וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תכנית המתאר לדרום נחלאות: תוספת של 50% דירות

3.2.2016 / 16:03

התכנית החדשה, המתפרשת על פני כ- 145 דונם, כוללת בתחומה את השכונות ההיסטוריות: זיכרון אחים, נווה בצלאל, בצלאל רבתי ונחלת צדו

ירושלים. ShutterStock
ירושלים/ShutterStock

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז ירושלים אישרה את תכנית המתאר לשכונת דרום נחלאות - שכונה ירושלמית ותיקה הנכללת בין שכונות "העיר ההיסטורית" לפי תכנית המתאר העירונית 2000. התכנית החדשה, המתפרשת על פני כ- 145 דונם, כוללת בתחומה את השכונות ההיסטוריות: זיכרון אחים, נווה בצלאל, בצלאל רבתי ונחלת צדוק וגבולותיה תחומים בין רחוב שמואל הנגיד ממזרח, שדרות בן צבי ממערב, הרחובות נרקיס והגר"א מדרום, ומצפון רחוב בצלאל.

בתחום התכנית כיום כ- 960 יחידות דיור והתכנית מציעה תוספת המוערכת בכ-470 יחידות דיור, בבניה השומרת, כך על פי הגדרת הוועדה המחוזית, על ערכי המקום והמאפשרת פיתוח תוך שמירה על המרקמים והאיכויות של השכונות בתחומה.

אחת השכונות הכלולות בתוכנית היא שכונת נחלת צדוק שנבנתה צפונית מערבית ל"שערי חסד" על ידי חברת יק"א בשנת 1908. שכונה זו כללה במקור 22 בתים בבניה טורית, כל בית כלל 2 חדרים וחצר והמגרשים חולקו בהגרלה בין ספרדים ואשכנזים. שכונות ותיקות נוספות הן שכונת זכרון אחים שהוקמה בשנת 1934 כדי לענות על צרכי הדיור נוספים. במסגרת הקמת השכונה רכשה קבוצת קבלנים בני העדה התימנית והאורפלית חלקת אדמה בסמוך לשכונת "נחלת אחים" ובשטחה הוקמה השכונה החדשה. שכונה זו נסמכת על רח' בצלאל ומורכבת מהרחובות שבזי, נרבתא ורחוב המדרגות.

במסמכי תכנית המתאר המקורית צוין כי באזור דרום נחלאות היו ניצנים של בנייה ערבית כבר בתקופת השלטון העות'מאני וכי ההתפתחות היהודית באזור חלה בתקופת המנדט. נכון לשנת 2011, מתגוררים באזור כ-34% צעירים עד גיל 24, כ-53% בגילאים 25-64, וכ-25% מעל גיל 65.

"שכונות אלו מהוות פסיפס מגוון ועשיר של עדות ותרבויות, מרקמים וחומרים ,ישן וחדש, ריחות וקולות. שכונות אלו נבנו בשלבים, מסוף המאה ה-19 ועד לסוף שנות ה-40 של המאה ה-20. הסמטאות והרחובות של שכונות דרום הנחלאות, עם האווירה המיוחדת, כמו גם המגורים, המסחר ומבני הציבור של "בצלאל רבתי", הם נכס לתושביהן, לעיר ירושלים ותושביה וכן לאלפי התיירים הממלאים אותן", נמסר ממינהל התכנון.

  • עוד באותו נושא:
  • ירושלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully