וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענבל אור על בקשת הפירוק: "ניסיון סחיטה של אור סיטי"

אלה לוי-וינריב

10.3.2016 / 12:49

מנגד, מגיש הבקשה אברהם וולך טוען כי אור לא מתייחסת בתגובתה לשאלה המרכזית בדבר כושר פירעונה של חברת אור סיטי נדל"ן לעמוד בהתחייבויותיה. בית המשפט הורה לאור להגיב לתשובתו של וולך עד מחר

פרויקט של ענבל אור. תמר מצפי, גלובס
ענבל אור/גלובס, תמר מצפי

בקשתו החוזרת של אברהם וולך למינוי מפרק לחברת אור סיטי נדל"ן "נולדה בחטא ועוון", וכל תכליתה היא לנסות לקבל מבית המשפט גושפנקא והכשר, כחותמת גומי, למהלך פסול ונפסד של וולך ובאי-כוחו, עורכי הדין אבנר כהן ואלעד עפארי, אשר פועלים למרבה הצער בצוותא בניסיון להתחמק מהסכמות מפורשות כנאמנים כלפי החברה, זאת תוך איום וניסיון סחיטת חברת אור סיטי נדל"ן – כך טוענת ענבל אור בתגובה שהגישה הבוקר (ה') לבקשתו המחודשת של נושה החברה אברהם וולך למינוי מפרק זמני לחברת אור סיטי נדל"ן.

מנגד, וולך טוען בתגובה לדברים אלה, בין היתר, כי אור לא מתייחסת בתגובתה לשאלה המרכזית בדבר כושר פירעונה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה, וכי החברה לא הציגה כל מידע על מצבה הפיננסי לאחר דחיית הבקשה למינוי המפרק.

בית המשפט הורה לאור להגיב לתשובתו של וולך עד מחר (ו'), בשעה 11:00.

מדובר בסיבוב שני בבקשת הפירוק שהוגשה נגד חברת אור סיטי נדל"ן על-ידי וולך. כשבוע לאחר שבית המשפט המחוזי בתל-אביב קבע כי עוד לא התגבשו התנאים לפירוק קבוצת החברות בבעלות יזמת הנדל"ן ענבל אור, חידש הנושה וולך, שהגיש את בקשת הפירוק הראשונה נגד ענבל אור לאחר מעצרה המתוקשר בחשד לעבירות מס לפני כשבועיים, את בקשתו למינוי מפרק זמני לחברה, ובית המשפט הורה לאור להגיב לבקשה.

בבקשתו המקורית טען וולך, כי שילם לאור סיטי נדל"ן מקדמה בסך 400 אלף שקל עבור רכישת דירה בתל-אביב; ואולם, לדבריו, לאחר התשלום התברר לו כי הדירה כבר נמכרה לאדם אחר - ולמרות זאת כספו לא הוחזר לו. יום לאחר שהגיש את הבקשה המקורית הודיעו אור ו-וולך במשותף לבית המשפט, כי ענבל אור העבירה לידיו שיק בגין סכום ההחזר המגיע לו, ועל כן ביקשו יחד למחוק את הבקשה. ואולם, ביממה שלאחר הגשת בקשת הפירוק ביקשו 7 נושים של חברת אור סיטי נדל"ן להתטרף להליך הפירוק, ובית המשפט דן בבקשות במאוחד. לאחר דיון דחה סגן נשיא בית המשפט המחוזי, איתן אורנשטיין, את הבקשה למינוי מפרק זמני, תוך שהוא קובע כי לא הוכח בשלב זה, כי החברה חדלת פירעון.









בבקשה החדשה שהגיש וולך למינוי מפרק זמני לחברה, טוען וולך שוב כי החברה חדלת פירעון ואינה יכולתה לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות, כאשר הפעם בקשתו מבוססת על דרישתה של אור סיטי נדל"ן כי ישיב לחברה את השיק שהועבר לו במסגרת הסיבוב הראשון של הליך הפירוק. עוד לטענתו, ענבל אור אף הודתה בכך שהחברה חדלת פירעון במכתבים ששיגרה אליו בימים האחרונים, במסגרתם טענה כי העברת השיק אליו מהווה "העדפת נושים פסולה" - מונח הלקוח מעולם חדלות הפירעון.

בתגובה שהגישה אור לבית המשפט, טוענת יזמת הנדל"ן כי החזרת השק התבקשה בהתאם להסכמות בין הצדדים ולהוראות בית המשפט. לטענתה, במסגרת הבקשה המשותפת למחיקת הפירוק הוסכם בין הצדדים כי השיק הבנקאי יוחזק בנאמנות על-ידי באי כוחו של וולך , שישמשו כנאמנים עבור החברה ועבור וולך יחד, ויעבירו את ההמחאה לפירעון רק אם תיק הפירוק יימחק באופן מוחלט – מה שלא קרה. בנסיבות, נטען, על-פי ההסכמות בין הצדדים היה על הנאמנים להשיב את השיק לידי החברה.

אור מוסיפה כי בשבוע שעבר, במסגרת החלטתו, דחה השופט אורנשטיין את הבקשה למינוי מפרק זמני בלבד, אך לא מחק את תיק הפירוק, ואף הורה על המזכירות לקבוע בו מועד לדיון. בנסיבות, נטען, היה על הנאמנים המחזיקים את השיק שהועבר לטובת וולך להשיבו לידי אור סיטי נדל"ן.

עוד טוענת ענבל אור כי לא רק שהנאמנים לא פעלו כך ובכך הפרו את ההסכמות המפורשות שנחתמו, אלא ש"הנאמנים ניסו להלך אימים על החברה והודיעו, כי אם וככל שהחברה תעמוד על דרישתה להשבת ההמחאה לידיה, תוגש בקשה חדשה למינוי מפרק זמני לחברה – פשוט לקרוא ולא להאמין".

אור מאשימה את עורכי הדין כהן ועפארי במצב זה, וטוענת כי "לא נחטא למציאות אם נאמר כי 'המבקשים' האמתיים שעומדים מאחורי הבקשה הנם בעצם באי-כוח המבקש, קרי הנאמנים".

לטענתה, החברה אשר ראתה בהודעת הנאמנים כאיום וכניסיון לסחוט ממנה כספים שלא כדין, לא נכנעה ללחץ הפסול שהופעל עליה, ועמדה על דרישתה להשבת ההמחאה לידיה, ללא כל דיחוי.

  • עוד באותו נושא:
  • ענבל אור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully