יחידות דיור, שם תוצע למכירה דירת 80 מ"ר במחיר התחלתי של 807,932 אלף שקל. מחיר זה מגלם הנחה של 21% ממחיר השוק לאחר הפחתת מענק למשתכן בסך 40 אלף שקל.

העיקרון המנחה של הסכמי הגג הוא העמדת קדם מימון על ידי הממשלה לפיתוח תשתיות, מוסדות חינוך ומבני ציבור, פארקים ומחלפי תחבורה נדרשים, עוד משלב שיווק הפרויקט.

על פי המתווה העקרוני, הסכמי הגג מבטיחים ליזמים קבלת היתרי בנייה תוך 90 יום ומקצרים באופן דרמטי את זמן פיתוח השכונות החדשות והקמתן - אם כי עד היום אם לשפוט על פי הסכם הגג שנחתם בקריית גת למשל, לוחות הזמנים הקצרים שהובטחו ליזמים - לא עמדו במבחן המציאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully