וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעירים לא יעברו לדרום בשביל דירה במחיר למשתכן"

28.1.2016 / 8:58

מנכ"ל חברת אביסרור, אלי אביסרור התראיין באולפן וואלה! NEWS ומתח ביקורת חריפה על תכניות מחיר למשתכן. "בשביל להביא צעירים לדרום צריך חבילת הטבות - הדירות יהפכו לדירות שיכון"

עריכה: ניר חן

אלי אביסרור, מנכ"ל חברת אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני באר שבע והנגב, מתח בראיון לוואלה! NEWS ביקורת חריפה על מכרזי מחיר למשתכן ועל התנהלות הממשלה בנוגע למשבר הדיור: "אני רואה שמשווקים כמויות עצומות של יחידות דיור, בעיקר בדרום, אבל על מנת להביא תושבים מאזור המרכז לבאר שבע ולאזור הדרום – צריך לתת סל של הטבות. אני לא מאמין שזוגות צעירים יעזבו את המרכז ויבואו לגור בבאר שבע רק בשביל דירת 'מחיר למשתכן'. הדירה שמציעים להם היא דירה נחותה, כל הבניין שייבנה יהיה בניין של זכאים ובעוד 20 שנה אלו יהיו דירות שיכון, לכן אני חושב שהם חייבים לקבל סל של הטבות, כולל הטבות בתעסוקה ומענק הסתגלות – ההנחות על הדירה לא יספיקו. כרגע אני לא רואה שאנשים יבואו, אז למי בונים את כל הדירות האלה?"

אביסרור התייחס בראיון עימו גם למשך הבנייה המתארך כיום ואמר כי הביורוקרטיה והתקנים, לצד התארכות הזמן בהשגת ההיתרים מהוועדות המקומיות והרשויות המקומיות – מקשים מאוד על היזמים בענף. "מדברים על בנייה של אלפי יחידות דיור אבל מי יבנה את יחידות הדיור? נכון להיום אין כוח אדם ואין מי שיבנה את הדירות הללו".

לדבריו, באופן שבו בנויים המכרזים כיום, אין כדאיות כלכלית ליזמים רבים לקחת בהם חלק. "נכון להיום, על פי המחירים שהאוצר מציע, אין לנו מקום להשתתף במכרזי מחיר למשתכן. אי אפשר לעמוד במחירים שבהם המכרזים האלה מוצעים. אנחנו לא מוכנים שהשם של החברה ייפגע רק בשביל איזשהו רווח שאני כלל לא יודע מה הוא יהיה שווה". בהתייחס לשאלת המחירים בשוק בשנת 2016 העריך אביסרור כי לכל היותר תיתכן התמתנות בעלייה, אך ציין כי הוא אינו סבור שצפויה ירידת מחירים בעתיד הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully