וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ב-20 השנים האחרונות תמיד השתלם לקנות דירה בישראל"

3.2.2016 / 11:19

בראיון באולפן וואלה! NEWS קוראת סמנכ"לית השיווק של חברת משולם לווינשטיין שרון בן צבי לחייב רוכשי דירה במסגרת מחיר למשתכן להתגורר בה ולמנוע יצירת משקיעים חדשים

עריכה: ניר חן

"ביום שפורסם המכרז של 'מחיר למשתכן' בעפולה אני הייתי ראשונה לשמוח, למרות שאנחנו בונים שם באזור פרויקטים למגורים. אני רק חושבת שהיה ראוי שמי שזוכה בפרס הזה – יהיה מחויב להתגורר בדירה. אני חושבת שאנחנו יוצרים משקיעים חדשים, דמוגרפית זה חשוב שאנשים יבואו לגור, שהזוגות הצעירים יבואו, יגורו ויפרו את אזורי התעסוקה", כך אמרה בראיון לוואלה! NEWS שרון בן צבי, סמנכ"לית השיווק של חברת משולם לווינשטיין.

לוינשטיין העריכה כי למרות הבטחות הממשלה לא צפויה בקרוב ירידת מחירים בשוק ואמרה כי "אם מסתכלים 20 שנה אחורה רואים שזה תמיד טוב לקנות דירה בישראל, גם עכשיו. בעיניי, עדיפה ההתחייבות לבנק במשכנתא מאשר מגורים בשכירות".

בן צבי הביעה אופטימיות בנוגע לפיתוח הפריפריה על ידי הממשלה בשנים הקרובות ואמרה: "לגבי עפולה למשל, יש בהחלט כוונה גם לפתח אזורי תעסוקה. אין ראש עיר שלא ירצה לפתח אזורי תעסוקה, וכשהגענו לבנות בעיר השאלה הראשונה ששאלנו היתה בנוגע לנגישות. התשובה היא שבשנת 2016 תגיע לשם רכבת העמק והנושא הזה יתפתח. אני יודעת שיש גם אזור תעסוקה והייטק שכבר מתוכנן ואפשר לראות מה קרה ביקנעם וללמוד שהדברים קורים. אני בהחלט אופטימית".

עם זאת, בן צבי מתחה ביקורת על הליכי התכנון והרישוי ואמר כי "בכל מה שקשור לתהליך הבנייה, אנחנו עומדים במקום. השרשרת מתארכת והסחבת נמשכת. גם בתוך הממשלה, הרשויות צריכות לדעת אחת מול השנייה".

בן צבי ציינה כי "המשבר הגדול הזה (משבר הדיור – י"ד) מתחיל קודם כל בגלל היצע מאוד נמוך של קרקעות. בשנה שעברה מספר המכרזים היה מועט ועל כל מכרז יש הרבה מציעים, וכשיש כל כך מעט מכרזים וכל כך הרבה חברות שניגשות, זה מעלה את המחירים. אפשר להוסיף לזה את הביורוקרטיה ואת העובדה שאין עובדים, והעובדים הסיניים שכן מועסקים הם עובדים יקרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully