וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענבל אור הגישה את בקשת הקפאת ההליכים

גור מגידו

24.3.2016 / 14:18

יזמית הנדל"ן ומארגנת קבוצות הרכישה הגישה היום בשעות הצהריים לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשת הקפאת הליכים לחברת אור סיטי נדל"ן שבבעלותה, וזאת כפי שהורה לה אתמול השופט איתן אורנשטיין

ענבל אור. אלכס ליפקין,
בבקשה אין פירוט חד-משמעי של הנכסים וההתחייבויות של אור. ענבל אור/אלכס ליפקין

חברת אור סיטי נדל"ן של ענבל אור הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה להקפאת הליכים לחברה. החברה מבקשת למנות את עורכי הדין ליאור דגן ופיני יניב ואת רו"ח יזהר קנה כנאמנים לניהולה של החברה תחת פיקוחו של בית המשפט, למשך 60 יום. בבקשה מצוין כי זהות הנאמנים המוצעים מקובלת על הנושה המובטח המרכזי של החברה - בנק מזרחי-טפחות.

הבקשה מפרטת תוכנית הפעלה שבעיקרה נשענת על מימוש הערך הפוטנציאלי של הפרויקטים של חברת אור סיטי נדל"ן, תוך מאמץ לאתר משקיעים שירכשו חלק מנכסי החברה במהלך 60 הימים של הקפאת ההליכים המבוקשת.

לצורך ההפעלה ל-60 הימים הקרובים, יוקצה לפי הבקשה סכום של כ-1.8 מיליון שקל, שמחצית ממנו יבוא מכיסה הפרטי של אור, ומחציתו השנייה ממימוש נכס בבעלות החברה.

בהקשר זה יש להזכיר כי לאחרונה נחשף כי לאור יש חובות בשוק האפור - ומכאן שייתכן כי עולים סימני שאלה בנוגע למקורות המימון, המוצגים ככאלה שמעמידה אור בעצמה.

בבקשה אין פירוט חד-משמעי של הנכסים וההתחייבויות של אור, אך ישנן הערכות לפיהן ההתחייבויות של החברה עומדות על סך של 170 מיליון שקל, זאת בעוד הנכסים מוערכים (לשיטת אור) בכ-190 מיליון שקל.

גם בעניין ערכן של "הערכותיה" של אור יש לקחת בחשבון דברים שאמר אתמול שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, בנוגע לדיווחים חשבונאיים אחרים שהוצגו על-ידי אור. אורנשטיין ציין כי בין "תמרורי האזהרה" המעידים על הצורך למנות נאמן לניהול החברה, יש לקחת בחשבון כי "מהדוחות של החברה עולה כי ישנם רווחים שדווחו כרווחים ושהם על הנייר, ולא ברור כמה הם ממשיים".

כרוניקה של הקפאה ידועה מראש

הצרות של ענבל אור החלו לפני כחודש עם חקירתה ברשות המסים בחשד לעבירות מס שנעשו בעסקיה לכאורה. החקירה הביאה, לטענת אור, ל"סגירת הברז" על-ידי בנק מזרחי-טפחות, המלווה את עסקיה.

עד מהרה הוגשה בקשת הפירוק הראשונה לחברת אור סיטי נדל"ן של אור, על-ידי אברהם וולך, שרכש דירה בפרויקט ששיווקה אור ברחוב צ'לנוב בתל-אביב, אך לאחר ששילם 400 אלף שקל כמקדמה, הסתבר לו לטענתו כי הדירה כבר נמכרה לאדם אחר, שרשם עליה הערת אזהרה בטאבו. לטענת וולך, הגם שביקש את כספו בחזרה, הוא לא קיבל את הכספים. בעקבות הפרסומים האחרונים על מעצרה של אור, טען, המצב הפיננסי של החברות חייב אותו להגיש את בקשת פירוק החברה.

הבקשה נדחתה על-ידי השופט איתן אורנשטיין, שנימק כי לא הוכחה עילת פירוק, וכי "קבלת הבקשה עלולה לגרום ל'כדור שלג' שיגרום לנזקים כבדים ובלתי הפיכים". בקשה נוספת של וולך נדחתה בהמשך.

עד מהרה הוגשה בקשה נוספת - זו של מינה זומר, ניצולת שואה בת 86, שטענה כי רכשה מאור, במסגרת קבוצת רכישה, זכות לבניית דירה ברחוב הניצחון ברמת-גן והעבירה לה 790 אלף שקל. לדבריה, הכספים שהעבירה והעבירו יתר חברי קבוצת הרכישה היו אמורים לעבור מאור לחברת "גלובל", שממנה התכוונה אור לרכוש את הקרקע. ואולם, לטענתה, נודע לה כי אור לא העבירה את הכספים ל"גלובל" והשתמשה בהם לצרכיה. עד לדיון בבית המשפט הסדירה אור את התשלום ל"גלובל" ונחלצה מאימת נטילת המושכות בחברה מידיה - שוב. אך לא לזמן רב.

עוד זה מדבר וזה בא, ועופר לוזון, שרכש מאור דירה במגדל מציצים בתל-אביב והעביר לה 3 מיליון שקל, הגיש בשבוע שעבר בקשת פשיטת-רגל (אישית) כנגד ענבל אור. לוזון טען כי לאחר ששילם לאור את התמורה, התברר לו כי הדירה שרכש כבר רשומה על שמו של רוכש אחר, שלי נרקיס, "מלך השוק האפור".

נרקיס, מצדו, מסר כי אכן הלווה לאור לאחרונה מיליוני שקלים, שנמסרו ליזמית על רקע קשיי התזרים שאליהם נקלעה, בריבית נשך. בדיון בבקשת פשיטת-הרגל מסר עורך הדין של בנק מזרחי-טפחות פרטים על מאות צ'קים של אור שחזרו, ולמעשה חשף תמונה שממנה עולה גם עילת פירוק לכאורה, לחברת אור סיטי נדל"ן.

בדיון שנערך אתמול (ד') בבקשת הקפאת ההליכים החדשה, שהוגשה בתחילת השבוע על-ידי 10 רוכשי דירות - נושים של אור סיטי, כבר היה ברור לאן הרוח נושבת. השופט אורנשטיין רמז לאור רמז עבה, לפיו היא עומדת בפני בחירה: או שתסכים להקפאת הליכים זמנית תוך העברת השליטה בחברה לידי נאמן הכפוף לבית המשפט - או שיפסוק כי החברה שלה, מפעל חייה, תיכנס מיידית לפירוק. אור נשמעה לשופט והיום הגישה את בקשת הקפאת ההליכים.

כעת נותר לשופט להכריע בבקשות השונות שעומדות בפניו. השאלה המרכזית היא האם יאמץ השופט את תוכנית ההפעלה של אור, והאם יסכים למינוי נציגיה כנאמנים לניהול החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • ענבל אור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully