וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בונה: כך תמצאו את האנשים הנכונים שייבנו לכם את הבית

וואלה! NEWS בשיתוף דן אנד ברדסטריט

16.1.2017 / 8:38

אדריכל, מהנדס, חשמלאי, שרברב ומעצב פנים – אילו בעלי מקצוע ייבנו את הבית שלכם ואיפה אפשר למצוא כאלו שלא יאכזבו אתכם? בדקנו

אתר בנייה. ShutterStock
כדי להגשים חלום הבית החדש צריך להיזהר מהבורות שבדרך/ShutterStock

סופסוף קורה מה שתמיד חלמתם עליו: חסכתם מספיק כסף ואתם עומדים לבנות את בית חלומותיכם, או לכל הפחות לשפץ את הדירה שלכם. ועכשיו, כשזה קורה, אין לכם מושג איפה להתחיל, ובצדק. המשימה בהחלט מורכבת. אילו בעלי מקצוע דרושים לבניית הבית שלכם, איפה מוצאים אותם ואיך נמנעים מהוצאות מיותרות על חאפרים שלא באמת יודעים את העבודה?

האנשים שהופכים את הבניין לבית

ראשית, כדאי להבין מיהם בעלי המקצוע השותפים בבניית הבית שלכם, ויש לא מעט כאלה.

אדריכלים: אדריכל הוא החוליה הראשונה והחשובה ביותר במערך תכנון הבית. האדריכל יעזור לכם לבנות תכנית שתנצל באופן מקסימלי את השטח העומד לרשותכם ותאפשר לכם לחיות את חייכם באופן שבו תמיד רציתם לחיות אותם.

מהנדסים: האדריכל עוסק בתכנון קירות הבית ובחלוקת המרחב, ואילו המהנדס מוודא שהתכנית שלו עומדת בדרישות ובסטנדרטים המוכתבים מן החוץ ובתקני בטיחות. המהנדס יוודא שהבית שלכם בטוח למגורים ולא יקרוס עליכם יום אחד, חס וחלילה. הוא גם אמור לבקר באתר הבנייה מפעם לפעם ולפקח על הנעשה בו.

בנאים ושיפוצניקים: אלו האנשים שאמורים לקחת את התכנית של האדריכל וליישם אותה, בשיתוף בעלי המקצוע האחרים – החשמלאי, השרברב, הרצף, הגגן וכיוצא באלו. חשוב לפקח על עבודת השיפוצניק ולוודא שהוא מיישם את התכנית לפי כוונתכם ולפי כוונת האדריכל.

קו הרקיע של העיר תל אביב הכולל את שכונת ביצרון, מגדלי עזריאלי ומגדל הקריה. אודי ברויידה,
המהנדס מוודא שהתכנית שלו עומדת בדרישות ובסטנדרטים המוכתבים מן החוץ ובתקני בטיחות/אודי ברויידה

חשמלאים: זה נשמע כמו עניין פשוט – כמה שקעים, כמה בתי מנורה וזהו. אלא שלא – זה לא פשוט כל כך. מי שבנה פעם בית עם מעט מדי נקודות חשמל יודע שממש לא כיף למתוח כבל מאריך לאורך הסלון רק בשביל לשבת עם הלפטופ על הספה. הפצת נקודות החשמל בבית היא עניין קריטי, וחשוב שתיעשה על ידי חשמלאי מנוסה.

שרברבים: מה שנכון בתחום החשמל נכון גם בתחום המים – אתם לא רוצים להיכנס לבית החדש ולגלות שחסר לכם כיור, או שלחץ המים במקלחת נמוך מדי. חשוב לאתר שרברב מנוסה שיעזור למים לזרום בצינורות באופן מיטבי.

מעצבי פנים: ברגע שקירות הבית – החיצוניים והפנימיים – יעמדו, מעצב הפנים ייכנס לתמונה. הוא יעזור לכם לבחור ספה, שולחן אוכל, תמונות, צבעים לקירות, טפטים, שטיחים ואולי אפילו מרצפות. עבודה עם מעצב פנים היא דיאלוג מתמשך שבסופו אמור לעמוד לרשותכם בית חמים ונעים התואם את טעמכם האישי. במילים אחרות: מעצב הפנים הוא שיעזור לכם להפוך את הבניין לבית.

מלבד האדריכל, המהנדס, השיפוצניק, החשמלאי, השרברב ומעצב הפנים, תזדקקו כמובן גם לשירותיהם של רצף, צבעי, גגן ואולי נגר. ואחרי שהכול יעמוד במקום אל תשכחו לשתול גינה נחמדה סביב הבית, שאותה תוכלו לתכנן באמצעות אדריכל נוף.

דו"ח כספי. ShutterStock
יש דרך להשיג בעלי מקצוע אמינים ללא סקר שוק מייגע/ShutterStock

איפה מוצאים אדריכל אמין? ושרברב טוב?

אפשר, כמובן, לפנות לחברים ולבקש המלצות. אבל זה לא תמיד עובד. כל אדם שונה מרעהו ומה שטוב לחברים לא בהכרח טוב לנו. אפשר גם לפנות לאינטרנט. הבעיה היא שהרשת מוצפת מידע וכדי למצוא בעל מקצוע טוב צריך להשקיע הרבה זמן, לעתים ימים, בחיפושים. כמו כן, המון בעלי מקצוע משקיעים בפרסום ממומן וקשה להבין מי פופולרי בזכות ידי הזהב שלו ומי פופולרי בזכות כיס הזהב שלו.

בדן אנד ברדסטריט מצאו פתרון לבעיה: חותם אמינות. מי שמקבל את חותם האמינות נכנס לאינדקס של החברה.

"שאלת האמינות של נותני שירות היא שאלה שאנחנו מנסים לקבל עליה חיווי כל הזמן – המלצות מחברים, המלצות של בעל העסק באתר, מדריכי עסקים למיניהם", אומר צח ברקי, מנהל אגף כלכלה מידע ומחקר בחברה, "החותם שלנו עונה על השאלה הזו ומסביר לנו למה אנחנו אמורים לצפות מבעל מקצוע כזה או אחר ומה אמורה להיות רמת הביטחון שלנו בו".

חותם האמינות ניתן לבית העסק על פי אלגוריתם שרץ על מידע עסקי הנאסף על כלל בתי העסק בארץ, בהתאם לוותק של בית העסק, לגודל שלו, למוסר התשלומים שלו וליושרה שלו. ההתקשרות בין בתי העסק לאינדקס מנותק מכל תמריץ מסחרי: האלגוריתם רץ כל הזמן על כל בתי העסק בארץ, ואי אפשר לשלם לאיש כדי לקבל את חותם האמינות.

למציאת אדריכל, מהנדס, נגר או חשמלאי אמין במיוחד לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully