וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: יום היסטורי – הוצאנו היתר בנייה בפחות מ-3 חודשים

25.2.2016 / 13:57

שר האוצר, משה כחלון, נכח בטקס הנחת אבן הפינה לפרויקט הראשון במכרז מחיר למשתכן בלוד וציין כי מדובר בהישג דרמטי: "הוצאת היתרי בנייה תוך פחות משלושה חודשים מוכיחים שמשבר הדיור הוא לא גזירת גורל"

אבי כהן

שר האוצר, משה כחלון, וראש עיריית לוד, יאיר רביבו, הניחו את אבן הפינה לפרויקט הראשון בשיטת "מחיר למשתכן" בלוד וציינו כי זמן הוצאת היתרי הבנייה לפרויקט היה פרק זמן היסטורי, שמוכיח כי מוסדות התכנון מסוגלים לפעול במהירות. "הוצאת היתרי בנייה תוך פחות משלושה חודשים מוכיחים שמשבר הדיור הוא לא גזירת גורל. הפרוייקט הזה מוכיח שאם רוצים אפשר גם אחרת, משבר הדיור הוא לא גזירת גורל, והפערים החברתיים הם לא גזירת גורל. בנוסף היום כבר נפתחות ההגרלות בעפולה ותוך חודש יהיו זוגות צעירים שכבר יזכו בזכות לרכוש דירה בהנחה של מאות אלפי שקלים. הרכבת של הדיור נוסעת על המסילה והיא בכיוון הנכון, כל מה שצריך זה קצת זמן וסבלנות. אני גאה לעמוד בראשה של מערכת שדואגת וחושבת על דור העתיד", אמר. ראש העיר, יאיר רביבו, התייחס אף הוא לאירוע ואמר כי "זהו יום חשוב והיסטורי, שיא במדינת ישראל של חתימה על היתרי בניה תוך פחות מ-3 חודשים מרגע הזכייה במכרז".

כחלון בהנחת אבן פינה בלוד. דובורת עיריית לוד,
כחלון בהנחת אבן פינה בלוד/דובורת עיריית לוד

הטקס התקיים היום במסגרת הכנס השנתי של מנהל התכנון, במסגרתו חתם כחלון על היתרי הבניה בפרויקט הראשון בלוד שייבנו בשכונת אחיסמך המתחדשת. מדובר בפרויקט "מגדלי הנחל" בו זכתה חברת "צפריר וזוהר שרבט" להקמת 376 דירות מוזלות.

ראש העיר ציין עוד כי "הוכחנו לכל המדינה שאם רוצים מאוד, אפשר ליישם את תכנית מחיר למשתכן בלוח זמנים קצר ולהביא לעיר זוגות צעירים, היכולים עתה ליהנות מהנחות של עשרות אחוזים מתחת למחיק השוק. אני מודה לכל הגורמים השותפים מרשות מקרקעי ישראל, ממינהל התכנון ובעיקר לשר האוצר משה כחלון על הרוח הגבית ועל נכונותו לסייע בקידומה של העיר לוד ובהתפתחותה. אין ספק שרפורמות הדיור שמקדם השר והמהפכה שהוא מוביל בשיטת "מחיר למשתכן", קובעים מציאות חדשה, מציאות של תקווה לזוגות הצעירים וחסרי הדיור בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully