וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכשי היחידות בקלאב הוטל הפגינו: "איפה הכסף"?

16.8.2016 / 13:27

עשרות מרוכשי יחידות הנופש הפגינו מול ביתו של בעל השליטה ברשת, ומחו על הסחבת המשפטית בפרשה שנמשכת כבר 15 שנה. "יש כאן אנשים קשישים וחולים, שלא נמצא פתרון למצוקתם". קלאב הוטל: "מר חרותי, המתיימר לדבר בשמם של בעלי יחידות נופש, פתח בשורה של פרסומים חסרי שחר"

הפגנת קלאב הוטל.
ההפגנה של רוכשי יחידות הנופש בתל אביב, היום

עשרות מרוכשי יחידות הנופש ברשת קלאב הוטל הגיעו היום למגדלי אקירוב בתל אביב, שם מתגורר בעל השליטה ברשת, משה בובליל, ומחו על הסחבת המשפטית בפרשה שנמשכת כבר 15 שנה. המפגינים מחו גם על התביעה שהגישה רשת קלאב הוטל נגד אחד מראשי המחאה, על סך 2.7 מיליון שקל, והעלו את דרישתם לקבלת פיצויים מהרשת.

"נכון להיום, כבר עוד מעט 16 שנים, שאין פתרונות משפטיים", אמרה רותי חבקין, מנכ"לית ארגון בעלי יחידות הנופש, בשיחה עם וואלה! NEWS. "היו חמישה הסדרי פשרה, אבל גם היועץ המשפטי לממשלה מתח ביקורת על הפשרות וסבר כי הגיע הזמן להכרעה. הגענו לכאן, יש כאן אנשים בני 80, במטרה להפסיק את ההתעללות בבעלי היחידות".

לדבריה, "יש כאן לא מעט אנשים קשישים וחולים, רבים כבר הלכו לעולמם לאורך השנים מבלי שנמצא פתרון למצוקתם - הגיע הזמן שיבינו שלא נפסיק עם המאבק עד שנקבל את מה שנלקח מאתנו לאורך השנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
קלאבהוטל הפגנה 16.8.2016. מגד גוזני
קלאבהוטל הפגנה 16.8.2016/מגד גוזני

פרשת רוכשי יחידות הנופש של קלאב הוטל זכתה לתפנית לפני כמה שנים כשהכנסת אישרה את הצעתו של ח"כ כרמל שאמה-הכהן, לפיה בעלי היחידות יוכלו להודיע על רצונם להשתחרר מההסכם עם רשת המלונות, שנחתם במקור ל-99 שנים, וחייב אותם בתשלום שנתי של אלפי שקלים - נוסף על סכום רכישת היחידה.

ההסכם בין הצדדים מצוי כבר שנים בהליכים משפטיים על רקע טענות מצד הרוכשים בדבר התנהלותה של הרשת ואופן גביית תשלומי האחזקה. החלטתה של הכנסת קבעה עם זאת כי ייקבע תשלום דמי ביטול בסך 5,000 שקל.

"הרבה אנשים פרשו לאחר ההחלטה של הכנסת לפני מספר שנים, אבל רבים לא רוצים לוותר. מכרו לנו את זה בזמנו כהשקעה נדל"נית אבל היום היחידות האלה שוות אפס. יש אנשים ששילמו 15 אלף דולר ויש אחרים שגם שילמו סכומים של 20 ו-30 אלף דולר. אז מה בעצם מציעים לנו? להשתחרר מהעסקה הזו בלי כלום? רכשנו את היחידות האלה במטרה מסוימת ולמעשה היום מדובר על עסקה לא כדאית – אנחנו דורשים להגיע להכרעה, ולהפסיק להתעלל ברוכשי היחידות, שמרביתם מבוגרים", אמרה חבקין.

באפריל האחרון קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב כי עמותת בעלי יחידות הנופש של קלאב הוטל תהיה זכאית למחצית מרווחיה של חברת הניהול שמפעילה את המלון, אך הרווחים יושקעו במלון. בעבר קבע בית המשפט כי על חברת קלאב הוטל ועל חברת הפיקוח להעביר את הדו"חות הכספיים לידי עמותת הרוכשים, וכי במקרה שיתברר כי יש רווחים, יהיה על החברה להעביר כמחצית מהם לידי עמותת הרוכשים.

ביוני האחרון התייחס לפרשה גם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וקבע כי הוא מתנגד להסדר הפשרה שהוגש לאישור בית המשפט המחוזי בתל אביב, במסגרת התובענה הייצוגית. בתובענה זו, שכעת הפגינו רוכשי הדירות בדרישה להכריעה, טענו עשרות אלפי הרוכשים כי חברת המלונאות חתמה עם לקוחותיה על הסכמי התקשרות הכוללים תשלומים גבוהים ושנויים במחלוקת של דמי אחזקה.

במצב שבו הפרשה נמשכת כבר שנים רבות ודמי האחזקה ממשיכים להיגבות, סבר היועץ המשפטי לממשלה כי יש לשים קץ לניסיונות ההסדרים והסכמי הפשרה בין הצדדים – ולהכריע את הנושא בפסק דין סופי.

תגובת קלאב הוטל: "קלאב הוטל הגישה תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב (ת.א. 16356-08-16) על סך 2.7 מיליון שקל נגד מר ניצן חרותי. עניינה של התביעה בפרסומי דיבה שיזם מר ניצן חירותי, יו"ר ועדת עמותת בעלי יחידות קלאב הוטל טבריה, נגד שופטי בית המשפט העליון וכן נגד קלאב הוטל. מר חרותי, המתיימר לדבר בשמם של בעלי יחידות נופש, עתר ונידחה על ידי בית המשפט העליון, כאשר יזם שורה של טענות נגד קלאב הוטל. בתסכולו הרב מדחיית הטענות על-ידי בית המשפט העליון, פתח מר חרותי בשורה של פרסומים חסרי שחר באינטרנט.

"תביעה זו של קלאב הוטל אינה גורעת מכל יתר טענותיה באשר לפעולות האסורות שביצע ומבצע מר חירותי, ובכלל כך קריאותיו ל"מרד תשלומים" מצד בעלי זכויות הנופש במלון קלאב הוטל טבריה, פעולות שגורמות לנזקים הן לקלאב הוטל והן לבעלי זכויות הנופש במלון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully