וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "הביקורת של הקבלנים עלי - יח"צ"

2.3.2016 / 11:53

בדברים שנשא בוועידת הנדל"ן בתל אביב דחה שר האוצר את הביקורת על איכות הבנייה בפרויקט מחיר למשתכן. "איך הם יסבירו אחרת למה הם מוכרים ביוקר?"

משה כחלון כנס נדלן גלובס. ניב אהרונסון
"אני לא סופרמן". משה כחלון/ניב אהרונסון

"אני מבין את הכעס של הקבלנים, אבל המשבר הזה בתחום הדיור חייב פתרון שמחולק לפחות לשני חלקים. אחד מהיר ואחד ארוך טווח", כך אמר שר האוצר משה כחלון בוועידת הנדל"ן של גלובס שנערכה בתל אביב.."גם הרפורמה בסלולר לקחה שלוש וחצי שנים. הנדל"ן הוא כמו שאר התחומים: גם כשאני מדבר על ירידה בביטוחים, או על ירידה במחירי המזון תוקפים אותי – אומרים לי שאני מתערב בשוק. אז אני תמיד לא בסדר, אבל זה התפקיד שלי, לשאול שאלות ולעשות את מה שאני מאמין בו. המחיר של הקרקע הוא גורם מרכזי לעליית המחירים וקיצצנו גם בזה. עד סוף השנה יהיו 70 אלף יחידות דיור כאלה ואם יהיה צורך אנחנו נמשיך".

כחלון חלק על התפיסה המקובלת בנוגע למחירי השוק ואמר: "מי קובע את מחיר השוק? אנשים, אנחנו כמדינה. מי קובע שמחיר הקרקע בראשון לציון עומד על סכום כזה או סכום אחר? מי אמר שאני כמדינה צריך להרוויח על הזוגות הצעירים האלה? אין פה סובסידיה, הקרקע שייכת לציבור".

כחלון התייחס לחשש מפני איכות הבנייה בפרויקטי מחיר למשתכן ודחה את הטענות מכל וכל: "זה הכל יח"צנות. אפשר לראות את המפרט באינטרנט. לקבלנים פשוט קשה להסביר ללקוחות שלהם למה הם מוכרים יקר, כשבאותו מקום מוכרים דירות זולות יותר בפרויקטי מחיר למשתכן. איך הם יסבירו את זה ללקוחות שלהם? זה כמו שאדם יושב עם אשתו במרפסת ועובר השכן עם המרצדס. אשתו אומרת לו – תראה איך הוא הצליח. ומה הוא יענה לה? הוא גנב. כלומר, הוא לא יגיד על עצמו שהוא לא הצליח, אלא ישמיץ את השכן. זה בדיוק אותו הדבר".

כחלון התייחס לכוונתו המקורית לפרק את רשות מקרקעי ישראל ואמר כי זהו לא העיתוי לעסוק בנושא "אני לא יכול להבקיע במאה מקומות, אני לא סופרמן".

  • עוד באותו נושא:
  • משה כחלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully