וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד חשוד בזיוף הסכם על מנת לחמוק מתשלום מס רכישה

16.3.2016 / 10:43

שלושה חשודים, בהם עו"ד מתחום המקרקעין, חשודים כי זייפו הסכם נאמנות על מנת לחמוק מתשלום מס רכישה בעסקה לרכישת נכס בתל אביב. על פי הודעת רשות המיסים, גובה מס הרכישה שהיה עליהם לשלם עמד על כ-100 אלף שקל. השלושה שוחררו בערבות

אזיקים. אורי לנץ
בעקבות החשד נפתחה חקירה גלויה כנגד השלושה במסגרתה נתפסו מסמכים רבים/אורי לנץ

שלושה חשודים, בהם עורך דין מתחום המקרקעין, נעצרו בחשד כי זייפו מסמך במטרה להתחמק מתשלום מס רכישה כחוק בגין רכישת נכס בתל אביב. השלושה נחקרו על ידי פקיד שומה חקירות תל אביב ושוחררו בערבות על ידי בית משפט השלום בתל אביב.

ברשות המסים ציינו כי שניים מהחשודים, יוסי כהן ומורן בן זיו מתל אביב, הקימו בסוף חודש מאי 2015 חברה בשם "ישכון", לצורך רכישת נכס בשווי 2.2 מיליון שקל ברחוב ישכון 39 בתל אביב.

בתאריך ה-1 ביוני נחתם הסכם מכירת הנכס, לפיו החברה היא זו שרוכשת את הנכס וכך גם נרשם בטפסים שהוגשו למשרד מיסוי מקרקעין. ברשות המסים ציינו כי בטופס שהוגש נרשם במפורש כי לא מדובר בזכות בנאמנות. בתחילת חודש אוגוסט 2015, פנה עורך דין אורי קרן למיסוי מקרקעין בבקשה לתקן את זהות הרוכשים, כך שכהן ובן זיו יהיו הרוכשים ולא החברה. במיסוי מקרקעין נמסר לו כי מדובר בעסקה נוספת המחייבת תשלום מס רכישה פעם נוספת.

אולם בתחילת חודש ספטמבר 2015 הוגשה על ידי עו"ד קרן הודעה למחלקת מיסוי מקרקעין ברשות המיסים אודות הסכם נאמנות המתוארך לתחילת חודש יוני, עליו חתומים שני החשודים. בעקבות כך, עלה חשד כי המסמך נוצר בתאריך מאוחר יותר, במטרה ליצור מצג שווא כאילו הרכישה נעשתה במקור בנאמנות על ידי החברה שהקימו שני החשודים, על מנת להתחמק מתשלום מס רכישה בגובה של כ- 100,000 שקל.

ברשות המסים ציינו כי בעקבות החשד נפתחה חקירה גלויה כנגד השלושה במסגרתה נתפסו מסמכים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully