וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר לוי: "מס דירה שלישית יעבור, נקודה"

11.12.2016 / 12:32

הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אמיר לוי, הבהיר כי בכוונת משרד האוצר להעביר את מס דירה שלישית כבר בתקופה הקרובה. "אנחנו לא נוותר על המס הזה, חד וחלק. מי שעושה את הרעש נגד המס זה אותם 50 אלף בעלי נכסים שנפגעים"

תמונות מהגג של עזריאלי פברואר 2012. דרור עינב
תל אביב/דרור עינב

"מי שעושה את הרעש הגדול סביב מס דירה שלישית זו כרגיל אותה קבוצה שנפגעת. 50 אלף אנשים עושים את הרעש הגדול. אני מאמין שמס ריבוי נכסים יעבור", כך אמר אמיר לוי, הממונה על התקציבים במשרד האוצר. "הרעש שהם עושים נראה כמו יותר מ-50 אלף איש, אבל אלו הנתונים הרשמיים של רשות המסים. מחירי השכירות מינואר ועד היום עלו רק באחוז אחד, אבל מנסים להפחיד אותנו שהמחירים יעלו. צריך להבין שגורם אי השוויון הכי גדול בעולם – לא רק בישראל - זה הבעלות על נכסים. אז לא חשבנו שיהיה כזה לחץ גדול, אני אומר את זה בכנות, אבל המטרה היא לאפשר לצעירים להתמודד מול מי שיש לו 2-3 דירות. אני מאמין שלפני חנוכה המס הזה יאושר ומבחינתנו מס דירה שלישית עובר. נקודה. לא נוותר על זה. אנחנו הולכים עד הסוף עם להעביר את המס הזה, חד חלק וברור".

לוי אמר את הדברים בוועידת העסקים של גלובס המתקיימת היום (ראשון) בתל אביב והוסיף כי "בדרך כלל אנחנו לא שומעים את הרוב הדומם. גם כשאנחנו עושים רפורמה בתחום התקשורת – האם אנחנו שומעים את הציבור בנושא הזה? לא. בדרך כלל זה מה שקורה".

לוי התייחס לשאלת המחירים הגואים בשוק ואמר: "אנחנו לא מתיימרים לנבא את מחירי הדירות. אנחנו מתיימרים לעשות את הצעדים הנכונים – ואם נסתכל על השנה האחרונה – עשינו המון צעדים. הוותמ"ל יסיים את השנה על 100 אלף יחידות דיור מתוכננות לעומת 24 אלף ערב המשבר. אני מסכים שהשורה התחתונה (של המחירים) היא החשובה ביותר אבל התפקיד שלנו זה לעשות כממשלה ואנחנו מקצים מיליארדים לנושא. מי שמסתכל על תקציב המדינה 2017-2018 יראה מיליארדים למענקי פיתוח, תחבורה, חינוך ואובדן הכנסות מקרקע. אז נכון שהריבית הנמוכה היא לא לטובתנו אבל בסוף תהיה לצעדים האלה השפעה".
לוי ציין עוד כי "לצד כל הצעדים האלה אנחנו פועלים גם לפתיחת שוק השכירות – ולכן כמו שהשמיים לא נסגרו כשעשינו את המהלך של 'שמיים פתוחים', וכמו שחברות הסלולר ממשיכות להיות פעילות בשוק למרות שהפחידו אותנו אחרי הרפורמה בסלולר – גם כאן אני מאמין שלא יקרה שום דבר לשוק, להיפך, נראה יותר דירות בשוק ונראה יותר משקיעים שמוכרים דירות – ותהיה לזה השפעה חיובית בסוף. בחודשים האחרונים אנחנו רואים שהרוכשים פוחתים וגם מלאי המשקיעים יורד – אלו מספרים, לא תחושות".

לוי נשאל בנוגע להשפעת התשתיות על מתיחת אזורי הביקוש בישראל ואמר כי "קירוב הפריפריה למרכז? זה קורה. ההורים של אשתי גרים בקריית גת, אבא שלה הוא חקלאי, ובעבר זו היתה פריפריה אמיתית – היום זה מרכז הארץ. זה רחוק מאוד מלהיות פריפריה רחוקה. עשינו מהפיכה גדולה בכבישים בעשור האחרון – ועכשיו הגיע הזמן לתחבורה הציבורית. אני גם חושב שישראל היא מדינה קטנה וקצת מיצינו את הכבישים".

לוי ציין כי נכון להיום, פרט לנושא התשתיות, ישנם עדיין פערים משמעותיים בין המרכז לפריפריה: "יש עדיין פערים מאוד גדולים בין הרשויות המקומיות ויש לזה השפעה משמעותית על החיים שלנו. אז כשלרשות אחת יש 4,000 שקלים לתושב ולאחרת יש 1,000 שקל לתושב – וכשאיקאה לא תפתח סניף בדימונה כי אין שם כוח קנייה – אז ברור שלרשויות במרכז יש כוח אחר, וזה משפיע גם על שיעור מסיימי הבגרות, ואז לא נראה את האנשים האלה באוניברסיטה או במקומות מרכזיים בתעסוקה. ולכן כל זה לא ייפתר אם הרשויות המקומיות לא ייכנסו מתחת לאלונקה ויסייעו. לשלטון המקומי יש תפקיד מאוד חשוב בעניין הזה – המנהיגות של השלטון המקומי צריכה לקחת את התפקיד הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully