וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם בחרתם: עשר שכונות המגורים האהובות בישראל

12.2.2016 / 7:35

אלפי גולשים העניקו ניקוד לשכונות המגורים בישראל בשישה נושאים שמרכזיים לכל רוכש הדירה. רוצים לדעת מה הדירוג של השכונה שלכם? הקליקו על המפה האינטראקטיבית של אתר מדלן

מערכת וואלה!

בחירת מקום מגורים מוכתבת פעמים רבות משיקולי תקציב. עם זאת, שורה של מדדים דוגמת חינוך, ביטחון האישי, תחבורה, או היקף השטחים הירוקים באזור – מהווים שיקול לא פחות חשוב, ולעתים יותר, בקבלת החלטה. וואלה ! NEWS מציג את השכונות שזכו לדירוג הגבוה ביותר במדד השכונות של אתר מדלן ואת חוות הדעת שדירגו כ-30 אלף גולשים באתר. המדד כולל 6 תחומים עיקריים: קהילה, חניה, ביטחון, גינות, חינוך, בילוי ופנאי – ולראשונה יוכלו גולשי וואלה! NEWSלבחור את המידע הרצוי להם על גבי המפה האינטראקטיבית של מדלן.

תל אביב: שכונה ל'

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השכונה ממוקמת בצפון תל אביב, בין כמה כבישים ראשיים: דרך נמיר, לוי אשכול, רחוב איינשטיין ורחוב ש"י עגנון וסמוכה לשדה התעופה שדה דב. השכונה גובלת בגוש הגדול ממערב, רמת אביב החדשה מצפון, שכונת כוכב הצפון מדרום ורמת אביב א' ממזרח. הבנייה בל' מאופיינת בעיקר בבניינים בני 6-8 קומות.

השכונה קיבלה את הניקוד המקסימלי ב-5 מתוך 6 המדדים שנבחנו בתל אביב. המדד היחידי שבו דורגה בניקוד נמוך יותר היה מדד הבילוי והפנאי, שבו קיבלה ל' ציון 3 מתוך 5.

ביקורות גולשים: "השכונה מאוד משפחתית ובעלת חיי קהילה עשירים, לכן מצוינת למשפחות ולבני גיל הזהב. יש בה קאנטרי שכונתי, היא קטנה ומשפחתית ונגישה לכל השירותים החיוניים". בסעיף החסרונות נכתב כי "ישנם בתים שסובלים מהרעש, מכביש לוי אשכול או דרך נמיר".

כדאי לדעת: על פי אתר מדלן, ממוצע דמי השכירות לדירת 3.5 בשכונה עומד על כ-6,400 שקלים ועבור דירות 5 חדרים תתבקשו לשלם כ-8,200 שקלים בחודש. מחיר דירה ממוצע: 2.93 מיליון שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

חיפה: כרמליה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כרמליה היא שכונה ותיקה ברכס המערבי של הכרמל, סמוך למרכז הכרמל ולציר מוריה, המרכזי בעיר. השכונה מאופיינת בבנייני מגורים בבנייה נמוכה יחסית, של עד 4 קומות. בשנים האחרונות חזרו לשכונה זוגות צעירים רבים והיא נחשבת לשכונה שקטה, איכותית ומבוקשת.

כרמליה זכתה לדירוג הגבוה ביותר בעיר חיפה, וקיבלה ניקוד מקסימלי בביטחון, חינוך ושטחים ירוקים. ניקוד גבוה (4 מתוך 5) הוענק לשכונה בסעיפי הקהילה והחניה, וציון טוב (3.5 מתוך 5) בתחום הבילוי והפנאי.

ביקורת גולשים: "שכונת מגורים מבוקשת מאוד, עם רחובות רחבים גדושים בצמחיית נוי ודשאים, מחירי דירות ישנות גבוהים בגלל הביקוש. השכונה איכותית ביותר, בנויה על הצד המערבי של רכס הכרמל, עם אוויר ים ללא זיהום אוויר, ונעים לגור בה". בסעיף החסרונות נכתב: "היציאה מהשכונה פקוקה בשעות העומס, בעיית חניה בחלק מהרחובות".

כדאי לדעת: על פי מדד השכירות באתר מדלן, דירת 4 חדרים תעלה כ-3,770 שקל בחודש. מחיר דירה ממוצע: 1.74 מיליון שקל.

ב"ש: שכונה ב'

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שכונה ב', הממוקמת צפונית לשכונה א' ודרומית לשכונה ד' בבאר שבע הוקמה כשיכון בשנות ה-50, וקלטה עם השנים בעיקר עולים חדשים ממדינות שונות. כיום נחשבת השכונה לאחד האזורים המועדפים על סטודנטים, בעיקר. בשכונה ב' נמצאים שלושה מסמלי העיר: הקונסרבטוריון העירוני, הספרייה העירונית ומועדון השחמט העירוני (שזכה לשם עולמי).

שכונה ב' דורגה במקום הראשון בעיר באר שבע והגולשים העניקו לשכונה את הניקוד המקסימלי במדדי הביטחון ובסעיף בילוי ופנאי, וציונים גבוהים מאוד בסוגיות של חניה וחינוך. ניקוד גבוה (4 מתוך 5) ניתן גם במדדי השטחים הירוקים והקהילתיות.

ביקורות גולשים: "יש בשכונה אווירה צעירה בגלל הסטודנטים. השכירות זולה יחסית, נמצאת במרכז העיר". בסעיף החסרונות נכתב כך: "בניינים ישנים. פחי צפרדע ישנים ומכוערים ואנשים שמחטטים בפחים (לצערי). יקרה יותר בהשוואה לשאר השכונות מסביבה".

כדאי לדעת: על פי אתר מדלן, ממוצע דמי השכירות בשכונה עבור דירת 3 חדרים עומד על כ-2,500 שקל בחודש. מחיר דירה ממוצע: 950 אלף שקל.

ירושלים: שכונת בקעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שכונת בקעה היא שכונה בדרום ירושלים וגבולותיה הם רחוב רבקה מדרום, רחוב פייר קניג ממערב, המסילה לתחנת הרכבת ירושלים מצפון מערב ודרך חברון ממזרח. בקעה סמוכה לתלפיות ולמושבה הגרמנית.

שכונת בקעה הגיעה למקום הראשון בדירוג השכונות בירושלים, והגולשים העניקו לשכונה את הניקוד המקסימלי בתחום הביטחון ובילוי ופנאי, וניקוד גבוה למדי (4 מתוך 5) בסעיפי החינוך, השטחים הירוקים והקהילתיות. עם זאת, שכונת בקעה זוכה לציון נמוך יחסית בסעיף החניה: 3 מתוך 5.
ביקורות גולשים: "שכונה חילונית-מעורבת, אמידה יחסית, המאוכלסת באנשי שמאל, וגם באוכלוסייה דתית. עם זאת, בשכונה יש לא מעט עסקים שפתוחים בשבת, והיא בעלת צביון חילוני. בשכונה יש הרבה בתים לשימור ובעלי ממון שרוכשים אותם. אוכלוסיה טובה, שכונה מרכזית, חיי רחוב שוקקים וקרבה למרכזי קניות. יש גני משחקים, מתאימה למשפחות". בסעיף החסרונות נכתב: "רועשת יחסית, בעיית חנייה, מחסור במכלי אשפה, עומס בשעות פיזור ואיסוף מהגנים ובתי הספר ופקקים ביציאה מהשכונה בבוקר. מחירי דיור גבוהים מאד".

כדאי לדעת: על פי אתר מדלן, מדד השכירות בשכונה עומד על כ-5,600 שקלים עבור דירת 4 חדרים. מחיר דירה ממוצע: 3.03 מיליון שקל.

אשדוד: רובע י"א

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רובע י"א ממוקם במערב אשדוד, סמוך מאוד לחוף הים. השכונה תחומה בין שדרות עובד בן עמי, הרצל, יצחק רבין ושדרות משה דיין ובעבר נחשבה לאחת השכונות היוקרתיות בעיר. השכונה כוללת בתים צמודי קרקע וגם בנייה רוויה.

רובע י"א הגיע למקום הראשון בדירוג הגולשים בעיר אשדוד עם ניקוד מקסימלי בתחום החניה והביטחון וכן דירוג גבוה (4 מתוך 5) בקהילתיות, חינוך ובשטחים ירוקים. ציונים מעט נמוכים יותר הוענקו דווקא לסעיף הבילוי ופנאי (3 מתוך 5).

ביקורות גולשים: "נחשב לרובע היוקרתי לפני הרבעים הדרומיים, קרוב מאוד למרכז העיר, נהנה מרצועת חוף מדהימה. השכונה שקטה רגועה נגישה למרכולים קרובה לים. מתוכננת טוב, הכל נמצא במרחק הליכה של 10 דקות. יש מוסדות חינוך טובים ופארק באמצע הרובע. בסעיף החסרונות נכתב: "חלק מהרובע הוא בנייה ישנה, ללא חדרי בטחון בדירות. אין יותר מידי מקומות בילוי ופנאי".

כדאי לדעת: על פי אתר מדלן, דמי שכירות עבור דירת 4 חדרים בשכונה הם כ-4,300 שקל בחודש. מחיר דירה ממוצע: 1.46 מיליון שקל.

הרצליה: הרצליה הצעירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהרצליה הצעירה, הממוקמת בגבול שבין רמת השרון להרצליה, נבנו עם השנים לא מעט קוטג'ים ווילות והיא נחשבת לאחת השכונות המבוקשות בעיר. השכונה סמוכה למרכז העיר ויש בה בנייה מגוונת. השכונה, שהגיעה למקום הראשון בעיר הרצליה, זכתה לניקוד מקסימלי בתחומי הביטחון והחינוך ולניקוד גבוה למדי בשטחים ירוקים בשטחה. דירוג גבוה ניתן גם למדדי בילוי ופנאי, קהילה וחניה – בהם זכתה השכונה לניקוד של 4 מתוך 5.

ביקורת גולשים: "יש נגישות לכבישים ראשיים, קרובה מאוד למרכזי קניות ובילוי בהרצליה. הרבה גינות ציבוריות , ועד שכונה חזק והכל קרוב. השכונה שקטה וירוקה בסמיכות למרכזים מסחריים, לגור בכפר בתוך העיר". בסעיף החסרונות נכתב: "שכונה יקרה, אין קהילתיות, אין רצון ליצירת חברויות או יוזמה לפעילויות משותפות".

כדאי לדעת: על פי אתר מדלן, דמי השכירות עבור דירת 4 חדרים בשכונה עומד על כ-5,600 שקל בחודש. מחיר דירה ממוצע: 2.62 מיליון שקל.

ראשון לציון: קדמת ראשון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שכונת קדמת ראשון היא שכונה במזרח העיר, הסמוכה לשכונת רמב"ם ותחומה בין הרחובות צבי פרנק, דרך המכבים ופיק"א. השכונה דורגה במקום הראשון במדדי הגולשים בעיר ראשון לציון וזכתה לניקוד מקסימלי בשטחים ירוקים וחניה. ניקוד גבוה מאוד ניתן גם למדדי החינוך, ביטחון ובילוי ופנאי (4 וחצי מתוך 5) ובסעיף הקהילה זכתה השכונה גם כן לציון של 4 מתוך 5.

ביקורות גולשים: "הכל נגיש, קרוב מאוד למרכז, מחירי הדירות סבירים. האוכלוסייה טובה, יש פארקים וגנים. השכונה סך הכל שקטה וירוקה, יש הרבה משפחות צעירות, סופר מרקט ומרכז מסחרי קטן, סניף דואר וגם קרוב למרכז העיר ולאזור תעשיה הישן". בסעיף החסרונות נכתב: "בעיית ניקיון, בניינים ישנים והקניונים רחוקים. בשביל תחבורה ציבורית צריך ללכת עד הרצל או לעשות החלפות. זה לא כל כך נוח למי שאין לו רכב".

כדאי לדעת: על פי אתר מדלן, דמי השכירות עבור דירת 4 חדרים בשכונה עומד על ממוצע של 4,480 שקל בחודש. מחיר דירה ממוצע: 1.4 מיליון שקל.

חולון: קריית בן גוריון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שכונת קריית בן גוריון בחולון ממוקמת בדרום העיר, לא הרחק משכונת קריית רבין. השכונה, שהוקמה בתחילת שנות ה-80, נחשבת לשכונה טובה אך צפופה למדי. גבולותיה נעים בין הרחובות משה דיין, שמחה ארליך והיא גובלת בעתודת שטח פתוח המגיעה עד גבול בת ים וכן באזור התעשייה המערבי של ראשון לציון.

קריית בן גוריון הגיעה למקום הראשון בעיר חולון והגולשים העניקו לה דירוגים מקסימליים בתחום החינוך, השטחים הירוקים והביטחון האישי, ודירוג גבוה למדי (4 מתוך 5) בסעיפי החניה, בילוי ופנאי וקהילתיות.

ביקורות גולשים: "שני מרכזי קניות. דרכי יציאה נוחות מהעיר קרבה לקניון הזהב. השכונה נעימה ויפה, מלאה בגנים ובתי ספר. יש קאנטרי, מתנ"ס, שבט צופים והשכונה במרכז העולם, נגישה וקרובה לכבישים 20, 431, 4 ולתחנת הרכבת. מצוינת לגידול ילדים". בסעיף החסרונות נכתב: "צפוף, בעיית חניה, יש פקקים בכניסה וביציאה מהשכונה בשעות אחר הצהריים. רעש מטוסים בלילה".

כדאי לדעת: על פי אתר מדלן, דמי שכירות ממוצעים לדירת 4 חדרים בשכונה עומדים על כ-4,700 שקל בחודש. מחיר דירה ממוצע: 1.63 מיליון שקל.

פתח תקווה: אם המושבות הוותיקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם המושבות היא שילוב של שתי שכונות צמודות בצפון פתח-תקווה. השכונה הוותיקה משתרעת על פני כ-500 דונם ואילו החדשה על פני שטח כפול. השכונות סמוכות לאזור התעשייה קריית אריה, בית העלמין ירקון, כביש 5 ומחלף תקווה. אם המושבות הוותיקה מאופיינת בבניית רבי קומות ויש בה דגש על משפחות, פארקים, בתי ספר וגני ילדים. הגולשים העניקו לשכונה הוותיקה ניקוד מקסימלי בתחושת הביטחון בשכונה וניקוד גבוה (4 מתוך 5) בכל שאר הסעיפים.

ביקורות גולשים: "משפחתית, שטחים ירוקים. שכונה צעירה וכייפית, יש בה המון ילדים והכל במרחק הליכה. בשכונה יש הרבה דירות 3 ו-4 חדרים ופחות דירות 5 חדרים ומעלה. השדרה היא יתרון יוצא דופן וכדאי לגור צמוד אליה". בסעיף החסרונות נכתב: "שכונה צפופה, חסרה חניה, הניקיון לא משהו. אין חניות לאורחים ויש רעש של ילדים מהשדרה בשעות הלילה, בעיקר בחופשים וסופי שבוע. יותר מדי עצים".

כדאי לדעת: על פי מדד השכירות באתר מדלן, דירת 4 חדרים תעלה בשכונה 4,900 שקל לחודש בממוצע. מחיר דירה ממוצע: 1.71 מיליון שקל.

מודיעין: אבני חן (קייזר)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שכונת אבני חן (בעבר נקראה קייזר על שם האדריכל המתכנן דני קייזר), ממוקמת במערב העיר ומתאפיינת בבנייה עד 4 קומות, לצד בנייה גבוהה, וכן בתים צמודי קרקע. השכונה החלה להתאכלס בשנת 2003 וגובלת בעמק זבולון ממזרח ופארק הטבע העירוני ענבה מדרום. הגולשים העניקו לאבני חן את הציון המקסימלי במדד הביטחון והחינוך. דירוג גבוה מאוד (4 מתוך 5) הוענקו לשכונה בסעיף השטחים הירוקים, החניה והקהילה. ציון נמוך יחסית (2 מתוך 5) הוענק לסעיף הבילוי והפנאי.

ביקורת גולשים: "אוכלוסיה איכותית, תחבורה ציבורית, מרכזים מסחריים רבים, בריכה עירונית, קרובה להכל אך גם שקטה. קירבה לפארק, לרכבת ולקניון". חסרונות: "שכונה צפופה, בגנים ובבתי הספר יש לחץ נוראי עם חניה כמעט בכל שעה, אין מספיק מקומות בילוי, אין בית מרקחת".

כדאי לדעת: על פי מדד השכירות באתר מדלן, דירת 4 חדרים בשכונה תעלה בממוצע כ-5,140 שקל בחודש. מחיר ממוצע לדירה: 1.92 מיליון שקל.

אמיר וינשטוק, מנכ"ל משותף באתר מדלן התייחס לדירוגי הגולשים ואמר: "כשקוראים על ריח לא נעים שעולה בשכונה בשעות הערב או על חיי קהילה חזקים, מבינים שחוות הדעת על השכונות הן מידע הכרחי "מהשטח", המשלים את הנתונים הרשמיים שזמינים באתר. ההיענות המדהימה של הציבור, עם קרוב ל-30,000 חוות דעת בתוך זמן קצר, היא חלק מתופעה שהתרחבה בשנים האחרונות של שיתוף מידע שיוצרת סולידריות חברתית".

  • עוד באותו נושא:
  • שכונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully