וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: ניצלה את היותה כבדת ראייה להונאת נדל"ן

חן מענית

19.6.2016 / 11:39

לפי האישום, לירן רז כבדת הראייה הפעילה תוכנית הונאה מתוחכמת, שיטתית וארוכת-טווח כלפי אנשים עמם קשרה יחסי ידידות, תוך שהיא מנצלת את היותה עיוורת כדי לרכוש את אמונם

אישה אזוקה. ShutterStock
לפי כתב האישום, רז פעלה בדרכים מתוחכמות כדי לרכוש את אמונם של המתלוננים/ShutterStock

ההונאות בתחום הנדל"ן לא נגמרות: פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הגישה הבוקר (א') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד לירז רז בגין ריבוי עבירות מירמה, זיוף בכוונה לקבל באמצעותו דבר, שימוש במסמך מזויף, הלבנת הון והתחזות כבעל תעודה, והכול בנסיבות מחמירות, וכן עבירות על פקודת מס הכנסה ועל פקודת פשיטת-הרגל. לצד רז נאשמת חברת "כאן גרים" בע"מ שבבעלותה, בעבירות מירמה והשמטת הכנסה במזיד בכוונה להתחמק ממס.

על-פי כתב האישום שהוגש בידי עו"ד צלי פלג, רז, שהיא כבדת-ראייה, הפעילה תוכנית הונאה מתוחכמת, שיטתית וארוכת-טווח כלפי אנשים עמם קשרה יחסי ידידות, תוך שהיא מנצלת את היותה עיוורת על-מנת לרכוש את אמונם.

לפי האישום, רז הציגה בפני המתלוננים מצגי-שווא שקריים, בין היתר שהיא אשת עסקים בעלת חברה מצליחה בתחום הנדל"ן, שהיא עובדת ברשות מקרקעי ישראל, שהיא שמאית מקרקעין מורשית, שהיא בעלת היתר מיוחד להגשת הצעות במכרזים המפורסמים על-ידי כונס הנכסים הרשמי ובעלת קשרים עסקיים ענפים - ובהסתמך על מצגים אלה קיבלה מקורבנותיה במירמה סכומי כסף בעבור הגשת הצעותיהם במכרזים שבדתה לרכישת דירות בתל-אביב ובאזור המרכז ועסקאות רכישה ושותפות פיקטיביות בקרקעות, בהיקף העולה על 3 מיליון שקל.

לפי כתב האישום, רז פעלה בדרכים מתוחכמות כדי לרכוש את אמונם של המתלוננים, ללכדם ברשת מעשי ההונאה ולמנוע מהם לבדוק את מצגי-השווא שהציגה בפניהם. כך, בין היתר, קיימה רז את פגישותיה בבנייני משרדים יוקרתיים במרכז תל-אביב, השתמשה ברכב מפואר, נהוג על-ידי נהג, כשלצידה עוזרת אישית, וקיימה שיחות טלפון רבות שנחזו להיות שיחות עסקיות חשובות.

לפי האישום, רז שלחה למתלוננים מכתבים שזייפה, הנחזים להיות כתובים על נייר מכתבים של כונס הנכסים הרשמי של מדינת ישראל, ומטעמו, וכן החתימה את המתלוננים על חוזים כוזבים לרכישת נכסי מקרקעין, לשותפות עסקית או להצעת הצעות במכרזים בדויים. עוד נטען כי במטרה למנוע מהמתלוננים לבדוק באופן עצמאי את מצגי-השווא, רז חייבה אותם בהסכמי סודיות.

בנוסף, לפי כתב האישום, רז לא דיווחה כחוק על הכנסותיה, או הכנסות החברה שבבעלותה, בשנים 2012-2015. כמו כן, רז ביצעה את העבירות המיוחסות לה שעה שהייתה תחת צו כינוס נכסים ונמנעה מלדווח על פעילותה העסקית ועל הכנסותיה למנהל הממונה אשר מונה לה מתוקף צו הכינוס.

  • עוד באותו נושא:
  • הונאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully