וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת דורי מאיימת: קנסות ינוכו משכר מנהלי העבודה

14.2.2016 / 10:24

מייל שהופץ לעובדים מטעם מחלקת כוח האדם בחברת דורי מתריע בפניהם כי בהנחיית יעקב לוזון, המשנה למנכ"ל, במקרה של מתן קנסות באתרי בנייה בגין איסוף פסולת – מנהלי אתרי העבודה ישלמו על כך בשכרם. לוואלה! NEWS נודע עוד כי ספקים דורשים בטחונות מהחברה

עמוס לוזון. קובי אליהו
עמוס לוזון/קובי אליהו

הפרסומים השליליים אודות הנעשה בקבוצת דורי ממשיכים: לאחר הפסדים כבדים שצברה החברה בשנים האחרונות, וכחודש וחצי בלבד לאחר שהשליטה בחברה נרכשה על ידי עמוס לוזון בסכום של כ-10 מיליון שקלים בלבד, לוואלה! NEWS נודע כי הנהלת החברה החדשה, בראשותו של יעקב לוזון, מבקשת לקזז קנסות עירוניים היישר משכר העבודה של עובדיה.

במייל פנימי שנשלח בימים האחרונים על ידי מנהלת כוח האדם בחברה, נכתב כי על פי הנחיה חדשה של המשנה למנכ"ל יעקב לוזון, אחיו של בעל השליטה בחברה, במקרים של קנסות בגין אי פינוי פסולת באתרי בנייה – ייאלצו מנהלי העבודה באתרים לשאת בתשלום בשכרם האישי. "על פי הנחיה של יעקב לוזון, אתר שיקבל דוחות עירייה בגין פסולת באתר, עלות הדו"ח תקוזז משכרו של מנה"פ", לשון המייל.

עמוס לוזון רכש בחודש ינואר האחרון 78% ממניות דורי מידי קבוצת גזית גלוב תמורת סכום של כ-10.7 מיליון שקל, ובשבועות האחרונים ספגה החברה גל התפטרויות. בין השאר עזבו את דורי סמנכ"ל התפעול, אילן שפלר, סמנכ"ל הביצוע, שרגא רוסנסקי ומנכ"ל החברה הקודם, אסף מור. בתוך כך, גם דירקטוריון החברה התפטר וכעת מצויה החברה בתהליך איושו מחדש.

במקביל לשינויי כוח האדם בחברה, לאחרונה הודיעה החברה היזמית גינדי החזקות כי תוציא מידי דורי שני פרויקטים שהחברה ביצעה עבורה: "OAK רמת השרון" ו"המשתלה תל אביב". זאת, עקב החשש כי דורי לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה. לוואלה! NEWS נודע עוד כי לא רק חברות יזמיות חוששות להמשיך את עבודתן עם חברת הבנייה הוותיקה, גם ספקים החלו לאחרונה לדרוש בטחונות מחברת דורי, כתנאי לאספקה שוטפת של ציוד וכלי עבודה.

יעקב לוזון הצטרף לחברה לאחר רכישת השליטה בה על ידי אחיו, ולאחר שמכר 12 סניפים של רשת בתי הקפה אילנ'ס שהיו בבעלותו, תמורת סכום של כ-15 מיליון שקל. לוזון משמש גם כמנכ"ל ובעלים של לוזון ליסינג וכן של סוכנות הרכב הקניה הבטוחה וקאר סנטר פתח תקווה.

יצויין כי על פי הדוחות הכספיים שפרסמה החברה בשנים האחרונות, לדורי הפסד מצטבר של 416 מיליון שקל בשנת 2013 ובמחצית הראשונה של 2014, לצד גירעון של 235 מיליון שקל בהון העצמי ותזרים מזומנים שלילי של 176 מיליון שקל מפעילותה השוטפת. החברה נקלעה לקשיים בין השאר על רק סטיות בהיקף של 445 מיליון שקל שהתגלו בין רישום ההכנסות והעלויות של פרויקטים שבביצועה.

האם מדובר בצעד בלתי חוקי? עו"ד יעל זמשטיין, מנהלת מחלקת שכר בחברת פתרונות אפקטיביים ומומחית בדיני עבודה מציינת בשיחה עם וואלה! כי התשובה לכך אינה חד משמעית. לדבריה, חוקיות ההנחיה לקיזוז קנסות משכרם של עובדי חברה תלויה בשאלה האם החברה עצמה נתנה בידם של העובדים את מלוא הכלים לטפל בנושא. "במידה והחברה מעמידה לרשות העובדה את מלוא הכלים לפנות את האשפה מהאתרים, אך מנהלי האתרים בשטח התרשלו בתפקידם – עקרונית ניתן לבצע מהלך שכזה. עם זאת, יש לזכור כי בניגוד לפעולות שמבוצעות על אחריותו האישית של העובד, כמו למשל עבירות תנועה, הרי שפה העירייה אינה מחלקת קנסות באופן אישי לעובד – אלא קונסת את פעילות החברה", אמרה.

מדורי נמסר בתגובה: "ההתנהלות הפנימית בחברה אינה מעניינו של הציבור. לגבי התשלומים לספקים הכול מתנהל כרגיל ולא הופסק דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully