וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית רחובות: משרד האוצר מסכל אלפי יחידות דיור

22.2.2016 / 12:30

במכתב חריף מאשים ראש עיריית רחובות את מתכננת מחוז מרכז בסיכול תכניות לאלפי דירות בעירו וטוען כי "מדובר בהתעללות". "לא ייתכן שפקידים הממונים על ידי הממשלה להגדלת ההיצע יתקעו מקלות בגלגלים", כתב. כעת בכוונת העירייה לעתור לבית המשפט

צילום: אבי כהן עריכת וידאו :יאיר דניאל

האם פקידי האוצר תחת שרביטו של שר האוצר משה כחלון הם אלו שמעכבים את הגדלת היצע הדיור באזורי הביקוש? במכתב יוצא דופן בחריפותו טוען ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, כי החסם המרכזי להגדלת ההיצע בעירו היא דווקא מתכננת המחוז, דניאלה פוסק – המשמשת כנציגת מנהל התכנון במשרד האוצר.

המכתב, שהגיע לידי וואלה! NEWS נשלח בשבועות האחרונים לפוסק וכן לראש מנהל התכנון, בינת שוורץ ולשר האוצר משה כחלון – אליהם היא כפופה, ובו מאשים מלול את מתכננת המחוז בסיכול שיטתי של תכניות בנייה להגדלת היצע הדיור בעיר רחובות, משיקולים שונים המהווים לטענתו "התעמרות שיטתית" ו"התעללות" מכוונת. מלול מציין במכתבו כי לפחות לגבי אחת התוכניות שנפסלו על ידי מתכננת המחוז – תכנית להקמתן של 70 יחידות דיור בשכונת מילצ'ן - בכוונת העירייה לעתור לבית המשפט.

מכתבו של מלול חושף בין השאר את העובדה כי בחודש ינואר האחרון התקיימה במשרד האוצר ישיבה בנושא שיווקן של יחידות דיור ברחובות, בה נכחו יו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי, ראש מנהל התכנון, בינת שוורץ, נציג רשות מקרקעי ישראל וכן מתכננת המחוז עצמה, דניאלה פוסק.

רחמים מלול ראש עירית רחובות. דוברות עיריית רחובות, אתר רשמי
טוען להתעמרות שיטתית. רחמים מלול/אתר רשמי, דוברות עיריית רחובות

ראש העיר מציין כי במהלך הישיבה נדונו גם החסמים להוספתן של יחידות דיור חדשות בשטחה של רחובות וכי ראש מנהל התכנון הורתה לקדם בשלב זה תכניות בנייה נקודתיות, במקביל לטיפול בחסמים המעכבים את תכניות הבנייה הגדולות. אלא שלטענת ראש העיר, מתכננת המחוז התנתה את קידומן של תכניות הבנייה הנקודתיות ברחובות בתמיכה של ראש העיר בתוכנית אזורי נופש מטרופולוניים המקודמת באזור.

"נוכח התניה מוזרה זו נטשתי את הישיבה, כי ממה נפשך? אם אמנם התוכניות הנקודתיות אינן ראויות, כיצד תכשירי אותן כבמטה קסם אם אתמוך בתוכנית האנמ"ים (אזורי נופש מטרופוליניים)? ואם הינן ראויות – מה פשר ההתניה?"

בהמשך תוקף ראש העיר באופן יוצא דופן את מתכננת המחוז וכך הוא כותב: "מתחילת כהונתך ועד היום, פסלה הוועדה בראשותך תכניות לבניית אלפי יחידות דיור בעיר, החל בתוכנית 'נווה חבצלת' הכוללת 2,500 יחידות דיור וכלה בתוכנית 'מגורי כהן' הכוללת 750 יחידות דיור ולהזכירך אלו תכניות שאושרו בעבר על ידי הוועדה המחוזית ותחת שרביטך סורבו בנימוקים שונים ומשונים", הוא מפרט. ראש העיר מציין עוד כי תכנית נוספת להקמתן של 70 יחידות דיור חדשות בשכונת מילצ'ן בעיר נפסלה אף היא על ידי הוועדה המחוזית בראשותה, ללא כל נימוק לטענתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"התעמרות שיטתית ומכוונת"

"אני רואה בהחלטותייך העקביות התעמרות שיטתית ומדיניות מכוונת – שאינני מבין את סיבותיה – נגד התפתחותה של העיר, שהפכה בשנים האחרונות לאחת הערים האטרקטיביות ביותר במדינה. לא ייתכן שפקידים הממונים על ידי ממשלת ישראל על מנת ליישם מדיניות ממשלתית להגדלת היצע הדיור ולהביא לירידת מחירים, הם הם שיתקעו מקלות בגלגליהן של אלפי יחידות דיור המוצעות על ידי עיריית רחובות, שבניגוד לעיריות אחרות מעוניינת לבנות עוד ועוד יחידות דיור למגורים", לשון המכתב.

טענתו של מלול מתייחסת לכך שפעמים רבות נטען כי משבר הדיור והכוונה הממשלתית להגדיל את היצע יחידות הדיור נעצר דווקא ברשויות המקומיות שאינן ממהרות להגדיל את מספר תושביהן – בשל העול הכלכלי והתשתיתי שהדבר מעמיס עליהן.

ממנהל התכנון במשרד האוצר נמסר בתגובה: "מנהל התכנון, כמו שאר גופי הממשלה, פועלים לתכנון ופיתוח יחידות דיור ולהסרת חסמים בהליכים אלו. רק טבעי שגורמי המקצוע אינם מסכימים על דרך פעולה זו או אחרת בהליכי התכנון. אנו מאמינים כי גם ברחובות יגיעו בקרוב גורמי המקצוע להסכמה על יישום התכניות השונות, אשר מקודמות לטובת תושבי העיר".

  • עוד באותו נושא:
  • רחובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully