וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תעצבו את מקלחת החלומות שלכם

1.2.2016 / 12:16

כדי לקבל תוצאות מושלמות בחדר הרחצה – האזור שבו אנו פותחים את היום וסוגרים אותו, יש לאמץ כמה צעדים קטנים שייצרו רגעים גדולים

אריחים בחדר הרחצה. ShutterStock
חדר הרחצה כמו מייצר ניקיון לא רק לגוף אלא גם לנפש/ShutterStock

לחדר הרחצה יש השפעה גדולה על הדיירים, ולא משנה אם הם מעדיפים אמבטיה על פני מקלחון או בידה בנוסף לאסלה רגילה. למה? הסיבה פשוטה לגמרי. כיונקים, אנו מושפעים בצורה משמעותית ממים. המים משמשים כמוטיב של טהרה (בשלוש הדתות, יהדות, נצרות, אסלאם). למים כמו כן, יש מעין הליך קוסמי ופלאי שהם מהלכים על האדם. לכן, חדר הרחצה כמו מייצר ניקיון לא רק לגוף אלא גם לנפש ויש לקחת בחשבון גם עניין זה בשלבי העיצוב.

חדר הרחצה נחלק לשלושה תחומים: צבע, תאורה ואווירה. אך לפני שמתחילים במהלך עיצובי כלשהו יש לעשות תחילה בירור צרכים, בדומה לשאר החדרים בבית, כדי למנוע תקלות ובעיקר אם מעוניינים בתוצאות פונקיונליות.

בין השאלות שיש להעלות בשלב הזה: האם הדיירים מעדיפים מקלחת או אמבטיה (תלוי אם יש ילדים קטנים)? איזה סוג של אוורור יהיה בחדר הרחצה – (חלון, מפוח או וונטה)? היכן מאחסנים את המגבות וחלוקי הרחצה? הכין מאחסנים את סלסלת הכביסה המלוכלכת? האם מעדיפים מראה מפשירה אדים? האם יש צורך במייבש מגבות? היכן ממקמים את השקע החשמלי? איפה מציבים את ארון הפריטים הקטנים? איזה אווירה כללית רוצים ליצור בחדר שבו פותחים את היום ומסיימים בו?

המרחק המומלץ בין הכלים הסניטריים (כיור, אמבטיה, אסלה) מבוסס על 90 ס"מ. מה שמייצר אשליה של חדר מרווח הוא למעשה המעברים בין הכלים הסניטריים ופחות החדר עצמו. ובכל זאת, יש לקחת בחשבון את "נקודת הבהייה". זוהי נקודה שבה המבט של המשתמשים בחדר נעצר. בחנו עם עצמכם היכן זה קורה לכם.

חדר רחצה. ShutterStock
איזה אווירה כללית רוצים ליצור בחדר שבו פותחים את היום ומסיימים בו?/ShutterStock

אריחים לבנים מבליטים כתמים

חדר הרחצה הקלאסי, הוא כזה שעומד בתהפוכות האופנה. האידאל הוא לעצב חדר רחצה בהיר, באריחים בהירים וכלים סניטריים בהירים (גווני שמפניה, בז' וכו', המעניקים תחושה של היגיינה וניקיון) ועליהם ליצור את האופנה המתחלפת שתעניק מראה מרענן אחת לכמה שנים. ביניהם, מגבות, שטיחון, מראה, סבונים וחפצי דקורציה מצומצמים. יש לזכור שאריחים לבנים וחלקים מבליטים כתמים (צעדים, שיערה שנשרה וכו).

לכן, יש לבחור אריחים עם אפקט של עננים. באמבטיה יש להשתמש באריחים עם אלמנט של חספוס כדי למזער החלקות. ואם ממש בא לכם להתפרע הוסיפו פס דקור צבעוני ונעים. בשירותי האורחים אתם רשאים להשתולל כמה שתרצו מבחינה עיצובית אבל בחדר הרחצה הקבוע הנמיכו פרופיל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אמבטיה. ShutterStock
חדר הרחצה הקלאסי, הוא כזה שעומד בתהפוכות האופנה./ShutterStock

כיור מונח יוצרת מראה של קערה

בחנויות לכלים סניטריים ניתן למצוא מגוון רחב של אמבטיות בעיצובים מרהיבים ומחומרים שונים.

- אמבטיה עשויה מברזל יצוק מצופה באמייל, יקרה במיוחד, כבדה, אך יתרונה הגדול שהיא עמידה לאורך שנים.

- אמבטיה עשויה מפח מגולוון מצופה באמייל נפוצה מאוד במחוזותינו ועלותה נעה בין 600-700 שקלים.

- אמבטיה אקריל עשויה פלסטיק. היא נשרטת במהירות, מבליטה כתמים ומתלכלכת בקלות.

- אמבטיה עשויה קוריאן היא בין היפות והעמידות בשוק ואפשר לייצר איתה משטח וכיור במקשה אחת אסתטית.

- אמבטיה עשויה אבן מגיעה בשתי אפשרויות, של גריעה מתוך האבן או בבנייה. מדובר באמבטיות כבדות במיוחד ויקרות בהתאם לעבודה הסיזיפית של עיצובן.

- גם בתחום הכיורים ישנם כמה חומרים פופולאריים שכדאי להכיר: חרס, נירוסטה, זכוכית, אבן/ שיש, נחושת וקרמיקה.

ההתקנות של אלה שונות. צורת התקנה עליונה מתייחסת לכך שהכיור עובר את המשטח. התקנה תחתונה מתייחסת למשטח שעובר את הכיור. התקנה שטוחה כשהכיור והמשטח באותו הגובה. והתקנה של כיור מונח יוצרת מראה של קערה. חשוב לציין בהקשר של התקנה יפה זאת שאהובה על רבים כיום אך מדובר בתחזוקה קשה, באיבוד של גובה הארון שמתחת ומים שמשפריצים החוצה מהכיור.

בעיצוב חדר הרחצה יש לקחת בחשבון את מיקום התנור לטובת הימים הקרים. למקרה שבוחרים לתלות אותו מעל הדלת יש לשים לב שהוא לא משתקף במראה שמולו. כך גם בעניין השקע החשמלי – למקם אותו באזור שהכי פחות נראה לעין. כי בעיצוב חדר קטן וכל הפרת הסדר הכי קטנה עשויה להפוך את החדר לבלתי נסבל לשהייה.

לאתר שבוע העיצוב ולהרשמה יש ללחוץ כאן

וואלה! NEWS בשיתוף מרכז הבניה הישראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully