וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יופחת המיסוי על קרנות להשקעה בנדל"ן

8.2.2016 / 8:44

תיקון לחוק קרנות הריט צפוי להיות מאושר לקריאה שנייה ושלישית. על פי התיקון המוצע מס הרכישה על הנכס יופחת מ-8% ל-0.5% ומס רווחי הון יופחת מ-25% ל-20%

העיר חיפה. ShutterStock
העיר חיפה/ShutterStock

תיקון חדש לחוק קרנות ריט (קרנות להשקעה בנדל"ן) צפוי לאפשר הפחתה דרמטית של המיסוי על קרנות אלו – שירכשו נדל"ן המיועד להשכרה לציבור. במסגרת התיקון לחוק, מוצע להפחית את המיסוי על קרנות שרוכשות נדל"ן המיועד להשכרה לציבור באופן הבא: מס הרכישה על הנכס יופחת מ-8% ל-0.5% ומס רווחי הון יופחת מ-25% ל-20%, וזאת בתנאי שהקרן תשכיר את הדירות לתקופה של 20 שנה לפחות. היום צפויה ועדת הכנסת לאשר את העברת הדיונים להכנה לקריאה שניה ושלישית בעניין, לוועדת הרפורמות בראשותו של ח"כ אלי כהן.

חוק קרנות הריט נחקק כבר ב-2005, אך עד היום הוקמו בארץ שתי קרנות ריט בלבד שעוסקות ברכישה של נכסים מניבים בתחום המשרדים והמסחר ולא בתחום הנדל"ן למגורים. התיקון הנוכחי נועד להקל ולעודד הקמת קרנות ריט שייכנסו לשוק הדיור להשכרה ארוכת טווח. קרנות ריט יאפשרו לציבור, באמצעות הגופים המוסדיים, להשקיע בדיור להשכרה, מבלי לרכוש באופן ישיר דירה – ובכך גם להקטין את החשיפה והסיכונים הנלווים להשקעות אלה.

שוק השכירות בישראל, שעל פי ההערכות כולל כ-2 מיליון ישראלים המתגוררים בשכירות, פועל כיום בעיקר על בסיס משקיעי נדל"ן פרטיים – אך אלו הצטמצמו בתקופה האחרונה בעקבות העלאת מס הרכישה על דירות להשקעה – מהלך אותו קידם בראשית כהונתו, שר האוצר משה כחלון. על פי ההערכות, קידום קרנות הריט בישראל יאיץ את פיתוח שוק ההשכרה לטווח ארוך, כפי שמקובל במדינות אחרות במערב.

הצעת חוק זו משתלבת עם פעילותה של החברה הממשלתית לדיור להשכרה, שכן היא צפויה להגדיל את מקורות המימון בשוק השכירות. התנאים שעל חברה לעמוד בהם כדי להיחשב לקרן להשקעות במקרקעין הם שנכסי המקרקעין יהוו 75% מכלל הנכסים. על פי ההערכות, הגופים מוסדיים (חברות הביטוח וקרנות הפנסיה) שאינם מושקעים במגורים יוכלו להשקיע בדיור להשכרה באמצעות קרנות הריט.

יו"ר ועדת הרפורמות, ח"כ אלי כהן, התייחס למהלך וציין כי "השינוי בחוק יאפשר לקרנות ריט להשקיע גם בנכסים מניבים למגורים, אפשרות שאינה קיימת היום. הרעיון הוא שקרן הריט שתוכל להשקיע במגורים תאפשר לפתוח לציבור אפשרות להיחשף לנדל"ן מניב למגורים, לא ברמת הדירה הבודדת להשקעה אלא כהשקעה בקרן סחירה ונזילה, להנות, מיתרונות המס ולהוריד את נטל הטיפול השוטף בהשכרת הדירות".

  • עוד באותו נושא:
  • קרנות ריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully