וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה הדיון בעניין ענבל אור; המפרק: "קורסים מטלפונים"

13.7.2016 / 10:38

אשת העסקים הגישה בקשה נוספת לדחיית הדיון בהפיכת צו הפירוק נגדה לקבוע . "אנחנו צריכים ארכה של חודש". המפרק איתן ארז התנגד: "החומר מצוי אצלם כבר חודשיים וחצי". עובדי החברה: "אור ממשיכה ועושה כל מניפולציה אפשרית במטרה לדחות את הקץ". הדיון נדחה ל-25 ביולי

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שניר דבוש

השופט איתן אורנשטיין קיבל את בקשת הדחייה שהגישה ענבל אור וקבע דיון נוסף בעניינה ב-25 ביולי. בבקשת הדחייה אמרה באת כוח של אור כי הם אינם ערוכים לדיון וזקוקים למספר שבועות נוספים כדי להיערך לדיון.

"אנחנו לא ערוכים לדיון. עברנו לילה ללא שינה. אתמול בלילה גילינו 4 מיליון שקלים. הגשנו הבוקר דוח התנגדות לדוח המפרק הזמני משום שהיקף הטעויות בדוח המפרק הוא עצום" אמרה באת הכוח. "הוא לא מצרף מסמכים ועשינו עבודה שלא נעשתה כאן על ידי אף גורם. יש פה כ-15 פרויקטים, כל אחד מהם הוא עולם בפני עצמו. אף גורם לא ביצע כאן את העבודה כדי להבין את מצבת הנכסים והחובות. אנחנו צריכים ארכה של חודש. למשל, מבין הערבויות שהמפרק מציין - ישנן מספר ערבויות מזויפות. אנחנו זקוקים לחוות דעת של מומחה בנושא המע"מ, חסרים לנו מסמכים בנושא התיווך, חוות דעת כלכלית בנוגע להיקף הזכויות הכלכליות שהגברת אור טוענת שיש לה בפרויקטים השונים". הבוקר הגישה אור באמצעות עורכי דינה, התנגדות לדו"ח של איתן ארז בו היא מאשימה אותו בחוסר דיוקים בנוגע לפרויקטים השונים.

עו"ד איתן ארז, המפרק הזמני בתיק, התייחס לבקשת הדחייה הנוספת של אור ומתח ביקורת חריפה על הבקשה. "עד היום הוגשו בתיק הזה 13 בקשות דחייה. בקשת הפירוק הוגשה ב-29 בפברואר. צו ההקפאה ניתן על סמך התחייבותה המפורשת להביא מהבית מיליון וחצי שקל וגם את ההבטחה הזו היא הפרה. גם באפריל אמרו שצריכים זמן ללמוד א החומר. החומר מצוי אצלם כבר חודשיים וחצי - וכעת דקה וחצי לפני הדיון הם מבקשים דחייה נוספת. די, אי אפשר יותר, אנחנו קורסים תחת הטלפונים מ-600 משפחות. כרגע הכל תקוע. אי אפשר לעשות הסדרים בפרויקטים, לא בשדרות הילד, לא באלוף הניצחון ולא בז'בוטינסקי. כל הסדר תקוע, אנחנו בצוואר בקבוק. צו פירוק יחלץ הכל. הצלחנו להוציא רק את פרויקט מציצים ופרויקט פועלי הרכבת".

איתן ארז בבית המשפט תל אביב 13.7.2016. ניב אהרונסון
איתן ארז/ניב אהרונסון

"דו"ח לא רציני"

הדיון מגיע לאחר שני דוחות שהוגשו בשבועיים האחרונים – האחד מטעמה של ענבל אור והשני מטעמו של המפרק הזמני, עו"ד איתן ארז. תמונות המצב הסותרות שהוגשו בדוחות אלו, יידונו היום – במטרה להכריע האם מצבה של אור מאפשר את פירעון חובותיה במסגרת פעילות החברה, או מחייב צו פירוק קבוע והליך כינוס נכסים.

בדו"ח שהגישה אור בשבוע שעבר, באמצעות עורך דינה אוריאל זעירא, היא טוענת כי סך נכסיה הפרטיים והעסקיים עולים על סך חובותיה בסכום מצטבר של כ-36 מילוין שקלים. הדו"ח שהגישה אור כלל חוות דעת מטעם רו"ח יואב סומך ועל בסיסו דרשה אור לבטל את צו הכינוס הזמני שניתן לה ולאפשר לה לשלם את חובותיה ולהשלים את הפרויקטים השונים.

עם זאת, מספר ימים לאחר הגשת דו"ח זה, הגיש עו"ד איתן ארז דו"ח נוסף מטעמו שבו הוא מאשים את אור ובאי כוחה בהגשת דו"ח "לא רציני" כדבריו ואף טען כי אמינות חוות הדעת שהגיש רו"ח סומך מוטלת בספק, לצד פקפוק גם בנתונים שהוגשו על ידי השמאי חיים מסילתי מטעמה של אור. עו"ד איתן ארז מאשים את אור בהוצאות בהיקף של כמיליון שקלים שאותן הוציאה בחודשים האחרונים להערכתו על שירותיהם של עורכי דין, יח"צנים, עובדים זרים ומובילים – זאת בנוסף על חובותיה מפעילותה העסקית. בנוסף מאשימה ארז בקיום עסקאות מחתרתיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ענבל אור ססית המשפט תל אביב 13.7.2016. ניב אהרונסון
ענבל אור בבית המשפט/ניב אהרונסון

ארז הדגיש כי הממצאים שבידיו שונים וכי המסקנה המתבקשת על פי הדו"חות שגובשו על ידו היא כי אין לקבל את טענותיה של אור וכי יש להורות באופן מידי על מתן צו פירוק קבוע לקבוצת החברות אור סיטי נדל"ן ועל צו כינוס נכסים קבוע לנכסיה.

"האם פיסת נייר זו יכולה בכלל להיקרא חוות דעת/שמאות ערוכה כדין?! היכן פרטי הנכס, תיאורו המפורט, המצב התכנוני של הנכס, המצב המשפטי של הנכס, ע"ש מי רשומות הזכויות וכיו"ב? מדוע לא פורטו העקרונות, הגורמים והשיקולים בבואו של השמאי לשום את שווי הזכויות? האם נבדקו בכלל עסקאות דומות באותו אזור? כפי שנראה בהמשך העסקאות הדומות שכן נערכו הינם במחירים נמוכים בהרבה. על חוסר הרצינות של ה'נייר' הנ"ל מעידה יותר מהכל הצהרתו של השמאי שצוטטה לעיל לפיה השמאות נערכה 'על בסיס הנחות העבודה שנמסרו לי' וכי התוספת לפיה 'המסמך אינו מהווה ביקורת הנדסית ו/או חוות דעת משפטית'", כותב ארז.

"אפילו במהלך תקופת הכינוס הזמני, לא בחלה בניסיונות לגבות לעצמה דמי שכירות"

בהתייחס להוצאותיה הנוספות כותב ארז כי "אפילו במהלך תקופת הכינוס הזמני, לא בחלה בניסיונות לגבות לעצמה דמי שכירות מהנכס ברח' נווה יהושע בר"ג והדירה ברח' הסנה בר"ג וכן בביצוע עסקאות מחתרתיות במזומן בתכשיטיה היקרים. ברור כי לחייבת (ענבל אור) יש מקורות כספיים סמויים ולהערכתו היא הוציאה מאז יום 1.3.16 מעל מיליון שקל במזומן לצורך העסקת עורכי דין רבים, שלושה יועצי תקשורת, רואי חשבון רבים, שמאים, יועץ לניהול משברים, שתי עובדות זרות בביתה, מובילים להעברת דירה ועוד כהנה וכהנה. אין ספק כי הכספים המזומנים שבידי החייבת הינם כספים שנגזלו מנושיה הרבים עובר לקריסת החברות. גם כאשר בית המשפט העליון מחייב אותה בהוצאות בסך 15,000 שקל – היא פשוט מתעלמת מההחלטות".

ארז מציין כי במהלך תקופת הקפאת ההליכים מימשה אור תכשיטים במחיר היצף של 63,000 שקל במזומן וגם סכום זה לא הופקד בקופת הקפאת ההליכים אלא בוזבז על ידה למטרותיה שלה. ארז מותח ביקורת חריפה על התנהלותה של אור לאורך הפרשה עד כה, ומציין כי אור אף התנגדה לפינוי משרדיה במגדלי עזריאלי דבר שגרם לעיכוב נוסף בתהליך. "עובדה חוזרת ונשנית כחוט השני בהתנהלותה הינה חוסר אכפתיות מוחלט להוצאות ולעלויות שהיא גורמת למאות נושים וגורמים אחרים שהתנהלו סביבה. עובדה נוספת החוזרת כחוט השני בהתנהלות החייבת הינה, ניתוק מוחלט מהמציאות הכלכלית והמשפטית בה היא מצויה, ניתוק שלסיבותיו לא ניכנס כאן".

"עובדי החברה ממתינים למתן צו פירוק"

עו"ד חיות גרינברג המייצגת את עובדי אור סיטי מסרה: "ענבל אור ממשיכה ועושה כל מניפולציה אפשרית במטרה לדחות את הקץ, ולעכב שוב ושוב את הדיונים ואת קידום ההליך המשפטי.
הדבר גורם נזק, בעיקר לעובדי החברה, שממתינים למתן צו פירוק כדי שיוכלו לממש את זכויותיהם ובהן שכרם עוד מחודש פברואר. השופט בהחלטתו מהיום נתן לגב' אור הזדמנות אחרונה וכולי תקווה שאכן בזה תסתיים הימשכות ההליכים הזו".

  • עוד באותו נושא:
  • ענבל אור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully