וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ טרכטנברג: "חוק מס דירה שלישית חייב להתבטל, הוא לא טוב"

אורי חודי

10.1.2017 / 14:57

טרכטנברג אמר את הדברים בראיון לתוכנית הרדיו "קול הנדל"ן". לדבריו: "הכנסת, באישור החוק חטאה פעמיים, גם בפרוצדורה וגם בעצם אישור החוק כי הוא לא טוב, לא יתרום לירידת מחירי הדיור והוא גם לא חברתי"

מנואל טרכטנברג, המחנה הציוני, אפריל 2015. טלי מאייר
טרכטנברג/טלי מאייר

"אם זה היה תלוי בי מחר בבוקר צריך לבטל את חוק מיסוי דירה שלישית" , כך אמר אתמול (ב') חבר הכנסת הפרופסור מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) בראיון לעורך הנדל"ן של "גלובס" דרור מרמור ועו"ד חגי אדורם בתוכנית הרדיו קול הנדל"ן. "כל התהליך שקדם לאישור החוק היה פסול מיסודו. לא היה דיון רציני. הכנסת, באישור החוק חטאה פעמיים, גם בפרוצדורה וגם בעצם אישור החוק כי הוא לא טוב, לא יתרום לירידת מחירי הדיור והוא גם לא חברתי", המשיך ח"כ פרופסור טרכטנברג.

נזכיר כי חברי האופוזיציה, ביניהם גם ח"כ טרכטנברג, הגישו בג"ץ כנגד אישור החוק האמור ובשבוע שעבר, כאשר ועדת הכספים דנה באישור התקנות הנלוות בחוק החליטו באופוזיציה להחרים את הדיון. לשאלה מדוע בחרו לעשות כן השיב ח"כ טרכטנברג כי: "אנחנו התנהגנו בצורה בוגרת כי לא רצינו לתת יד להתנהגות פסולה שגורמת לביזיון התהליך החקיקתי. אלו דברים חשובים מאוד לציבור בישראל ולא ייתכן שייעשו את זה בצורה של מחטף באישון לילה בלי שאף אחד לא הצליח לקרוא או להבין את הצעת החוק או התקנות. העובדה שהשבוע הובא לאישור ועדת הכספים צו שכבר מתקן חלק מהחוק מראה יותר מהכל שצדקנו, אין אפשר לאשר את הדבר הזה".

לשאלה מה ההיגיון שעמד מאחורי התעקשותו של שר האוצר משה כחלון על קידום החוק למרות ההתנגדות הרבה אמר ח"כ טרכטנברג כי: "אני לא יכול לפרשן את שר האוצר. הוא קיבל עצה מקצועית לא טובה והחליט ללכת עליה בכל הכח. כשאני מסתכל על זה כשאלה מקצועית, האם מהלך כזה יכול לתרום לפתרון משבר הדיור, התשובה היא לא. כששר האוצר קידם מהלך אחר, את העלאת מס הרכישה, אני תמכתי בזה ושכנעתי בזה את כולם, כי אני בוחן את הדברים בצורה עניינית. אבל החוק הזה חייב להתבטל, הוא לא טוב".

זה המקום להזכיר כי בעוד עמדתו של ח"כ פרופסור טרכטנברג, כמו גם עמדת האופוזיציה כולה הינה נגד החוק, החוק כבר אושר ולמעשה נכנס לתוקפו. כעת, השלב הבא יהיה להמתין לדיון בבג"צ בארבע עתירות שונות שהוגשו כנגד החוק שצפוי להתקיים לקראת סוף פברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully