וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי ביקר בחריש: "אקדם ההכרזה כעיר"

30.3.2016 / 15:43

שר הפנים והשר לפיתוח הנגב והגליל אריה דרעי סייר בחריש והבטיח לקדם את הכרזת היישוב כעיר. "אי אפשר שלא להתרשם מהעשייה העצומה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השר דרעי בחריש 29.3.2016/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיממה לפני פרסום החשדות נגדו ביקר אתמול (שלישי) שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אריה דרעי לראשונה בישוב חריש והתחייב לסייע בקידום ההכרזה כעיר ובבחינת גבולותיו העתידיים של היישוב. הביקור נערך לקראת אכלוס מאות המשפחות הראשונות בעיר שיחל בשבועות הקרובים.

ראש המועצה יצחק קשת סקר בפני השר דרעי את היערכות המועצה והתקדמות העבודות לקראת תחילת האיכלוס הקרוב. דרעי התייחס למהלכים ואמר בביקורו: "אי אפשר שלא להתרשם מהעשייה העצומה ותנופת הבנייה והמוכנות לקליטת התושבים החדשים. העיר חריש מיועדת לקלוט כ-100 אלף תושבים בשנים הקרובות. החלטת הממשלה לגבי העיר חריש קבעה תחומי אחריות משמעותיים שיהיו באחריות משרד הפנים ואנו מחויבים להצלחת העיר".

דרעי ציין עוד כי "משרד הפנים יבחן את עמדתו בנושא הגבולות לעניין אזורי התעסוקה וכיצד ניתן לסייע ונציג זאת בפני ועדת הגבולות. במקביל אני מתכוון לקדם את ההכרזה על חריש כעיר, במסגרת ההליכים שקבועים בחוק, כדי לשחרר חסמים וצווארי בקבוק שקיימים כיום ולאפשר את פיתוח העיר".

קשת אמר כי "הרחבת גבולות העיר כמבוקש והקמת אזורי תעשייה ותעסוקה עבור התושבים, הינו תנאי הכרחי להמשך הפיתוח של חריש ולהבטחת עצמאות כלכלית של העיר לשנים שיבואו. אני שמח לדעת שנקבל את כל התמיכה הנדרשת מצד משרד הפנים ושאר משרדי הממשלה".

בשנת 2010 החליטה הממשלה לקדם את הקמת עיר חריש כפרויקט לאומי. בחודש דצמבר 2015 אושרה החלטת ממשלה המתקצבת את הפיתוח העירוני בסכום כולל של למעלה מ-1.2 מיליארד שקל. ההחלטה מאגדת בתוכה את כל משרדי הממשלה ומממשת את חזונו של ראש המועצה יצחק קשת, לדאוג לכך שהעיר תחכה לתושביה ולא להיפך.

בחודשים הקרובים צפוי להתחיל האכלוס הראשון של העיר החדשה חריש, במסגרתו צפויה לקלוט חריש עד סוף 2016 כ-10,000 תושבים. צפי האכלוס בעיר עומד על כ-500 משפחות (כ-2000 תושבים) מידי רבעון, כך שבתוך עשור צפויה חריש לאכלס כ-100 אלף תושבים, שהם כ-25,000 משפחות.

עד כה נמכרו בחריש כ-4,500 דירות, מתוך כ- 6,000 יח"ד שבבנייה. עפ"י נתוני המועצה המקומית חריש 78% מהתושבים שרכשו דירה למגורים בחריש הם זוגות צעירים בגילאי 25-44, 81% מהם נשואים עם ילדים. מחצית מהתושבים שצפויים להגיע לחריש מתגוררים כיום בתל אביב והמרכז, 20% מירושלים והסביבה, 8% מאזור חיפה ו- 7% מאזור חריש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully