וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו היא חברת הנדל"ן המניב המובילה ב-2016?

דרור מרמור

11.7.2016 / 7:47

10 הראשונות בדירוג הציגו אשתקד מחזור הכנסות כולל מפעילות נדל"ן מניב של 14 מיליארד שקל, לעומת 1.8 מיליארד שקל בלבד של הכנסות לעשר המדורגות אחריהן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרכז G/מערכת וואלה!, צילום מסך

ענף הנדל"ן המניב, הכולל בעיקר אחזקה ותפעול של מבני משרדים ומסחר המניבים תשואה מדמי השכירות, נהנה באופן בולט מיתרון לגודל ומשליטה של מספר מצומצמם של חברות בתחום. 10 הראשונות בדירוג הנדל"ן המניב של DUN'S 100 לשנת 2016 הציגו אשתקד מחזור הכנסות כולל מפעילות נדל"ן מניב של 14 מיליארד שקל, לעומת 1.8 מיליארד שקל בלבד של הכנסות לעשר המדורגות אחריהן. סך שטחי הנכסים המניבים של עשר המדורגות ראשונות עמד על 16.1 מיליון מ"ר, פי 4 מהיקף הנכסים בעשירייה השנייה.

היתרון לגודל בא לידי ביטוי בשורה התחתונה - ההכנסה הממוצע ממ"ר של נדל"ן מניב. הממוצע של עשר המדורגות הראשונות עומד על 959 שקל למ"ר, לעומת 564 שקל למ"ר לעשרייה השנייה - פער של 40%.

גזית גלוב, המחזיקה בעיקר נכסים מסחריים בחו"ל, בולטת מעל כולן. לחברה 6.6 מיליון מ"ר והכנסות מפעילות נדל"ן מניב של 6.15 מיליארד שקל, יותר מפי 4 משטח הנדל"ן המניב של עזריאלי ומליסרון ביחד (1.5 מיליון מ"ר) וכפליים הכנסות הנדל"ן המניב של עזריאלי ומליסרון (2.78 מיליארד שקל).

דירוג הנדל"ן המניב משקלל סדרה ארוכה של פרמטרים, הכוללים בין השאר את הכנסות החברה מפעילות נדל"ן מניב, ה-NOI (הכנסה תפעולית נטו משכירות), סך הנכסים והיחס בין ההון לנכסים. בעוד גזית גלוב בולטת בגודל, אריות הנדל"ן המקומי - עזריאלי ומליסרון, בולטות מאוד בהכנסה למ"ר, פועל יוצא של מיקומי הקניונים ומבני המשרדים של שתי החברות.

הכנסה ממוצעת למ"ר אצל גזית גלוב עומדת על 932 שקל (נתון המדרג אותה במקום החמישי בלבד), לעומת 1,889 שקל למ"ר בעזריאלי ו-1,694 שקל למ"ר בקבוצת מליסרון.

דירוג נדלן. גלובס
דירוג נדלן/גלובס

בזכות גרמניה

ארבע חברות בולטות בדירוג השנתי - שתיים לטובה ושתיים לרעה.

איי די או גרופ, הפועלת בגרמניה, קפצה ממקום 26 למקום 14, בין השאר לאחר שהכנסות החברה צמחו בכ-100% לעומת אשתקד. סאמיט, גם היא פועלת בגרמניה, עלתה ממקום 24 למקום 19, בשל גידול בסך הנכסים הנובע בעיקר מהנפקת סאמיט גרמניה, שערוך נדל"ן (שקוזז בשל ירידה בשער האירו מול השקל) ועוד.

מנגד, כלכלית ירושלים נפלה מהמקום ה-4 למקום 8. החברה היא הגדולה בארץ בהיקף נכסים (3.4 מיליון מ"ר) והיא גם רושמת הכנסות מנדל"ן מניב בהיקף מרשים של 1.3 מיליארד שקל, אולם היא סובלת ממינוף גבוה במיוחד - הון של 2.1 מיליארד שקל מול נכסים בהיקף של 18.2 מיליארד שקל. לוינשטיין נכסים ירדה ממקום 13 למקום 17.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully