וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלטון המקומי עותר לבג"ץ כנגד תיקון 3 א' לתמ"א 38

4.12.2016 / 17:15

ראשי הרשויות מתנגדים להרחבת הפטור הגורף שהעניקה המדינה ליזמים מתשלום היטל השבחה. "מקדם באופן מוגזם ובלתי מידתי את התעשרותם של יזמים על חשבון הציבור הרחב והרשויות המקומיות"

אתר בנייה של חברת ארזי הנגב בבאר שבע 12.4.2016. ראובן קסטרו
אתר בנייה/ראובן קסטרו

מרכז השלטון המקומי ופורום ה-15 (פורום הערים העצמאיות המרכז את מרבית הערים הגדולות בישראל) הודיעו כי בכוונתם לעתור לבג"ץ כנגד תיקון 3/א לתמ"א 38, שאושר לאחרונה בקבינט הדיור. התיקון שמעניק זכויות בניה נוספות מכוח תמ"א 38 מרחיב את הפטור הגורף שהעניקה המדינה ליזמים מתשלום היטל השבחה - וברשויות המקומיות טוענים כי עיקרון זה "מקדם באופן מוגזם ובלתי מידתי את התעשרותם של יזמים על חשבון הציבור הרחב והרשויות המקומיות".

ברשויות המקומיות טוענים עוד כי בנוסף בימים אלו מקודם תיקון 4 לתמ"א 38 אשר צפוי תוך חודשים ספורים להביא להרחבה מאסיבית נוספת של זכויות הבניה המוענקות מכוחה של התמ"א וכי לשיטתם יש לעצור את ההרחבה העקבית של התמ"א ולפעול "להשארתה במסגרת ייעודה המקורי, על מנת למנוע את החלשת המשק העירוני והתכנון העירוני".

העתירה באה על רקע פניית ראש עריית רמת גן ישראל זינגר בעניין זה.

יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס התייחס לעתירה וציין כי "השלטון המקומי מבצע משימתו בעמידה עיקשת על זכויותיהן של הרשויות המקומיות מול עוד נסיון להעביר את האחריות מהמדינה לרשויות המקומית בכך שלוקחים מהן תקציבים קריטיים לפיתוח. מרכז השלטון המקומי לא יהסס לעשות זאת כל אימת שאינטרס הרשויות המקומיות וציבור תושביהן יפגע".

  • עוד באותו נושא:
  • תמ"א 38

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully