וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר למשתכן: כל מה שצריך לדעת על הפרויקט שיסדר לכם דירה

26.2.2016 / 7:43

הרישום להגרלה הראשונה בעפולה נפתח השבוע, אך אחריה ישווקו עוד אלפי יחידות דיור מוזלות בשיטת "מחיר למשתכן". איפה תוכלו לקנות בית בהנחה, מה הקריטריונים להתמודדות בהגרלה, ומה כדאי לדעת על השכונות העתידיות? פרויקט מיוחד של וואלה! NEWS ואתר מדל"ן

מערכת וואלה!

תוכנית מחיר למשתכן היא אמנם תוכנית ממשלתית ישנה שגובשה עוד בשנות ה-90, אך במתכונתה המחודשת והמורחבת - היא צפויה להוות את המסלול המרכזי עבור זוגות צעירים שאין בבעלותם דירה.

בשבוע החולף נורתה יריית הפתיחה בעפולה, עם תחילת הרישום להגרלה הראשונה. אך כבר בחודשים הקרובים ישווקו באותה מתכונת אלפי יחידות דיור מוזלות במוקדים רבים ברחבי הארץ. פרויקט מיוחד של וואלה! NEWS ואתר מדלן ממפה את המוקדים השונים של הפרויקטים הצפויים, ההנחות - והמסלול שצריך לעבור כל מי שזכאי להתמודד על דירה במסגרת התוכנית.

בנייה אינפו. ShutterStock
בנייה אינפו/ShutterStock

השלב הראשון הוא בדיקת זכאות להשתתף בתוכנית "מחיר למשתכן". התוכנית מיועדת לחסרי דירה, כלומר לכל מי שלא הייתה בבעלותם דירה, חלק מדירה, או זכויות בדירה בשלבי בנייה, בשש השנים האחרונות.

ציבור הזכאים לדירה "מוזלת" מתחלק לארבע קבוצות עיקריות: זוגות (נשואים או ידועים בציבור), יחידים מעל גיל 35, הורים חד הוריים עם ילד אחד לפחות, נכים בני 21 ומעלה. עדיפות תינתן לאלה שמתגוררים בתחומי הרשות שבה ייבנה הפרויקט, בשלוש השנים האחרונות או בארבע מתוך עשר השנים האחרונות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אני זכאי! איך ממשיכים מכאן?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה כוללת הדירה ומה שיעור ההנחה?

מהי דירת מחיר למשתכן? מכיוון שבתוכנית "מחיר למשתכן" הדירות נמכרות במחיר קבוע, הדרך היחידה שבה הקבלן יכול להגדיל את רווחיו היא באמצעות הוזלת עלויות הבנייה. מאחר שבמצב כזה, היזם עלול היה לבנות דירות בסטנדרט נמוך ולא איכותי, קבע משרד הבינוי מפרט טכני סטנדרטי שהקבלן מחויב לעמוד בו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המפרט שמחייב את הקבלן כולל ריצוף וחיפוי, שבהם אפשר יהיה לבחור בין שני סוגי ריצוף ובין שלוש דוגמאות לפחות; משטח עבודה במטבח, עשוי שיש או אבן קיסר ובאורך של 4.5 מטר בדירות 3 חדרים ומעלה. הדיירים יוכלו לבחור בין שלושה גוונים לפחות.

עוד כולל המפרט חלונות מסוג אלומיניום עם זיגוג כפול, תריסים בכל הפתחים, מלבד מטבח ושירותים, חלונות אלומיניום עם הכנה לכנף רשת, זנת חשמל תלת-פאזי בדירות בנות שלושה חדרים ומעלה, שישה שקעי חשמל במטבח, קביעת שטח לובי כניסה מינימלי לבניין ומרפסת שירות בדירות שלושה חדרים ומעלה (המפרט המלא באתר משרד הבינוי).

איפה צפויים מכרזים וכיצד הם ישפיעו על שוק הנדל"ן?

הממשלה הצהירה שעד סוף 2016 ישווקו קרקעות לבניית כ-70,000 דירות מוזלות. לדברי ישראל שוורץ אנליסט באתר מדלן "אם התוכנית אכן תיושם בהיקפים אלה, ניתן לצפות לטלטלה משמעותית בשוק, שתשפיע לא רק על הזכאים, אלא גם על משקיעים, מוכרי דירות ומשפרי דיור",

מובן שההשפעה העמוקה ביותר תהיה על האזורים שבהם ישווקו הדירות המוזלות. "בשכונת הרקפות החדשה בראשון לציון, למשל, צפויות להימכר דירות 4 חדרים מוזלות חדשות בגודל 105 מ"ר - במחיר ממוצע של כ-1.22 מיליון שקל, וזאת בדומה למחירן של דירות 3 חדרים ישנות בשכונת רמב"ם, אברמוביץ או רמז בעיר".

המכרזים הצפויים במסגרת פרויקט "מחיר למשתכן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההערכות הן כי ייתכנו פערים גם בין דירות מוזלות באותו מתחם עצמו. "מכיוון שהזוכה בקרקעות המדינה בתוכנית "מחיר למשתכן" הוא אותו קבלן שהתחייב למכור את הדירות במחיר הנמוך ביותר, מחירי הדירות הסופיים ידועים מראש", אומר עמית שטרר, אנליסט במדלן. "עם זאת, לרוב יש הבדל במחירי הדירות בין קבלנים שונים שזכו בקרקעות באותה שכונה, אך פער במחירי הזכייה לא בהכרח משקף את איכות הדירות, או את המיקום המועדף של הפרויקט בשכונה. כך לדוגמה, במשכנות אומנים בקרית מוצקין דירות 'מוזלות' במגדלים יימכרו בממוצע בכ-100 אלף שקל יותר מאשר דירות מוזלות בבניינים נמוכים, וזאת בשל עלות הבנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully