וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר למשתכן: 107 מ"ר במבשרת ציון ב-1.21 מיליון ש'

אורי חודי

7.6.2016 / 13:49

אתמול נסגרו שני מכרזים בתוכנית מחיר למשתכן. מכרז במבשרת ציון נחל הצלחה בעוד המכרז בטבריה נכשל ולא הוגשו אליו הצעות של קבלנים. המכרז במבשרת ציון כלל 376 יחידות דיור מוזלות בהנחה של עד כ-27% ממחיר השוק

ערב יורד על מבשרת ציון המושלגת. דצמבר 2013. נועם מושקוביץ
מבשרת ציון/נועם מושקוביץ

תוצאות לשני מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו אתמול (ב'). בעוד מכרז אחד במבשרת ציון נסגר בהצלחה וכל המגרשים שווקו לקבלנים ויזמים, מכרז נוסף שפורסם, בעיר טבריה, נכשל, כאשר אף הצעה לא הוגשה.

המכרז שנסגר בהצלחה במבשרת ציון, יישוב בו לראשונה פורסם מכרז במסגרת התוכנית, כלל 376 יחידות דיור מוזלות בארבעה מתחמים שונים. למכרז הוגשו 10 הצעות סך-הכול כאשר בסופו של דבר שתי חברות הגישו את ההצעות הזוכות. מדובר במגרש אחד המאפשר בניית 150 יחידות דיור מוזלות בו זכתה חברת אזורים. בשלושה מגרשים נוספים הכוללים 226 יחידות דיור מוזלות סך-הכול זכתה חברת י.ד. ברזאני נכסים ובניין. המגרשים שווקו בשכונה חדשה ביישוב, דרומית מזרחית לדרך החוצבים, המשתרעת על כ- 117 דונם. בשכונה יוקמו בניינים בני 6-7 קומות.

על פי תוצאות המכרז, הביקוש למגרשים היה גדול מה שהוביל להצעות שהעניקו הנחה משמעותית למחיר המקסימום אותו קבעה המדינה במכרז. ניתוח המכרז מעלה כי דירת 87 מ"ר בפרויקטים העתידיים תימכר במחיר ממוצע של החל מ-990 אלף שקל, דירה בשטח 97 מ"ר במחיר ממוצע של החל מ-1.105 מיליון שקל ודירת 107 מ"ר במחיר ממוצע של החל מ-1.218 מיליון שקל. מדובר במחיר הכולל מע"מ ואת שטחי החניה, המרפסת והמחסן.

במשרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון ציינו היום כי המחירים משקפים הנחה של כ-27% ממחיר השוק של דירות דומות ביישוב.

כאמור, למכרז בטבריה לבניית 128 יחידות דיור במסגרת מחיר למשתכן בשכונת מול ארבל, לא הוגשו הצעות ולכן הוא נכשל. ממשרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון נמסר כי: "המכרז יוגש לבחינה מחודשת לגורמים המקצועיים ויצא לשווק חוזר בהמשך". נציין כי מכרז זה נכשל למרות שכלל גם לראשונה דירות למכירה בשוק החופשי לצד דירות מוזלות לזכאים. כך, במסגרת המכרז 112 דירות היו מיועדות לזכאים במסגרת מחיר למשתכן במחירים מוזלים ואת שאר 16 הדירות יכלו הזוכים למכור בשוק החופשי. כאמור, למרות הטבה זו שהייתה אמורה להעלות את האטרקטיביות של המכרז, לא הוגשו הצעות.

עובדה זו תחייב את מנסחי המכרז לבחון את היקף הדירות המוזלות לעומת הדירות ה"רגילות" כמו גם התאמת מחיר מקסימום ועלות הפיתוח.

מעקב "גלובס" אחר מספר יחידות הדיור המוזלות ששווקו עד כה בהצלחה לקבלנים ויזמים מאז החלה התוכנית לפעול מעיד כי נכון להיום עומד המספר על 12,388 יחידות דיור סך-הכול.

חשוב לציין, שכמו כל מכרז מחיר למשתכן שנסגר, מדובר רק בשלב הראשוני של התוכנית. לאחר זכיית הקבלן או היזם במכרז, קיים עוד תהליך לא קצר במסגרתו מקדם הזוכה את תכנון הפרויקט, זקוק עוד לאישור הרשות המקומית והוצאת היתר בנייה. המשמעות היא שהמכרז שנסגר כעת יניב דירות בפועל, כאלו שניתן להיכנס ולגור בהם, בעוד שנתיים במקרה הטוב. נכון להיום, רק בשני פרויקטים החלו עבודות בשטח (עפולה ולוד) כאשר הגרלות נפתחו נכון לעכשיו בעפולה, לוד וקרית מוצקין. נזכיר כי למחיר למשתכן יכולים לגשת רק זכאים וכל הפרויקט וכל הדירות שייבנו במסגרתו יימכרו לזכאי משרד השיכון בלבד. זוכה במכרז לא יוכל למכור את הדירה המוזלת במהלך חמש שנים ממועד קבלת המפתח אך יוכל להשכיר אותה בשוק החופשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully