וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו לא ענבל אור שמוכרת לכאורה דירות באובר בוקינג"

אלפי אליהו שאולי

29.1.2017 / 8:22

השר הנכנס אלי כהן: "שיווקנו מעל 25 אלף דירות וכבר כ-7,000 דירות נמכרו במחיר למשתכן"."שמשקיעים ירכשו דירות בלונדון וברלין וישאירו לזוגות הצעירים לרכוש דירות בישראל"

ח"כ אלי כהן, מפלגת כולנו. אולפן וואלה 27 בספטמבר 2016. ראובן קסטרו
אלי כהן/ראובן קסטרו

לעת עתה נראה שהחזרת המשקיעים לשוק הדיור היא בתחתית סדר העדיפויות של ממשלת ישראל: "אני מעדיף שמשקיעים ירכשו דירות בלונדון וברלין וישאירו לזוגות הצעירים דירות לרכוש בישראל. שירכשו שם את הדירה הרביעית והחמישית שלהם ולזוגות צעירים בלי דירה תהיה דירה בבעלותם", את הדברים אמר שר הכלכלה הנכנס, אלי כהן (כולנו), בכנס הקבלנים המקצועי של ארגון בוני ירושלים והסביבה וארגון הקבלנים בב"ש והנגב.

ממשלת ישראל נקטה בשנים האחרונות מספר צעדי מידור משקיעים משוק הנדל"ן ובינהם: העלאת מס הרכישה למשקיעים, הקטנת גובה המשכנתא למשקיעים ל-50% (ישנה הצעה על הפרק להקטין את גובה המשכנתא למשקיעים אף ל-25%) וכן אי שיווק קרקעות למשקיעים, אלא רק שיווקים במסגרת תוכנית מחיר למשתכן.

מנגד, נשיא התאחדות בוני הארץ רוני בריק אמר כי "צריך להחזיר את המשקיעים לשוק". גם יו"ר התאחדות הקבלנים בב"ש, אלי אביסרור, תמך בדעת בריק ואמר: "יש להחזיר את המשקיעים לשוק ולהפוך אותו לחופשי".

שר הכלכלה כהן אמר, כי "יש לנו מחויבות לזוגות הצעירים, כפי שאמר מספר פעמים השר כחלון". לדבריו, "אנחנו לא ענבל אור שמוכרת לכאורה דירות באובר בוקינג. אנחנו שיווקנו מעל 25 אלף דירות וכבר מעל 7,000 דירות נמכרו במחיר למשתכן ואנחנו מחוייבים לכך".

כהן התבקש להגיב גם לשיח לפיו שר האוצר, משה כחלון, היה שמח לראותו בתקפיד שר הבינוי והשיכון במקומו של יואב גלנט. במערכת הפוליטית מספרים כי רמת התקשורת בין כחלון לגלנט אינה במיטבה, בלשון המעטה. "גלנט יעשה הכל כדי להצליח במשרד הבינוי והשיכון ואני שמח להיות במשרד הכלכלה", אמר כהן.

  • עוד באותו נושא:
  • אלי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully