וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי שוק הון: צעדי האוצר לא יורידו את מחירי הדיור

ניצן כהן

28.8.2016 / 9:35

"עדיף היה שעיקר הגידול בהוצאות הממשלה היה מכוון לגורמים מחוללי צמיחה". בלאומי שוקי הון מזהירים: עמידה ביעד הגירעון תהיה תלויה בקצב הנוכחי של הכנסות המדינה ממסים שחלקו נבע מגורמים אשר ספק אם ימשכו גם בעתיד

שר האוצר משה כחלון. מרץ 2016. ראובן קסטרו
משה כחלון/ראובן קסטרו

כלכלני לאומי שוקי הון מעריכים היום כי צעדי הממשלה בתחום הדיור יפעלו יותר בכיוון של העלאת הכנסות המדינה ממסים מאשר בכיוון של הוזלת מחירי הדיור. "ניסיון העבר מלמד שהטלת מס על רכישת/החזקת דירות לא בהכרח מביאה לירידה בביקושים. לראייה, קצב המכירות של דירות חדשות חזר ל"סביבה" בה היה טרם העלאת שיעור מס הרכישה בחודש יולי אשתקד.

"לפיכך, ניתן לראות בצעד זה בעיקר מהלך פיסקאלי, שמטרתו הגדלת הכנסות המדינה, ולא צעד העונה על צרכי המשק. זאת ועוד, יתכן כי הטלת המס תביא לבעיות שונות כמו: עיוותים בשל מיסוי של דירות משפחתיות (הורים שהם הבעלים של דירתם ודירות המגורים של ילדיהם), שכלל לא מושכרות או מניבות; אפליה בכך שאחזקה של שתי דירות יוקרה, בשווי גבוה, לא תמוסה, בעוד שאחזקה של מספר דירות עממיות (גם אם אינן מושכרות) תמוסה" כותבים בלאומי שוקי הון.

עוד מזהירים הכלכלנים כי "עמידה ביעד הגירעון החדש, והגבוה יותר, תהיה תלויה במידה רבה בהימשכות הקצב הנוכחי של גידול הכנסות המדינה ממסים, אשר חלקו נבע, כפי הנראה, מגורמים אשר ספק אם גידולם ימשך גם בעתיד . אי עמידה ביעדי הגירעון עלולה להוות גורם שלילי מבחינת פרופיל הסיכון הפיסקאלי ודירוג האשראי של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully