וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: איש הנדל"ן מונסונגו הבטיח 21% תשואה – לא שילם אגורה

6.3.2016 / 10:24

איש הנדל"ן, גיא מונסונגו, שהתפרסם כמי שמבטיח תשואות חלומיות ועסקאות במחירים חריגים - לעתים ללא כיסוי - ממשיך להסתבך. לקוח שהשקיע 240 אלף שקל מכספו תובע בטענה כי הובטח לו משרד בחכירה בתשואה שנתית של 21% - אך כספו נעלם

בניין נצבא. ניב אהרונסון
בניין נצבא/ניב אהרונסון

פרסומים בולטים בכלי התקשורת שכותרתם הייתה "עסקת הנדל"ן של השנה", הביאו את מ', תושב מרכז הארץ שמעולם לא השקיע קודם לכן את כספו בנדל"ן, לפנות לחברת ההשקעות של איש הנדל"ן גיא מונסונגו שפרסמה את המודעה – ולהשקיע 239 אלף שקלים לטובת חכירת משרד בתל אביב. ההבטחה הייתה כי תמורת סכום זה יזכה לתשואה שנתית חלומית של 21% בשנה: כ-4,250 שקל מדי חודש במשך 25 שנה. אלא שבפועל, תמורת ההשקעה שהתבצעה כבר בחודש יולי 2015 – טוען מ' כי לא קיבל עד היום שקל בחזרה על השקעתו.

פרטים אלו נחשפים כעת במסגרת תביעה שהוגשה בימים האחרונים נגד מונסונגו, באמצעות עו"ד הראל דהן ממשרד עו"ד גרשטיין-דהן. התביעה הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב נגד שותפו והחברות "לין ויונתן השקעות" ו-"ב.פ.פ נכסים" שבשליטתם ומהטענות בה עולה כי מונסונגו, שפעל בשנים האחרונות בתחום השקעות הנדל"ן, ביצע את העסקה לאחר שכבר נכנס להליכי פשיטת רגל - וכי כל ניסיונותיו של התובע לקבל משהו מההבטחות שניתנו לו, את להשיב את השקעתו עלו בתוהו.

בתביעה נחשף עוד כי על אף שהמשרד שהובטח בעסקה היה על פי ההסכם בבניין נצבא ברחוב המסגר בתל אביב – הרי שמבירור עם חברת נצבא עלה כי כלל לא היה הסכם בין הצדדים. "חברת נצבא לא חתמה מעולם כל הסכם עם הנתבעת או מר מונסנגו או מר מיכלין ואיננה מכירה כלל בהתחייבויותיה... וחרף קבלת מלוא התמורה לידיהם בגין מכירת המשרד לא קיבל התובע כל תמורה ממשית ובפועל לא ניתן להוציא אל הפועל את עסקת המכר להכרת המשרד", נכתב.

מגדל משה אביב. ניב אהרונסון
מגדל משה אביב בו נמצאים משרדי מונסונגו/ניב אהרונסון

מונסונגו, שהצליח בשנים האחרונות לקבל במה תקשורתית כאיש השקעות שמצליח להשיא תשואות חלומיות ללקוחותיו, מצוי תקופה ארוכה בהליכי פשיטת רגל וגם בעבר היה בהליכי פשיטת רגל. מצב זה לא הפריע לו להציף בחודשים האחרונים את כלי התקשורת השונים בפרסומים לרכישת דירות ברמת גן במחיר של 499 אלף שקל. אולם הפרסומים, אותם יזמה חברת DG נדל"ן שבבעלותו, נגעו למלון "אופטימה", בפינת הרחובות ביאליק וקריניצי ברמת גן – מלון בבעלות הכשרת היישוב שבשליטת עופר נמרודי. גם במקרה זה הבהירה עיריית רמת גן כי מדובר בפרסום מטעה שכן אין תכנית לשנות את ייעוד המקום למגורים וגם כאן, הקפידו בחברת הכשרת היישוב להבהיר כי אין הסכם בין הצדדים.

לצד ההבטחות שלטענת התובע לא קוימו, הרי שהתביעה הנוכחית חושפת בין השאר גם את אופן ההתנהלות כלפי לקוחותיו. בתביעה נכתב בין השאר כי מ' נפגש עם איש מכירות שהציג בפניו את הפרויקט ואת מנהלי הפרויקט, מיכלין ומונסנגו והצהיר בפניו כי "המדובר בעסקה מצוינת וכי אין לו מה לחשוש כי הכסף מובטח במאה אחוזים ואף ציין כי כל מה שיקרה הוא פה ולא הולך לשום מקום".

אולם מהתביעה עולה כי בקשותיו של הלקוח לקבל לידיו את הסכם השכירות הבלתי מוגנת ולהביאו בפני עורכי דין – נחסמו על ידי החברה. "כל ניסיונות התובע להוציא את הסכם השכירות בלתי מוגנת ממשרדי הנתבעים לא הועילו ובפועל הנתבעים עמדו על רגליהם האחוריות שלא למסור לידי התובע את הסכם השכירות על מנת שיוועץ בעורכי דין מטעמו או להעביר את הסכם השכירות במייל לעורך הדין שנמסר להם על ידי התובע", נכתב.

בהסכם שנחתם בסופו של דבר סוכם כך: "לפי הסכם השכירות התחייבה הנתבעת למסור משרד מרוהט בצירוף שולחן, כיסא מנהלים, שתי כיסאות משרדיים, כוננית מגירות וארון ספרים בקומה 20 במשרד המסומן מספר 5 בבניין נצבא, ברחוב המסגר בתל אביב. אלא שמבדיקה שערך התובע במשרדי נצבא הוברר כי בפועל לא נחתם מעולם כל הסכם שכירות בכל הנוגע למשרדים בקומה או בכלל".

מהתביעה עולה עוד כי אחת החברות: חברת ב.פ.פ נכסים הינה חברה הרשומה ובתביעה נטען כי "סיכומו אפוא של האמור לעיל מראה בצורה ברורה כי התובע נפל לתרגיל עוקץ של הנתבעות".

לא ניתן היה להשיג את תגובת מונסונגו עד לשעת פרסום הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully