וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרור הלוי: המלחמה של האוצר במשקיעים פוגעת בשוכרי הדירות

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף העיר החדשה

27.1.2016 / 9:43

למי האוצר נותן הטבות ואת מי הוא מעניש? יזם הנדל"ן דרור הלוי מסביר כי המלחמה שמנהל האוצר נגד משקיעי הנדל"ן אינה המלחמה הנכונה - אלא בדיוק להפך

מערכת וואלה!

"מחירי השכירות עולים, הצעירים לא פעם מתגוררים בבתים לא ראויים והאוצר בכל זאת הכריז מלחמה במשקיעי הדירות – בדיוק הפוך ממה שצריך", כך אומר יזם הנדל"ן, דרור הלוי, בראיון לוואלה! NEWS. לדוגמה מציין הלוי אדם שמעוניין לגור במקום מסוים אך אין לו את המשאבים הכספיים לבצע את הרכישה. כדי שבכל זאת יוכל לממש את רצונו הוא זקוק למישהו שיש לו כסף ויודע איך לייצר דירה כזו, כלומר למשקיע בתחום זה. אותו משקיע פרטי, משקיע ממיטב כספו בבניית הנכס, לוקח את הסיכון הכרוך בכך, ומממן את הרכישה של הנכס - כדי שבסוף הוא יוכל להשכיר את הדירה למי שזקוק לה. כמובן שגם האוצר מרוויח מכך, משום שאותו משקיע משלם גם מסים על הנכס.

ובכל זאת, טוען הלוי, האוצר פוגע דווקא במשקיעים בשוק הנדל"ן, שיכולים לסייע לשוק הדיור, באמצעות העלאת מסי הרכישה על המשקיעים הפרטיים. לדבריו, האוצר שינה את שיעור מסי הרכישה – שהיו קבועים - כך שמשקיעים פרטיים ישלמו הרבה יותר, ובכוונתו שהמשקיעים המוסדיים, ישלמו הרבה פחות, ומי שנפגע מהמהלך הזה הם רוכשי ושוכרי הדירות. "אם תשקיעו את הכסף באופן ישיר ברכישת דירה – תפסידו, ואילו גוף ביורוקרטי גדול שגובה עמלות - יקבל הטבה במס. המלחמה של האוצר במשקיעים היא בהחלט פגיעה בשוכרים", מסכם הלוי.

הכתבה נכתבה בשיתוף חברת "העיר החדשה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully