וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דירות מחיר למשתכן יהיו 'סלאמס' כמו בשנות ה-50'"

18.2.2016 / 12:56

בראיון נוקב לאולפן וואלה! NEWS תוקפת דליה שוסטר, מנכ"ל ובעלים של קבוצת נווה שוסטר את מהלכי הממשלה ואומרת: "הממשלה שכחה שנדל"ן זה לא רק דירה. הפוליטיקאים מחפשים כותרות אבל במחיר למשתכן ייבנו דירות בסטנדרטים של לפני 50 שנה. מהלכי הממשלה הם בכייה לדורות"

עריכה: ניר חן

"המהלך לעבות את האוכלוסייה בפריפריה הוא מהלך מבורך – אבל צריך להבין שנדל"ן זה לא רק דירה. יש הרבה דברים מעבר - זה גם תשתיות, חינוך, תרבות, שירותי רפואה, כי כל זוג צעיר רוצה להשקיע את המשכנתא שלו באזור שבו יש סביבת מגורים מודרנית אבל המדינה לא שמה דגש ושכחה את המשפט 'סוף מעשה במחשבה תחילה'. יש 'בום', מציפים בדירות בלי לחשוב קדימה, המדינה לא חושבת", כך אמרה בראיון לאולפן וואלה NEWS דליה שוסטר מנכ"ל ובעלים של קבוצת נווה שוסטר.

שוסטר מתחה ביקורת חריפה על מהלכי הממשלה, בעיקר במסגרת מכרזי מחיר למשתכן ואמרה "היום הסיסמא היא לבנות דירות במחיר המטרה, אבל אם מסתכלים קדימה על העלויות של הבנייה ועל מה שנדרש כדי להקים את הדירות האלו אנחנו נראה שתהיה פה בכייה לדורות. הפוליטיקאים מייצרים כותרות אבל שכחו מאיפה להביא את העובדים ואת שאר הדברים הנדרשים לענף".

בעיה נוספת טמונה, לדעתה, באיכות הבנייה העתידית והתריעה כי דירות מחיר למשתכן ייצרו דירות בסטנדרט נמוך. "למה להביא אנשים לדירות של לפני 50 שנה? אלו יהיו הסלאמס של הממשלה הנוכחית", אמרה.

בראיון עימה השוותה שוסטר את תהליך קבלת היתר בנייה בישראל לתהליך קבלת היתר במדינות אחרות וציינה כי הביורוקרטיה במוסדות התכנון מקשה מאוד על העוסקים בענף. "בארצות הברית לוקח חצי שנה להוציא היתר, בישראל זה לוקח שנים".

בשאלת תחזיות המחירים לשנת 2016 העריכה שוסטר כי באזורי הביקוש המחירים ימשיכו לעלות בתקופה הקרובה. "אולי תהיה השפעה נקודתית של מהלכים מסוימים באזורי פריפריה אבל באזורים המבוקשים – אני לא מעריכה שהמחירים יירדו. למי שיש היום הון זה ברור שהבטוחה הטובה ביותר היא לרכוש דירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully