וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: ענבל אור היא אשת הנדל"ן שנעצרה בחשד לעבירות מס

אשת הנדל"ן ענבל אור ובכירים בחברה שלה נעצרו על ידי רשות המסים בחשד להעלמת עסקאות בשווי עשרות מיליוני שקלים ולהוצאת חשבוניות כוזבות. החברה: "פועלים לפי חוק"

עריכה: ניר חן

אשת הנדל"ן ענבל אור, סמנכ"ל הכספים של הקבוצה רונן גלעדי ובכיר נוסף נעצרו ושוחררו בערבות בהסכמה, בחשד להוצאת חשבוניות כוזבות והעלמת עסקאות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים שביצעה הקבוצה באמצעות בעלת הקבוצה, ובאמצעות סמנכ"ל הכספים עצמו.

על פי פרסומים של החברות בבעלותה, ביצעה ענבל אור במהלך העשור האחרון כ-27 פרויקטים באזור מרכז הארץ, הכוללים בנייה של כ-800 יחידות דיור. מחזור העסקאות שדווח למע"מ על ידי איחוד עוסקים במע"מ המאגד 6 מתוך 16 חברות שבבעלותה, עומד בתיק זה בלבד על כ-70,000,000 שקל במהלך חמש השנים האחרונות.

במהלך שנת 2015 התבקשה אור, באמצעות מייצגיה, למסור למחלקת הביקורת בתחנת מס קנייה ת"א מסמכים הקשורים לפעילותה העסקית, במטרה לבצע ביקורת שגרתית של אמיתות הדיווחים למע"מ. אור התעלמה באופן בוטה מחובתה על פי חוק למסירת מידע, לא התייצבה לחקירות שנקבעו עמה או לחלופין נהגה לבטלם ברגע האחרון - התנהלות המעוררת חשד רב שיש ברצונה להסתיר ממצאים ולשבש את החקירה בעניינה.

אתמול לפנות בוקר פשטו חוקרי מכס ומע"מ ירושלים, בשיתוף מבקרי החשבונות מתחנת מס קניה ת"א, על ביתה ומשרדיה של ענבל אור. במסגרת הפשיטה נתפסו חומרים רבים הכוללים חוזים, הסכמי שיתוף, מסמכי הנהלת חשבונות וכן, מסמכים ממוחשבים ועבודתם החוקרים תימשך.

ענבל אור. אלכס ליפקין,
ענבל אור/אלכס ליפקין

במסגרת תפקידו אחראי גלעדי בין היתר, על נושא הדיווח לרשות המסים. הוא נעצר לאחר שחקירה סמויה שנערכה במשך כחצי שנה על ידי חקירות מכס ומע"מ בירושלים בשיתוף משרד מע"מ ומס קנייה ת"א, הפכה לגלויה.

גלעדי שוחרר בהסכמתו על ידי השופט דוד שאול גבאי ריכטר מבית משפט השלום בירושלים, תמורת הפקדת מזומן בסך 100,000 שקל, התחייבויות וערבויות על סך 700,000 שקל והפקדת דרכונו.

מאור סיטי נמסר בתגובה: "החברה נתבקשה לאחרונה על ידי רשויות המיסים להעביר הבהרות בנושאים אזרחים. חשוב להדגיש כי החברה פועלת על פי חוק ובהתאם לחוות דעת מקצועיות. החברה משתפת פעולה לכל אורך הדרך עם רשויות החוק ומעבר לכך אין אנו יכולים להגיב".

עדכון ראשון 17:54

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully