וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השכונה המרכזית שמושלמת למשפחות קטנות

מיקום מרכזי ונגיש, בנייה מתחדשת, מערכת חינוך מפותחת ואוכלוסייה שנעשית צעירה יותר - שכונת הגפן ברמת גן מציעה יתרונות גדולים למשפחה הקטנה

מערכת וואלה!

שכונת הגפן היא שכונה ותיקה בצפון רמת גן, התחומה בין הרחובות אבא הלל, ז'בוטינסקי, ביאליק והמבדיל. השכונה הוקמה על אדמת פרדסים שבבעלות שלושה אחים לבית גפן, וסופחה לרמת גן ב-1943, עוד בטרם הכרזתה כעיר. מדובר בשכונה בעלת אופי שקט במיקום מרכזי בעיר – אופי שעשוי להשתנות בשנים הקרובות עקב תהליכי הבנייה שהיא עוברת.

בשנים האחרונות עוברת השכונה תהליכי התחדשות מאסיביים בפרוייקטים של תמ"א ופינוי בינוי. כמו כן נבנים בשכונה מספר מגדלים גבוהים של למעלה מ-20 קומות. על פי התכנון הפרויקטים החדשים יכללו שטחי ציבו, שטחי מסחר ותוספת של יחידות דיור – מהלך הצפוי להביא לשכונה אוכלוסייה חדשה.

תחבורה

שכונת הגפן היא אחת השכונות הנגישות ביותר בעיר מבחינת תחבורה ציבורית: היא נהנית מנגישות טובה לציר ז'בוטינסקי ולציר אבא הלל, בהם עוברים קווי אוטובוס מרכזיים לת"א, רמת גן, פתח תקווה וערים נוספות. יחד עם זאת חשוב לציין כי כרגע מדובר באחת השכונות שסובלות ממצב העבודות המתמשך של הבנייה בתוך השכונה והעבודות על תחנת ביאליק של הרכבת הקלה. ברחוב ז'בוטינסקי קוצצו נתיבי נסיעה לטובת העבודות ואחד מן הנתיבים מוקצה לנסיעת תחבורה ציבורית בלבד, דבר שיוצר פקקים המקשים על הכניסה והיציאה מן השכונה. המצב מכביד מאוד גם על נושא החנייה. לכשיסתיימו העבודות תהנה השכונה, בעיקר מרכזה ומערבה, מנגישות מצוינת לתחנת הרכבת הקלה (מרחק הליכה של עד 10 דקות). תחנת הרכבת הקלה תהיה תת קרקעית ותמוקם במפגש הרחובות שדרות הילד-ז'בוטינסקי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חינוך

הרישום לבתי הספר השונים הוא בהתאם לאשכולות, המאפשרים בחירה בין מספר אפשרויות באזור המגורים הרלוונטי. בדרך כלל ניתן אף להירשם לבתי ספר באזורים מרוחקים יותר, בכפוף לאישור העירייה. בשנים האחרונות פיתחו בתי הספר השונים בעיר תחומי התמחות כהעשרה לתכנית הלימודים הבסיסית. בית הספר גבעולים הוא בית הספר המרכזי בשכונה, והוא מתמחה במשחק. בתל בנימין הנושקת לשכונה, ניתן למצוא את בית ספר הגפן, המתמחה בחינוך סביבתי. בית ספר ניצנים שבשיכון ותיקים הסמוכה מתמחה בתכניות לימוד לקידום הבריאות, ובית ספר המנחיל שברחוב הפודים, מקדם יזמות, מדע וטכנולוגיה.

בשכונה פועל גם בית ספר אושא, בית ספר ייחודי המשלב בין ילדים דתיים וחילונים בכיתות לימוד משותפות. תיכון אהל שם, מן התיכונים הידועים והאיכותיים ברמת גן, ממוקם בקרבת השכונה, בשיכון ותיקים. בתחום השכונה פועל גם תיכון ממלכתי-דתי: אמי"ת גוש דן.

בתי הספר בסביבת השכונה זוכים לציונים איכותיים במדד המיצ"ב המדרג את הישגי התלמידים בתחומי לימוד שונים. מבין בתי הספר שהוזכרו, בית הספר ניצנים זוכה לציון האיכותי ביותר במדד המיצ"ב (95).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחירים

מרבית העסקאות בשכונה הן על דירות 3 חדרים. דירת 3 חדרים יד שנייה תעלה בממוצע 1,257,000 שקל ואילו דירת 3 חדרים חדשה תעלה 1,766,000 שקל בממוצע. את טיפוסי ההתחדשות העירונית ניתן לחלק ל-2 חלקים: דירות 3 חדרים שעברו תמ"א יעלו בממוצע כ-1,650,000 שקל, ואילו דירות 3 חדרים במגדלים (פינוי-בינוי) יעלו בממוצע 1,900,000 שקל.

זוג צעיר שמחפש דירה בשכונה? כדאי לחשוב צעד קדימה

בשכונה קיים היצע בעיקר של דירות קטנות בנות 3 חדרים. משפחה המחפשת דירה גדולה יותר, בת 4 או 5 חדרים, תתקשה למצוא את מבוקשה בשכונה (בשנים האחרונות פחות מכ-20% מהעסקאות היו בדירות 4 או 5 חדרים). פרויקטי הבניה הנבנים בשכונה אמנם עתידים להרחיב את היצע הדירות הגדולות יותר, אולם המפרט היוקרתי מתבטא גם במחירים: כ-2,500,000 שקל לדירת ארבעה חדרים חדשה במגדל. משפחה צעירה בתחילת דרכה יכולה להסתפק בדירת 3 חדרים, אבל חשוב להסתכל גם צעד אחד קדימה, כשהמשפחה תתרחב (2-3 ילדים) ותרצה לשדרג לדירת 4 או 5 חדרים היא עלולה להיאלץ לעזוב את השכונה.

  • עוד באותו נושא:
  • רמת גן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully