וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש בראש: איזו דירה יבחר זוכה האח הגדול?

1.4.2016 / 14:50

באר יעקב או מודיעין? באיזו דירה כדאי לזוכה הטרי והמאושר המשוחרר מהאח הגדול לבחור. באמצעות אתר מדלן בדקנו את שתי השכונות המוצעות לזוכה - מי גר שם? והאם נוח להגיע לשם? הצביעו

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

עמרי בן נתן, דודו כהן, ברק אדרי, שי מיקה יפרח וקסניה טרנטול, אלה הם חמשת המתמודדים שנותרו כלואים בבית האח הגדול. לאחר השחרור יוכל הזוכה המאושר בהם לבחור בין שתי דירות: בשכונת הציפורים במודיעין או בבאר יעקב. בדקנו איזו שכונה עדיפה ולאן כדאי לזוכה המאושר לעבור.

באר יעקב החדשה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דירת הזוכה בבאר יעקב החדשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שכונת "באר יעקב החדשה", שנבנית בימים אלו, ממוקמת בקצה המערבי של העיר, וגובלת בראשון לציון. בשכונה צפויות להיבנות כ-4,000 יחידות דיור חדשות (כ-14,000 תושבים), הכוללות בתים צמודי קרקע ובניינים שיכולים להגיע עד 23 קומות. נכון לרבעון 4 בשנת 2015, נמכרו בשכונה כ-1,400 דירות דיור בכ-8 פרוקטים שונים. המחיר הממוצע של דירת 5 חדרים חדשה עומד על כ-1.64 מיליון שקל בלבד, מחיר שנמוך בכ-30% לעומת דירות מקבילות בשכונת הראשונים שבמזרח ראשון לציון, במרחק אווירי של פחות מקילומטר אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

בשכונה מתוכננים לקום גני ילדים, שני בתי ספר יסודיים, בית ספר תיכון, ובית ספר לחינוך מיוחד. בקרבת השכונה נמצאים בית ספר יסודי "צאלון" וחטיבה-תיכון "ז'בוטינסקי", שמדורגים בעשירון השישי על פי מדד מדלן להישגי בתי ספר. אחד משני בתי הספר היסודיים בשכונה כבר מוכן, אבל נכון לספטמבר 2015, מספר הנרשמים היה נמוך, ולכן ילדי השכונה לומדים בבית הספר "צאלון".

חשוב לציין שבסיס צריפין, שצמוד מצפון לבאר יעקב, החל כבר להתפנות, כחלק מהתוכנית לפינוי מחנות צה"ל לדרום הארץ. במקומו צפויות להיבנות כ-17,000 דירות חדשות, שמרביתן מיועדות להימכר בתוכנית "מחיר למשתכן" בהנחה של כ-30% ממחיר השוק. בנייתן של אלפי דירות חדשות אמורה להוות מטרד משמעותי למי שגרים בסמוך לבסיס, וייתכן שתושבים שרכשו דירה בשכונת באר יעקב החדשה, בעיקר בחלקה הצפוני, יסבלו גם הם מהאבק והרעש.

השכונה ממוקמת במרחק דקות נסיעה אחדות מתחנת הרכבת של באר יעקב, וברכבת מהירות ההגעה אל מרכז תל אביב תעמוד על כ-25 דקות. ברכב, בנסיעה על כביש 44, נסיעה לעזריאלי תיקח כ-35 דקות בשעות העומס, וכ-15 דקות מחוץ לשעות העומס.

ושמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגין אומרת, "יתרון הדירה במודיעין היא היותה ממוקמת בשכונת הציפורים, שכונת מגורים חדשה בבניה שתכלול בסופו של דבר כ-1,000 יחידות דיור בבנייה נמוכה יחסית של 3 עד 9 קומות בלבד. כמו כל השכונות בעיר וכחלק מהקונספט התכנוני של מודיעין כולה, יהיו בה כל השירותים הנדרשים ברמת מוסדות החינוך, המסחר והפנאי. זוכה התוכנית, שיבחר לגור דווקא בעיר זו, ייהנה משכנים איכותיים מכיוון שכ 45% מאוכלוסיית מודיעין הינם אקדמאים, משפחות צעירות לצד מבוססות , ואיכות מוסדות החינוך בעיר כמו גם הישגי התלמידים נחשבים גבוהים ביותר, דבר המשפיע גם על רמות הביקושים לדירות ועל רמות המחירים כמובן. אם ישאל עצמו הזוכה מה צפוי לקרות למחיר הדירה בה זכה? להערכתי, מחירי הדירות במודיעין נמצאים במגמת עלייה מתמדת והדבר צפוי להמשך. רק בשנתיים האחרונות עלה המחיר של דירות בעיר בשיעור של כ -17% , שעור גבוה מרמות עליית המחיר הממוצעות בישראל בכלל".

שכונת הציפורים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דירת הזוכה במודיעין/מערכת וואלה!, צילום מסך

שכונת הציפורים היא שכונה חדשה לגמרי הנבנית בימים אלו במודיעין, על שטח של 370 דונם. השכונה מיועדת לכלול סך הכל כ-1,000 דירות, שבאחת מהן אולי יבחר להתגורר הזוכה המעושר של האח הגדול.

מצפון גובלת השכונה בפארק ענבה, לאורכו תיבנה טיילת, בדומה לטיילת שנבנתה בשכונת אבני חן מצדו השני של הפארק. מדרום לשכונה עובר כביש 431, ממזרח שכונת משואה (גבעת C) וממערב מתוכננת להיבנות בשנים הקרובות שכונת "נופים".

הבנייה בשכונה מגוונת וכוללת בניינים ומבנים מדורגים בני 3-9 קומות. כמו כן מתוכננת בנייה של בי"ס יסודי, שני מרכזים מסחריים, בית כנסת, חמישה קומפלקסים של גני ילדים, מרפאה, טיפת חלב ושטח המיועד לתחום התרבות או הנוער והחינוך הבלתי פורמאלי.

השכונה ממוקמת בסמוך לשתי תחנות הרכבת של מודיעין : תחנת "מודיעין מרכז" ממוקמת במרחק הליכה קצר מהקצה המזרחי של השכונה, וכשלוש דקות נסיעה (או קילומטר וחצי הליכה) מבית זוכה "האח הגדול" הממוקם מערבית יותר. תחנת "פאתי מודיעין" ממוקמת כחמש דקות נסיעה מבית הזוכה.

בנוסף, השכונה מתחברת ישירות לכביש 431, וממנו לתל אביב. בעתיד, עם הפעלת קו הרכבת המהיר ת"א – ירושלים, צפויה הנסיעה מתחנת פאתי מודיעין לבירה להימשך 17 דקות.

בשכונה מתוכננת בנייה של בית ספר יסודי וחמישה קומפלקסים של גני ילדים. רמת בית הספר העתידי כמובן עוד אינה ידועה, אך מודיעין ידועה כעיר בעלת מערכת חינוך טובה, וקיבלה את הציון המכובד 78 במדד מדלן לחינוך.

על פי עסקאות שנעשו בחצי שנה האחרונה, עלות דירת ארבעה חדרים חדשה עומדת בממוצע על כ-1,530,000 שקל, דירת חמישה חדרים חדשה תעלה בממוצע 2,080,000 שקל.

ובוגין אומרת: "לבאר יעקב מיקום מנצח, מטר מראשון לציון וערי המרכז ובטבורו של אזור השפלה. במשך שנים רבות לא הייתה בנייה חדשה בבאר יעקב וההיצע היה של דירות קטנות וישנות בלבד. עם הבנייה והפיתוח המסיביים שהחלו ביישוב לפני כשמונה שנים, גדל ההיצע כמו גם מגוון סוגי וגדלי הדירות החדשות, מה שהביא להגירה חיובית של אוכלוסייה חדשה וגם הביא לעליית המחירים. תחילה ראו בבאר יעקב פתרון מגורים דווקא זוגות צעירים. אולם היום השוק הוא של משפרי דיור המחפשים מוצרים איכותיים, דוגמת הדירות בפרויקט של קבוצת אלמוג הממוקמות בבניין שתוכנן על יד אדריכל ידוע, עם פסיליטיז בקומת הכניסה וכ' . הישוב עדיין נהנה ממחירי דירות מאד אטרקטיביים ביחס לערים סביבו - נס ציונה, רחובות וראשון לציון. מחירי הדירות החדשות בבאר יעקב נמוכים בכ-7% ממחיר דירה חדשה מקבילה בראשון לציון.

מי שזיהו את הפוטנציאל של הישוב ראשונים, לפני כעשור, ורכשו אז דירה חדשה בכ 600 אלף שח בלבד (4 חדרים) , נהנים ממחיר גבוה בעשרות אחוזים כיום העומד על לא פחות מ 1.350 מליון שקל.

לזוכה המתלבט אומר כי להערכתי, עליות מחירים עוד צפויות בשכונה החדשה, לאור בניה מאסיבית ומתכוננת של מוסדות חינוך, מתנ"סים, אזורי מסחר, משרדים ועוד. רק בשנה האחרונה עלו מחירי הדירות בבאר יעקב בכ- 10%, לעומת עליה ארצית ממוצעת של 8% ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully