וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורנשטיין דחה את בקשת ענבל אור לפסול את עצמו: "לא קיבלתי טובות הנאה"

שירות גלובס

1.11.2016 / 11:39

נשיא המחוזי בת"א על הטענות לקשר פסול במשרדו: "גברת קוסטינר אינה מזכירה בלשכתי, היא עובדת במזכירות ביהמ"ש המחוזי במדור חדלות פירעון, ואין לי כל היכרות עם בתה"

דיון ענבל אור 1.8.2016. מגד גוזני
ענבל אור בדיון בבית המשפט/מגד גוזני

נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, דחה היום (ג') את בקשתה של ענבל אור כי יפסול את עצמו בדיון בעניינה.

בהחלטתו דוחה מכל וכל השופט את טענותיה של אור כאילו הוא אוים על-ידי גורמים עבריינים. עוד דוחה אורנשטיין את טענותיה של אור בנוגע לקשר הפסול לכאורה בין משרדו לבין משרד המפרק, עו"ד איתן ארז.

אורנשטיין כותב בהכרעתו: "גורסת החייבת כי לאחרונה נודע לה שבתה של 'מזכירתי האישית', הגברת קוסטינר, מועסקת כמזכירה במשרדו של בעל התפקיד, דבר שמהווה קשר פסול שמקים לגישתה עילת פסלות. אין בדברים ולא כלום: הגברת קוסטינר אינה מזכירה בלשכתי, היא עובדת במזכירות בית המשפט המחוזי במדור חדלות פירעון, ואין לי כל היכרות עם בתה". 

"משכך", הוסיף, "אני דוחה את טענת החייבת שיש בקשר המשפחתי שבין המזכירות כדי להקים עילת פסלות". 

לדבריו, "על-מנת להמחיש את קלישות המסד העובדתי של הבקשה באשר לקשר שביני לבין עו"ד ארז, אפנה לטענת החייבת, שלפיה אושר על-ידי תשלום שכר-טרחה לבעל התפקיד בעשרות מיליוני שקלים - ואתמה. השכר היחיד שאושר לבעל התפקיד הוא בסך של 29,000 שקל בלבד, וזאת בגין מימוש רכב של החייבת וכמתחייב על-פי התקנות הרלוונטיות".

עוד כותב השופט: "שואלת החייבת האם קיבלתי שוחד או שגורמים עבריינים איימו עליי, ובשל כך ניתנו לטענתה החלטות שאינן מצדדות בגישתה. למותר לציין כי לא היו דברים מעולם: לא אוימתי ובוודאי שלא קיבלתי טובות הנאה, ואין לטענות האמורות כל שחר ובסיס, וטוב היה אם טענות אלה לא היו נטענות". 

בנוסף התייחס השופט לטענותיה של אור על "יחס בלתי נאות של בית המשפט". לדבריו, "החייבת מלינה על יחס בלתי נאות של בית המשפט, שלא נתן לה את יומה בבית המשפט, ומשכך יש לה חשש כבד למשוא-פנים והטיית דין. גם בדברים אלה אין ולא כלום.

"עיון בהשתלשלות בירור ההליכים בתיק מלמדת על אורך-הרוח שגיליתי כלפי החייבת והחברות, שעה שנתתי להן לבקשתן ולפנים משרות הדין ארכות רבות חרף התנגדות הנושים. בהקשר זה אדגיש כי החייבת יוצגה על-ידי מספר ניכר של עורכי דין, שהתחלפו חדשות לבקרים, ובאופן חריג מהמקובל.

"החייבת עתרה פעמים רבות לדחיות דיונים ולמתן ארכות להגשת כתבי טענות, וזאת בין היתר, לטענתה, על-מנת לאפשר לבאי-כוחה החדשים ללמוד את התיק, להיערך לדיונים ולהגיש את כתבי הטענות. חרף התנגדות הנושים ובעל התפקיד לדחיות ולמתן הארכות, סברתי כי יש ליתן לחייבת את יומה בבית המשפט, ומשכך באתי לקראתה ונעתרתי לבקשות לדחייה ולמתן הארכות חרף התנגדות הנושים". 

נזכיר כי יזמת הנדל"ן ביקשה בחודש ספטמבר האחרון לפסול את נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, מלדון בענייני פשיטת-הרגל שלה ופירוק החברות מקבוצת אור סיטי נדל"ן, וזאת, בין היתר, בטענה כי קיים "קשר סמוי ופסול" בין השופט אורנשטיין לעו"ד איתן ארז, שמונה למפרק החברות בבעלותה ולמנהל מיוחד לנכסיה בהליך פשיטת-הרגל. עוד טענה אור כי אורנשטיין "קיבל שוחד" כדי לסייע בהפלתה, או שהוא "מאוים על-ידי גורמים עברייניים".

 

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully