וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יתכן שלפיד אינו מודע לשינויים בשוק הדיור לזוגות צעירים"

סוניה גורודיסקי

18.9.2016 / 8:32

זאת, "כיוון שכמעט ואינו נמצא בארץ", כך טען היום ח"כ רועי פולקמן. "פרויקט מחיר למשתכן, שלפיד לא קידם בתקופתו, נותן לזוגות צעירים את האפשרות לרכוש דירה בהנחה של 20-30% ממחיר השוק"

ח"כ יאיר לפיד - סיבת עיתונאים של יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד וניצב בדימוס יואב סגלוביץ. ראובן קסטרו
יאיר לפיד/ראובן קסטרו

"יתכן שיאיר לפיד, שר האוצר הקודם, אינו מודע להיקפי השינויים בשוק הדיור לזוגות צעירים, כיוון שכמעט ואינו נמצא בארץ", אמר יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן באירוע שבתרבות שהתקיים אתמול (שבת) ברמת אביב.

"פרויקט מחיר למשתכן, שלפיד לא קידם בתקופתו, נותן לזוגות צעירים את האפשרות לרכוש דירה בהנחה של 20-30% ממחיר השוק, ושישים אלף זוגות צעירים כבר נרשמו והביעו את אמונם שנצליח. לפיד מראה על ניתוק מוחלט מהזוגות הצעירים כשיוצא נגד הצעדים האמיצים של שר האוצר כחלון לצמצום היקף המשקיעים בשוק הדיור ופינוי דירות בשוק לטובת הזוגות הצעירים. מפלגת כולנו היא מפלגה של מעשים ולא של דיבורים, ואת התוצאות שלנו בתחום הדיור, יוקר המחיה וצמצום פערים נמשיך להביא לציבור הישראלי מדי יום עד לסוף הקדנציה", טוען פולקמן.

נזכיר כי לפני קצת יותר משבוע, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הביע התנגדות חריפה ליוזמת שר האוצר משה כחלון להטיל מס על בעלי דירה שלישית ומעלה. לדברי לפיד, "המס על דירה שלישית לא הגיוני. אני לא רואה איך זה מקדם שום דבר מלבד זה שהאוצר מנסה למכור לשר שלו כל מיני רעיונות, שכל מטרתם לגבות יותר כסף ממסים".

בתגובה לדברי לפיד, שר האוצר משה כחלון, אמר אז: "מטרת החוק להטיל מס על דירה שלישית, היא לשחרר דירות עבור הזוגות הצעירים ולא לגבות מסים כפי שטוען לפיד".

ובזמן ששר האוצר לשעבר ושר האוצר הנוכחי תוקפים אחד את השני ומתווכחים על הפתרון היעיל ביותר, מחירי הדיור לא מפסיקים לעלות. המדד שהתפרסם לפני יומיים (ה') הצביע שוב על עלייה בסעיף הדיור - 0.1% בחודש אוגוסט, מה שמשקף לו קצב שנתי של 6%. יחד עם זאת, מדובר בהתמתנות מסוימת: רק לפני חודשיים קצב העלייה השנתי עמד על 8.0%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully