וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת נדל"ן גדולה לאבי כץ וקרן אמריקאית

במסגרת העיסקה שנחתמה בין קרן הגשמה של כץ, קרן השקעות של שחקן ה-NBA דיוויד רובינסון ואליט סטריט קפיטל המנוהלת על ידי יוני שדה יירכשו מתחמי דיור בארה"ב ישופצו ולבסוף יימכרו

אבי כץ. יוסי רוזנבוים,
אבי כץ/יוסי רוזנבוים

עסקת נדל"ן גדולה בארה"ב נחתמה לאחרונה בין חברת ההשקעות אליט סטריט קפיטל, המנוהלת על ידי יוני שדה, שחקן העבר ב-NBA דיוויד רובינסון וקרן הגשמה הישראלית המנוהלת על ידי חנן שמש ובעל השליטה ברשת קופיקס אבי כץ.

במסגרת העסקה רוכשות הקרנות 33 מקבצי הדיור הכוללים כ–7,000 יחידות דיור בגודל של כ–100 מטר ליחידה. אליט סטריט מעמידה 10% מההון העצמי הראשוני לצורך העסקה ואת השאר ממממנות השותפותבנוסף למתחמי הדיור עצמם, אליט סטריט קפיטל, שהמטה שלה ממוקם ביוסטון, טקסס, גם תרכוש את חברת הניהול של המתחמים, ותשמש כשותף המנהל. חברת הניהול מונה כ–300 עובדים.

קרן הגשמה רכשה במסגרת חלקה בעיסקה מקבץ מגורים הכולל 155 דירות בשרלוט בצפון קרוליינה, בכ–15 מיליון דולר. כ–70% מהעלות מבוססים על מימון בנקאי, בעוד היתרה, 4.5 מיליון דולר, כהון עצמי. בעסקה נוספת נרכש מתחם מגורים באטלנטה – 120 דירות. העלות הכוללת מסכמת בכ–8 מיליון דולר, כש–2.4 מיליון דולר הושקעו כהון עצמי. לאחר הרכישה יעברו המתחמים שיפוץ והשבחה ולבסוף יימכרו.

הגשמה עשתה בעבר גם שתי עסקאות דומות עם אלקו אלקטרה נדל"ן הישראלית ביוסטון ו-6 עסקאות דומות עם מנרב חברה לבנייה בישראל באטלנטה. "כבר עשינו אקזיט על 2 מתוך 6 פרויקטים בתשואה של 47% בשנה", מספרים בחברה.

עד היום קרן הגשמה כבר סיימה בהצלחה 34 אקזיטים בתשואה ממוצעת של 15.6% נטו לשנה, למשקיעים. קרן הגשמה עד היום השקיעה 2 מיליארד שקל הון עצמי בהיקף עסקאות של 9 מיליארד ב-250 השקאות שונות. יש לה 20 אלף משקיעים רשומים במאגר. "החזרנו מעל 450 מיליון שקל למשקיעים מאקזיטים".

השקעה במקבצי דיור נחשבת להשקעה סולידית כי הנכס הנרכש קיים ומושכר והוא כבר מניב תשואה - רק משפצים אותו כדי להעלות את השווי שלו. קרן הגשמה מאפשרת למשקיעים בעלי סכומי כסף קטנים יחסית להיכנס להשקעות נדל"ן. "יש לנו סניף בלונדון, גייסנו מהבריטים עד היום כבר חצי מיליארד שקל. עד סוף השנה נפתח את הסניף הראשון במנהטן. עכשיו החזון זה לגייס סכומים מבריטים אמריקאים וישראלים גם יחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully