וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה תשלמו פחות ארנונה? לא איפה שחשבתם

מערכת וואלה! בשיתוף מדלן

14.2.2016 / 15:16

גובה הארנונה מהווה שיקול ברכישת דירה רק לעיתים רחוקות אבל לעיתים שווה דווקא לשים אליו לב. רוה איתן מאתר מדלן מסביר את הפרדוקס לפיו לעיתים דווקא העשירים ישלמו פחות

מערכת וואלה!

ארנונה, שהיא למעשה המס העירוני, היא הוצאה משמעותית למשפחה. אך למרות זאת מרבית רוכשי הדירות כלל לא מתחשבים בגובה הארנונה כשיקול בתהליך בחירת הדירה. הרי באותה עיר כולם משלמים בערך אותו דבר, לא? אז זהו, ההבדל בין הארנונה בשכונות שונות ברחבי העיר משמעותי ויכול להגיע לאלפי שקלים בשנה. לדוגמא, בירושלים ובת"א, על אותה דירה תשלמו ארנונה של כחמשת אלפים שקלים בשנה בשכונה אחת, לעומת כאחד עשר אלף שקלים בשכונה אחרת, יותר מפי שניים.

מדוע ההבדלים כה גדולים? השיקול העיקרי בקביעת גובה הארנונה הוא המדד הכלכלי חברתי, כך שבשכונות בהן השכר הממוצע נמוך יותר, גם תעריפי הארנונה נמוכים יותר. אבל מסיבות היסטוריות במקרים רבים ישנם "פספוסים", כאשר דווקא תושבי בנייני יוקרה נהנים מהתעריפים הנמוכים בעיר. כך לדוגמא מרבית תושבי שכונת נוה צדק היוקרתית בתל אביב, נהנים מהעובדה שבעבר השכונה הייתה שכונה חלשה, ותעריפי הארנונה בה עדיין נמוכים. פער של אלפי שקלים בשנה, לעיתים אפילו בתוך אותה שכונה, הופך את בדיקת הארנונה לצעד הכרחי בתהליך חיפוש הדירה.

  • עוד באותו נושא:
  • ארנונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully