וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשרד התקפל: 40 אלף דירות במגזר הכפרי – ללא מענק ליישובים

15.5.2016 / 12:33

במגזר הכפרי בישראל ניתן להקים על פי ההערכות כ-40 אלף דירות. הצעת קודמת של משרד הבינוי שביקשה להעניק ליישובים כ-90 אלף שקל על כל דירה – נחסמה על ידי משרד האוצר בעבר. כעת אישרה הממשלה הצעה מרוככת – ללא המענק הכספי ליישובים

לשכת העיתונות הממשלתית

בוידאו: יואב גלנט בהגרלת מחיר למשתכן בעפולה

כשנתיים לאחר שהממשלה הקודמת הקפיאה את ההחלטה לעודד הקמת דירות ביישובים כפריים באמצעות מענקים – אישרה הממשלה הצעה מרוככת: על פי ההצעה החדשה, אותה גיבשו שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, והשר לפיתוח הנגב והגליל, אריה דרעי – יוקם צוות היגוי שיבחן את הדרכים למימוש פוטנציאל הדיור ביישובים הכפריים בישראל, שעומד על פי ההערכות על כ-40 אלף דירות.

כאמור, בהחלטה המקורית שגובשה על ידי משרד הבינוי תחת השם "עידוד ההתיישבות במרחב הכפרי", נכללה תכנית לתמרוץ היישובים במרחב הכפרי בסכומים שבין 75,000 ל?90,000 שקל עבור כל דירה חדשה שתיבנה בשטחם. עם זאת, ההצעה זכתה להתנגדות בזמנו מצד משרד האוצר, בטענה כי עלותה התקציבית גבוהה מדי - העלות השנתית של התוכנית המקורית היתה כ?140 מיליון שקל לשנה ועל פי ההערכות, אובדן ההכנסות הצפוי ממנה אמור היה לעמוד על כ?230 מיליון שקל. ההחלטה המקורית הוקפאה בסופו של דבר במהלך הבחירות – מה שגרר ביקורת חריפה מצד ראשי המועצות האזוריות.

ההצעה הנוכחית מבקשת גם כן לחזק את המגזר הכפרי בישראל, שבחלקו סובל מהגירה שלילית, באמצעות הקמתן של כ- 40,000 דירות – אך סעיף המענק הושמט מההצעה. בנוסח ההצעה נכתב בין השאר כי ביישובים הכפריים ישנו פוטנציאל בלתי ממומש של כ-40 אלף מגרשים לבנייה עצמית וכי ניתן לממשו מבלי לפגוע בשטחים הפתוחים, תוך חיזוק ההתיישבות באזורי עדיפות לאומית.

ועדת היגוי שתוקם בעקבות ההצעה תנוהל במשותף על ידי מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון ומנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל ובאמצעותה תבקש המדינה לבחון גם דיור להשכרה ביישובים אלה, בין השאר על מנת לייצר פתרונות דיור מגוונים וכן במטרה למשוך משפחות צעירות.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, ברך על אישור ההחלטה ואמר כי "ההצעה מהווה צעד נוסף לחיזוק הנגב והגליל, וביסוס ההתיישבות הכפרית באזור. האחיזה בקרקע והמרכיב הכפרי הכרחיים למפעל ההתיישבות הציוני".

ממשרד השיכון נמסר בתגובה כי "ההצעה הנוכחית מנחה לראשונה להקים צוות היגוי בין משרדי, בראשות מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון ומנכ"ל משרד לפיתוח הנגב והגליל, שידון לעומק בכלל הנושאים הנוגעים לחיזוק ההתיישבות הכפרית ולביסוס האחיזה בקרקע. בין היתר ידונו גם נושאים הנוגעים למתן תמריצים שונים, הפעלת תכניות לעידוד מעבר תושבים חדשים ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully