וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: מחירי הדירות ממשיכים לעלות בקצב גבוה

ניצן כהן

9.1.2017 / 14:26

בחטיבת המחקר מעריכים כי האינפלציה תחזור ברבעון הרביעי של השנה למרכז היעד, מה שיאפשר העלאת ריבית. הריבית ב-2018 תמשיך לעלות ותגיע לרמה של 0.5%

נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג בוועידת ישראל לעסקים, דצמבר 2014. תמר מצפי/גלובס, מערכת וואלה! NEWS
קרנית פלוג/מערכת וואלה! NEWS, תמר מצפי/גלובס

מהדיונים שהתנהלו בבנק ישראל לקראת החלטת הריבית האחרונה עולה כי חטיבת המחקר של הבנק מעריכה כי הריבית בישראל תתחיל לעלות ברבעון הרביעי של השנה. ההערכה היא כי הריבית תעלה בשלב ראשון ב-0.15% ל-0.25% ובשלב השני, במהלך 2018 תעלה בשיעור חד יותר ותגיע לרמה של 0.5%.

בחטיבת המחקר של הבנק מעריכים עוד כי ברבעון הרביעי של השנה האינפלציה תחזור למרכז היעד של בנק ישראל. זאת ועוד, בבנק מעריכים כי לאחר עדכון נתוני הצמיחה לרבעון השלישי של השנה כלפי מעלה - הצמיחה תמשיך להיות גבוהה ותסתכם ב-2017 ב-3.2% לעומת 3.1% בהערכה הקודמת.

באשר לשוק העבודה, מציינים כלכלני חטיבת המחקר, כי התמונה ממשיכה להיות חיובית ובגילאי העבודה העיקריים (25-65) שיעור ההשתתפות בכוח העבודה ממשיך להיות גבוה ולעמוד על כמעט 80%, שינוי מזערי לעומת הנתונים בחודש אוקטובר 2016. שיעור התעסוקה בגילאי העבודה העיקריים ממשיך גם הוא להיות חיובי ועומד על 76.6%, ירידה קלה בלבד לעומת הנתונים מחודש אוקטובר 2016 אז עמד שיעור התעסוקה על 76.9%.

באשר לשוק הדיור מציינים כלכלני חטיבת המחקר כי היקף העסקאות בדירות ירד באוקטובר בשיעור ניכר ועמד על 3,725 עסקאות בלבד אך מדובר בנתון מוטה כלפי מטה בגלל חגי תשרי שאפיינו את החודש במיעוט ימי עבודה. מלאי הדירות החדשות העומדות למכירה ממשיך לעלות ועומד על 30.3 אלף (נתון מנחוכה עונתיות) כשברבעון השלישי של השנה נרשמו 13 אלף התחלות בניה. הנתון המעודד בכל הנוגע לתחום הדיור למגורים הוא התחלות הבניה בארבעת הרבעונים האחרונים שעומד על קצת יותר מ-50 אלף.

עוד כותבים בבנק ישראל, כי "מחירי הדירות ממשיכים לעלות בקצב גבוה, למרות שמלאי הדירות הלא מכורות מצוי ברמה גבוהה... נמשכת האטה בקצב החודשי של נטילת המשכנתאות, תוך המשך עלייה בריבית המשכנתאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully