וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הישראלים משפצים פחות - אבל עם יותר עזרה

16.2.2016 / 9:55

מנתונים שאסף מכון גאוקרטוגרפיה עולה כי שיעור משפצי הבתים פחת בשנים האחרונות, אך מבין המשפצים יותר ויותר ישראלים נעזרים באיש מקצוע כגון אדריכל או מעצב פנים. ההשקעה הממוצעת נשארה באותה רמה - כ-42 אלף שקלים

מערכת וואלה!

489 אלף ישראלים – שהם כ-21% מהציבור - שיפצו את ביתם במהלך השנים 2014-2015, בעלות שיפוץ ממוצעת של כ-42 אלף שקלים, כך עולה מסקר מיוחד שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור מרכז הבניה הישראלי ועיריית תל אביב, לקראת שבוע העיצוב. מנתוני הסקר עולה כי קיימת מגמת ירידה עקבית בשיעור המדווחים על שיפוץ ביתם. סקר דומה שבוצע בשנים קודמות הצביע על כ-27% מהציבור ששיפצו את ביתם.

עם זאת, בעוד אחוז המשפצים הולך ויורד, הרי שאחוז הישראלים שבוחרים להתייעץ עם בעל מקצוע במהלך התהליך – דווקא עולה. מהסקר עולה כי כ- 39% פנו לעזרת מומחה כלשהו, מעצב פנים או אדריכל, זאת לעומת 31% ו-23% בלבד שעשו זאת על פי סקרים קודמים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבדיקת הנכסים המשופצים עולה כי כ-60% מהשיפוצים מבוצעים בדירות מגורים בבניינים – ולא בבתים צמודי קרקע. שיעור זה דומה למדי לנתונים שעלו בסקרים קודמים – וגם סכום השיפוץ הממוצע נשאר דומה לאורך השנים. מהסקר הנוכחי עולה כי ההוצאה הכספית הממוצעת במהלך השיפוץ עומדת על כ-42 אלף שקל, מעט נמוך יותר מתקופות קודמות, אולם עדיין בטווח שנע בין 42-47 שאפיינה את עלות השיפוצים הממוצעת במהלך השנים האחרונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרט נוסף שעולה מהממצאים הוא העובדה כי בקרב מי ששיפצו בית פרטי במהלך השנתיים האחרונות, קרוב לחמישית נזקקו להיתר בניה. ערן רולס, יו"ר מרכז הבניה הישראלי, ציין כי הירידה בשיעור המדווחים על שיפוץ ביתם מאז 2009 מגיעה במקביל לעלייה בשיעור הרכישה של דירות יד ראשונה, לעומת דירות יד שניה הזקוקות יותר לשיפוץ.

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully