וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Airbnb וניו יורק הגיעו להסדר בדבר השכרת דירות בעיר

החברה והעירייה הודיעו כי הגיעו להסדר במסגרתו תתאפש הפעלת האתר ותוגבר האכיפה נגד משכירים פרטיים בלבד. "החוק יגן על הניו יורקרים והמבקרים מפני תנאים לא הוגנים"

מנהטן ניו יורק. ShutterStock
ניו יורק/ShutterStock

אתר airbnb והעיר ניו יורק מסרו ביום שישי כי הגיעו להסכמה בדבר ערר מצד החברה נגד חוק שלטענת החברה עשוי היה לחשוף את החברה לקנסות משמעותיים על פרסום השכרת דירות לטווח קצר.

Airbnb הגישה את התביעה באוקטובר לאחר שמדינת ניו יורק הנהיגה חוק המטיל קנסות של עד 7,500 דולר על בעלי דירות המפרסמים השכרות בלתי חוקיות לטווח קצר בפלטפורמות כמו Airbnb . החברה טענה כי הניסוח העמום של החוק עשוי לאפשר לרשויות של ניו יורק ליישם אותו על פלטפורמות מקוונות כמו Airbnb עצמה המארחת נכסים צד-שלישי, מה שגורם לה לעמוד בפני קנסות אזרחיים כבדים ואחריות פלילית. במסגרת ההסדר אליו הגיעו עיריית ניו יורק והחברה הסכימה העירייה כי החוק לא ייאכף על החברה וכי הוא מכוון למפרים אינדיבידואלים של החוק, כך מסרה דוברת מטעם ראש העיר ביל דה בלסיו.

"העיר תאכוף את החוק הזה וחוקים אחרים נגד שחקנים רעים, והיא מעריכה את כוחות האכיפה שהכלי החדש הזה מספק על מנת להגן על הניו יורקרים והמבקרים מתנאים לא בטוחים", אמרה מליסה גרייס, דוברת מטעם העירייה.

Airbnb מסרה בהצהרה כי היא רואה בהסכם צעד לקראת בעלי הנכסים שלה, כששני הצדדים מסכימים לעבוד בשיתוף פעולה כדי לגבש דרכי התייחסות למחסור בדיור בניו יורק סיטי. "אנחנו מצפים לשימוש בחוק בתור בסיס למציאת גישה המגנה על ני יורקרים אחראיים ובמקביל תופסת מלונות לא חוקיים המורידים דיור קבוע מהשוק ויותר מרחבים לא בטוחים", כך נכתב בהצהרת החברה.

העסקה מגיעה לאחר הסדר קודם עם התובע הכללי של מדינת ניו יורק, שהסכים כי המשרד לא יבצע פעולה כלשהי לאכיפת החוק, תוך ציון כי האכיפה תעשה בפועל על ידי העירייה. התביעה מגיעה גם על רקע עימותים מתמשכים בין שירות ההארחה לרשויות המנסות לצמצם את ההשפעה של השכרות לטווח קצר על שכונות ושווקי דיור עירוניים.

Airbnb טוענת כי היא לא יכולה להיות אחראית באשר לאופן בן בעלי הנכסים משתמשים בפלטפורמה.

  • עוד באותו נושא:
  • ניו יורק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully