וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטת חיפה תתרחב - בעתיד הסטודנטים יגיעו ברכבל

13.3.2016 / 14:02

התוכנית המפורטת להרחבת אוניברסיטת חיפה מגיעה לישורת האחרונה, לאחר שבשנים האחרונות הוחלפו שטחים בהיקף של מאות דונמים בין האוניברסיטה לגן הלאומי. בתוכנית המלצה להסתפק בתקן חניה מצומצם בשל הכוונה להקים תחנות רכבל בין מפרץ חיפה לאוניברסיטה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
4 תחנות חדשות יוקמו. הרכבל בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התוכנית להרחבת השטח הבנוי בקמפוס אוניברסיטת חיפה תגיע השבוע לשולחנה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, באופן שיאפשר לראשונה להוציא היתרי בנייה להקמת המבנים החדשים בקמפוס בהיקף של כ-104 אלף מ"ר. מרבית המבנים שיוקמו צפויים להיות מבני ציבור וחינוך שישרתו את באי הקמפוס בעתיד וחלקו כולל תוספת של חדרי מעונות, שייבנו בהדרגה ב-20 השנים הקרובות. על פי התחזיות, בשנת 2030 צפויה אוניברסיטת חיפה להכיל כ-28 אלף סטודנטים, לעומת כ-18 אלף הלומדים בה כיום.

מהתוכנית שתגיע לשולחנה של המועצה הארצית עולה כי תקן החניה שייקבע בעתיד יוכל להיות קטן בכ-20% מהתקן המקובל - תחת ההנחה כי בעתיד ניתן יהיה להגיע לאוניברסיטה באמצעות הרכבל. פרויקט תכנון תוואי הרכבל בעיר כולל קו באורך של כ- 4.4 ק"מ שישתרע בין תחנת במפרץ חיפה ובין אוניברסיטת חיפה – שתי תחנות הנמצאות בהפרש גבהים של כ - 470 מטרים. בנוסף לתחנות אלו מתוכננות להיבנות 4 תחנות ביניים נוספות - בצ'ק פוסט, בדרך יעקב דורי, בלב הטכניון ותחנה נוספת בטכניון עליון.

תכנית ההרחבה של אוניברסיטת חיפה מגיעה לאחר שבשנים האחרונות קודם מהלך של החלפת שטחים בין שטח האוניברסיטה לבין הגן הלאומי הר הכרמל. במסגרת המהלך, נגרעו משטח הגן הלאומי כ-400 דונמים, במסגרתם התפרש הקמפוס על פני שטח מיוער, ובמקביל צפויה האוניברסיטה להקצות שטח ציבורי בהיקף דומה – לטובת הציבור.

מהתוכנית עולה כי בשלב זה, אין כל ודאות לגבי המבנים המדויקים שיוקמו בשטח ההרחבה. בדברי ההסבר לתכנית הוסבר כי הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהתרחבות האוניברסיטה תלויה בין השאר בתרומות. "הבנייה בקמפוס היא תהליך דינמי ומותנה בגורמים שונים ורבים. בבניינים קיימים מבוצעים שינויים והרחבות, בנייה חדשה תלויה בתרומות גורמי חוץ והיקף הבנייה נקבע בגודל התרומה – לכן היקפי הבינוי אינם ידועים מראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully