וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד צרות לענבל אור: רוכשים בפרויקט בר"ג דורשים מפרק זמני

31.3.2016 / 15:27

6 רוכשי דירות בפרויקט ברמת גן, דורשים למנות מפרק זמני שידאג לאינטרסים שלהם בפרויקט. קבוצת אור סיטי נדל"ן תיכננה להרוס שני בניינים קיימים לטובת הקמת פרויקט בן 58 דירות, אך הרוכשים חוששים "מפני מכירת 7 דירות כפולות בפרויקט"

עריכה: ניר חן

עוד צרות לענבל אור. שעות ספורות לאחר שהוגש דו"ח הנאמן לבית וחשף את מצבה העגום של קבוצת אור סיטי, הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה בהולה נוספת מטעם 6 רוכשי דירות. מהבקשה עולה כי הרוכשים מבקשים לבטל את צו הקפאת ההליכים, ובמקום זאת למנות את בא כוחם עו"ד אביחי נ. ורדי, למפרק הזמני של החברה, כדי שידאג לאינטרסים של חברי קבוצת הרכישה ברחוב חורגין 3-5 ברמת גן.

מדובר בפרויקט התחדשות עירונית שבו רכשה אור מגרש עם שני בניינים ישנים בני 8 קומות, לטובת הקמת פרויקט מגורים חדש בן 58 יחידות דיור. הפרויקט טרם יצא לפועל וחברי קבוצת הרכישה טוענים כי מדו"ח הנאמן שהוגש היום לבית המשפט עולה תמונה בעייתית בנוגע להתנהלות החברה גם בעניינם.

"על פי הידוע לנו נכון להיום יש אמנם 58 יחידות דיור בתכנון אבל ישנן לפחות 7 הערות אזהרה כפולות – כלומר 7 עסקאות כפולות. אנחנו ממתינים לדעת מה המצב התכנוני, כמה חברים יש בקבוצה, איפה הדברים עומדים מבחינת מכירה כפולה של דירות ומה קורה עם הכספים שכבר הושקעו. הפרויקט מצוי עדיין בשלבים ראשוניים, כי המבנים הישנים עדיין ניצבים במקום, וככל הידוע לנו חברת אור סיטי טרם השלימה את רכישת המגרש", מסביר בשיחה עם וואלה! NEWS עו"ד תום קדם, ממשרד אביחי ורדי, המייצג את 6 הרוכשים.

אין התייחסות פרטנית לכל פרויקט

בבקשה נכתב כי הרקע למהלך הוא דו"ח הנאמן ממנו "עולה תמונה כוללת עגומה ביותר ששורתו התחתונה היא, כי לדעת הנאמן אין תוחלת להליך הבראה לאשכול החברות בקבוצת "אור סיטי נדל"ן", כאשר חברת מרום סיטי נמנית ביניהן" .

רוכשים אלה, שביקשו בעבר לבטל את ההסכמים שנחתמו עימם, חזרו בהם בהמשך – ומוגדרים כיום כחברים באחת מקבוצות הרכישה שארגנה אור. עיקר החשש שהם מביעים בבקשתם, נובע מהעובדה שאין התייחסות פרטנית לכל פרויקט ופרויקט שאורגן על ידי הקבוצה, אלא התייחסות כוללת לקבוצת אור סיטי באופן שעשוי, לטענתם, לפגוע באינטרסים שלהם ובמהלכים שבוצעו בקבוצת הרכישה שבה הם חברים.

כאסמכתא לחששותיהם מציינים הרוכשים כי על אף שהיו מיוזמי התהליך, הם לא צורפו כצד לדו"ח הנאמן וכי בנוסף נפלו ליקויים באופן שבו הם יוצגו בהליך המשפטי. "הנאמן אף טועה לחשוב, כי המבקשים (כחלק מקבוצת הרכישה) מיוצגים על ידי עו"ד יגאל דורון - ולא היא", נכתב בבקשה. עוד למדו המבקשים מהדו"ח של הנאמן, כי לכאורה עו"ד אילן שרקון מנהל עבור הקבוצה שבה נכללים המבקשים מו"מ מול בעלי הקרקע, וזאת מבלי לקבל את רשותם של המבקשים לדבר בשמם - ומכאן שאף אין לו כל תוקף", לשון הבקשה.

"בצוק העיתים, בין שלל התסבוכות והפרויקטים ברי, כי לא תינתן תשומת לב פרטנית לפרויקט דנא, פרויקט אשר לו הבעיות הייחודיות שלו ושאינן קשורות במישרין לבעיות של פרויקטים אחרים. הפרויקט דנא מצריך תשומת לב ומתן פתרון פרטני, כאשר הזמן הוא בעורכי כל המעורבים בדבר בהקשר זה", נכתב בהמשך.

בסיום הבקשה מציינים הרוכשים כי הם "אנשי משפחה פשוטים מן היישוב, החוששים חשש אמיתי, כי בעוד הונם הועבר לידי החברה ועתידו לוט בערפל, צורכיהם וכן שלל פרטים "יפלו בין הכיסאות" תוך אי מתן תשומת לב מיוחדת למלאכת מציאת הפתרונות המתבקשים במקרה הפרטני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully