וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרים ברמת גן? מה חשוב לדעת לפני שאתם משפרים את הדיור

23.5.2016 / 8:23

רמת גן, עיר אשר מציעה איכות חיים גבוהה ומיקום אסטרטגי, רושמת שיעור גבוה של תושבים אשר מעוניינים לשפר את רמת המגורים, אך לא מוכנים לחשוב על עזיבה של העיר. מהם הפרמטרים החשובים להם כדאי להתייחס כשמשדרגים את איכות החיים באותה עיר?

אשדר בוטיק. אשדר בוטיק, מערכת וואלה! NEWS
הדמיה של בניין ברחוב הרוא"ה 93 ברמת גן/מערכת וואלה! NEWS, אשדר בוטיק

תושבים רבים ברמת גן נהנים מחינוך מצוין, עירוניות מתחדשת, נגישות נוחה לכל מקום, פארקים וריאות ירוקות בשפע. אין זה מפליא, אם כן, שהתושבים הנוכחיים של העיר לא רוצים לעזוב אותה, גם כאשר יש להם חלום לעבור לדירה גדולה ומרווחת יותר.

החדשות הטובות הן שרמת גן מהווה עדיין את אחת מההזדמנויות הטובות ביותר באזור המרכז לרכישה של דירה חדשה, במחיר קרוב מאוד לדירה ישנה. תנופת הבנייה ברחבי העיר הביאה להיצע של פרויקטים איכותיים שפונים לאוכלוסיה ברמה גבוהה בסביבה מצוינת.

מהם השיקולים שצריך להתייחס אליהם כשמשפרים דיור בתוך רמת גן? כיצד ניתן לצלוח את המעבר בצורה חלקה?

האם זה בכלל הזמן לשפר דיור ולקנות דירה חדשה?

לפני קבלת החלטה חשובה על מעבר לדירה גדולה או מרווחת יותר בתוך רמת גן, כדאי לשקול האם עכשיו זה הזמן לעבור דירה. עם זאת, עבור משפרי דיור ההחלטה לא אמורה לנבוע מהעליות או הירידות בשוק הדיור: למשפחות אשר יש ביכולתן לבצע את מהלך שיפור הדיור (לרבות עלייה בהוצאות החודשיות מלבד משכנתא, כגון ארנונה, חשמל ועוד), אין טעם להמתין לשינוי במחירי הדיור, במיוחד אם יש בידיהן נכס קיים.

עם זאת, כדאי להשקיע זמן במציאת הזדמנויות ומחירים משתלמים ביחס לתמורה - רמת גן מציעה נכון להיום תנופת בנייה מרשימה של פרויקטים חדשים ואיכותיים. לכן, קיימת סבירות גדולה לכך שעתודות הקרקע ופוטנציאל הבנייה ימומשו בקרוב, מה שיעלה את מחירי הדירות, כך שכדאי לנצל את ההזדמנות כל עוד היא קיימת.

להגדיר מראש את מטרת רכישת הדירה החדשה

רגע לפני שנכנסים לחיפושים של דירת החלומות שלכם, כדאי להכין רשימה של המטרות החשובות ביותר של המהלך – האם מדובר בצורך בחדר שינה נוסף? אולי מרפסת גדולה לילדים? גישה נוחה לפארקים כמו פארק הירקון, או הפארק הלאומי? או שמירה על הסביבה הנוכחית, מבחינה חברתית וחינוכית? רק לאחר גיבוש סדר העדיפויות, תוכלו לדעת היכן לחפש דירה, ומה המרכיבים שאתם פשוט לא יכולים לוותר עליהם בדירה הבאה שלכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

לבדוק את השווי הריאלי של הנכס הנוכחי שלכם

אם יש בידכם נכס קיים ברמת גן (או בעיר אחרת), אותו אתם רוצים למכור כדי לקנות דירה חדשה בעיר, כדאי ומומלץ לבחון ולהעריך את שווי הנכס, אצל שמאי מקרקעין מנוסה המכיר את האזור. הערכת השווי של הנכס, יחד עם אומדן יכולת ההחזר החודשי של משכנתא, ישימו לכם גבולות בחיפוש אחר דירה חדשה. מטרת ההערכה אצל בעל מקצוע היא שלא תבנו תקוות וחלומות באשר לשווי הנכס, ולאחר מכן תתאכזבו מהמחירים שיסכימו לשלם לכם.

אשדר בוטיק. אשדר בוטיק, מערכת וואלה! NEWS
הדמיה של בניין ברחוב שאר ישוב 4 ברמת גן/מערכת וואלה! NEWS, אשדר בוטיק

לבחון את ההיבטים הכלכליים של המעבר

רכישת דירה חדשה כוללת לרוב לקיחת משכנתא, ובמקרים של שיפור דיור מדובר על מחזור משכנתא של נכס קיים. אם 'שמתם עין' על דירה או פרויקט מסוים ברמת גן, מומלץ להגיע לחברות ייעוץ משכנתאות, על מנת לקבל תמונה כוללת על האפשרויות הכלכליות שלכם. ישנה אפשרות לא קטנה שייעוץ מקצועי יחסוך לכם עשרות אלפי שקלים, מה שיכול לפנות כסף למטרות אחרות, או אפיל ולאפשר לכם לחפש דירה בתקציב גבוה יותר.

לשמור על אותה סביבה

במקרה של משפחות עם ילדים קטנים, חשוב לשמור על הסביבה החברתית שלהם, ככל האפשר. בדקו בעירייה מהם הגבולות הגיאוגרפיים של בתי הספר השונים של רמת גן, ונסו להגיע למצב שבו הילדים ימשיכו באותו בית ספר של החברים שלהם. מצד שני, זכרו כי מדובר על ילדים, אשר יוצרים חברויות חדשות בכל יום ומסוגלים להתאקלם בסביבה חדשה בצורה טובה יתר ממה שאתם חושבים.

גם למבוגרים כדאי להישאר באותה סביבה, במיוחד לאחר בניית רשת של עזרה הדדית ובילויים בפארקים הסמוכים. לכן, בדקו אילו פרויקטים קיימים בשכונות הקרובות לביתכם הנוכחי, ונצלו את ההזדמנויות לשפר את איכות החיים כל עוד היא קיימת. עתודות הקרקע ברמת גן הולכות ומתמעטות, במיוחד בשכונות המרכזיות והשקטות, ולכן כדאי לנצל את הבנייה הנוכחית של פרויקטים בעיר לביצוע השדרוג המיוחל ברמת המגורים.

אבי אשכנזי על המעילה בבורסת היהלומים  לאולפן וואלה. מערכת וואלה!
בורסת היהלומים. עתודות הקרקע ברמת גן הולכות ומתמעטות/מערכת וואלה!

לא להתפשר על חברת הבנייה

מעבר דירה הוא החלטה גדולה ומשמעותית, הן מבחינת עלויות והן מבחינה מנטלית. כאשר משפחה עוברת מדירה שכורה ורוכשת דירה, או משדרגת לדירה גדולה יותר, השאיפה היא להישאר בבית החדש לשנים רבות. לכן, ההמלצה היא לא להתפשר – לא על איכות הבנייה, לא על המפרט הטכני, ובעיקר לא להתפשר על אמינות החברה הקבלנית. בהחלטה כה משמעותית, כדאי לבחור בחברה אמינה ומנוסה שיכולה להבטיח בנייה איכותית, שירות מקיף ואחריות מלאה על התוצר המוגמר.

עוברים לשכונה אחרת ברמת גן? בדקו את סביבת המגורים העתידית

אם מצאתם הזדמנות נהדרת לשיפור רמת המגורים בשכונה אחרת בעיר, כדאי לבדוק היטב את מספר היבטים חשובים בסביבה העתידית: מה רמת הנגישות התחבורתית בשכונה? מצד אחד, זמינות גבוהה של תחבורה ציבורית תוכל לשרת את הילדים בנסיעות לחוגים, בילויים או חברים מהשכונה הישנה. מצד שני, כדאי לבדוק את היציאה הנוחה לכבישים המהירים או לאזורי התעסוקה והבילוי של ההורים.

האם קיימים שירותים המתאימים להרכב המשפחתי שלכם? בדקו האם קיימים בתי ספר, גני ילדים, מרכזים קהילתיים, פארקי שעשועים וכד'. כדאי גם לבדוק מה רמת בתי הספר והמוסדות החינוך בשכונה, אם אתם מכירים תושבים של האזור.

לוודא שאתם ממשיכים ליהנות מרמת גן

לאחר שהתעקשתם (ובצדק) להישאר ברמת גן, אל תשכחו להפיק תועלת וליהנות מכל מה שהעיר מציעה: מקומות בילוי ומרכזי תרבות, בילוי עם הילדים בפארקים, ומסעות שופינג ברחוב הראשי או בקניון – נצלו עד תום את כל היתרונות הנפלאים של העיר.

אם כן, מתברר כי תושבי רמת גן יודעים להעריך את מקום המגורים שלהם, ורבים מהם מחפשים לשדרג את מקום המגורים ולהישאר בעיר. בעת מעבר שכזה, כדאי להתייחס למספר שיקולים חשובים, כגון הישארות בשכונה, בחירה נבונה בפרויקט ובחברה הקבלנית, ונגישות נוחה.

אך הדבר החשוב מכל, הוא להמשיך ליהנות מכל היתרונות הנהדרים שרמת גן מציעה, במיקום האסטרטגי ביותר בישראל. זה הזמן לנצל את ההזדמנויות שעוד נותרו בעיר לרכישת דירה חדשה במחירים משתלמים, ולשדרג את איכות החיים של המשפחה כולה.

וואלה! NEWS בשיתוף אשדר בוטיק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully