וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת החניון העלתה חשש לנזק במבנה "אסותא" הסמוך

שי ניב ואלפי שאולי

11.9.2016 / 10:17

על פי הערכות, מה שגרם לחששות הכבדים הוא לא רק עצם הקריסה של החניון הסמוך שגרמה לרעידה גדולה, אלא גם הדיווחים על חדירה של מים מהירקון אל אזור החניון שחולק למעשה את אותה פיסת קרקע עם אסותא

זירת אסון החניון רמת החייל – חילוץ לכודים. מגד גוזני
זירת הארוע/מגד גוזני

בשעה שצוותי החילוץ באתר קריסת החניון ברמת החי"ל עסקו בחיפוש אחר נעדרים, מסתבר כי גם בבית החולים הפרטי "אסותא", שצמוד למקום התחוללה דרמה של ממש. ל"גלובס" נודע כי מהרגע שקרס החניון ביום שני האחרון, בכירים באסותא ובהם המהנדס הראשי עדי שבתאי העלו חשש כבד מפני פגיעה במבנה, ששוכן בעצמו מעל חניון תת-קרקעי גדול.

ראשי אסותא, היו"ר פרופ' שוקי שמר והמנכ"ל הנכנס פרופ' ארי שמיס, הזעיקו את ישראל דוד, מבכירי המהנדסים האזרחיים בארץ שתכנן בשעתו את בית החולים, והוא ערך יחד עם צוותו בדיקה במקום וקבע כי אפשר להסיר את החשש.

על פי הערכות, מה שגרם לחששות הכבדים הוא לא רק עצם הקריסה של החניון הסמוך שגרמה לרעידה גדולה, אלא גם הדיווחים על חדירה של מים מהירקון אל אזור החניון שחולק למעשה את אותה פיסת קרקע עם אסותא.

דוד עצמו שהה בשעת קריסת החניון בבוקרשט שברומניה, במסגרת עבודתו. הוא הפעיל את אנשי משרדו והגיע לישראל יממה לאחר מכן. באסותא אישרו את הפרטים והוסיפו כי קיבלו דוח מפורט שלא נגרם כל נזק מבני למבנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully