וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל שיכון ובינוי נדל"ן: יש רשויות שאני מתבייש למסור בהן דירה

25.1.2016 / 11:08

שיכון ובינוי נדל"ן מסכמת שנה מצוינת מבחינת מכירות – אך מנכ"ל החברה, תמיר דגן, סבור כי משבר הדיור עדיין כאן – וכי המחסור בידיים עובדות בענף עומד להחמיר את המצב. "70% מהציבור לא זכאי לדירות במחיר למשתכן, המספרים שהממשלה מפזרת הם מכבסת מילים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיוכן ובינוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו קמים כל בוקר ומנסים ללמוד דרך העיתונים מה תהיה המדיניות הממשלתית, במצב שבו כל שנתיים מתחלפת המדיניות – אבל המציאות היא שאין היום מספיק קרקעות בשוק ובחלק מהרשויות – כמו ביקנעם ובראש העין – רמת הפיתוח היא מתחת לכל ביקורת. יש רשויות שהמהלכים האלה הממשלתיים פשוט 'גדולים עליהן' ואני מתבייש להכניס לקוחות לדירות, במקומות שבהם אין מדרכות ואין כבישים", כך אמר הבוקר (שני) מנכ"ל חברת שיכון ובינוי נדל"ן, תמיר דגן, במסיבת עיתונאים שקיימה החברה לסיכום שנת 2015.

דגן מתח ביקורת חריפה על תכנית מחיר למשתכן והבהיר כי על אף ששיכון ובינוי התמודדה במספר מכרזים מסוג זה בעבר, אין בכוונתה להתמודד בעתיד הקרוב במסגרת הנוכחית, בשל הכדאיות הכלכלית של המכרזים. "המספרים שהממשלה מתפארת בהם בתחום השיווק, למי שמכיר את השוק, הם לא יותר ממכבסת מילים. המדינה משווקת קרקעות רק במסגרת תכנית מחיר למשתכן, אבל המהלך הזה יוצר בפועל שני שווקים – כי 70% מהציבור לא זכאי לקנות דירות במחיר למשתכן והמשמעות היא שאין לו אפשרות לקנות דירה כיום. למעשה, גם מי שזכאי מבין שזה פחות או יותר כמו לזכות בלוטו: במכרז נופים במודיעין למשל מוציאים לשוק 36 דירות אבל נרשמו 900 זכאים להגרלה".

דגן ציין כי בנוסף לקשיים שמציבה המדיניות הממשלתית, ממשיך ענף הבניה לסבול ממחסור אקוטי בידיים עובדות והתריע כי איכות הבנייה בישראל ירודה – גם בהשוואה למדינות מזרח אירופה. "המדינה מבטיחה פועלים זרים אבל אנחנו לא רואים את זה קורה. כיום גם פועלי בניין מהמגזר הערבי בגליל למשל, הולכים ופוחתים. מדברים על טכנולוגיות חדשניות לבנייה, אבל זה לא תקף לענף המגורים. הבנייה בענף המגורים היא עדיין שמרנית ובהשוואה למזרח אירופה למשל, מצבנו לא טוב: שם בונים ב-60-70 אחוז פחות מהזמן שלוקח לנו לבנות ובאיכות בנייה גבוהה יותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמיר דגן/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסיבת העיתונאים הציג דגן את נתוני המכירות של החברה שהסתכמו בשנת 2015 במכרת 1,060 דירות, בסך כולל של כ-מיליארד ושמונה מאות מיליון שקלים. נתון זה משקף עליה של 26% בהשוואה לשנת 2014, אז מכרה החברה 839 דירות ובחברה ציינו כי אלו ההכנסות הכספיות הגבוהות ביותר של החברה בחמש השנים האחרונות. "התוצאות משקפות את הצורך של הציבור בדירות חדשות. מרבית המכירות התבצעו באזורי הפריפריה, דבר המלמד על כך שהציבור מחפש אחר פתרונות דיור איכותיים בשכונות חדשות ולא רק בגוש דן", אמר.

בהתייחס למחירים הגואים בשוק בשנים האחרונות אמר דגן: "בשנים האחרונות אמרתי כל הזמן שהמחירים לא ימשיכו לעלות ולצערי טעיתי. המחירים המשיכו לעלות, ועל פי מה שמסתמן בשנת 2015 הישראלים לא האמינו להבטחות הממשלה וקנו דירות – וגם ב-2016 המגמה הזו תמשיך, פשוט משום שאין מספיק היצע בשוק", אמר דגן. לדבריו, "יש לנו קרקע לכ-2,000 יחידות דיור בבקעת אונו, אבל הרשויות רבות ביניהן ואם מקשיבים היטב גם למה שאמרו ראשי הערים בדיונים של חוק כחלון להגדלת זכויות הבנייה – רואים שרובם מתנגדים. ברשויות המקומיות לא אוהבים תוספת של תושבים ואפשר לראות שגם כשהחליטו להעלות את תוספת שבס מ-20% ל-30% (תוספת יחידות דיור שאותה יכולות הוועדות המקומיות לאשר) – מעט מאוד רשויות אכן עשו זאת".

דגן ציין כי בתקופה הקרובה צפויה שיכון ובינוי להתמקד באזור דרום תל אביב, בין השאר באמצעות המהלך לרכישת מתחם התחנה המרכזית אותו השלימה לאחרונה בשיתוף עם חברת לווינשטיין, במסגרתו שילמה 560 מיליון שקל. "תל אביב זזה דרומה ומזרחה ואנחנו מאוד מאמינים באזור הזה", ציין. "אחד המתחמים שמעניינים אותנו בנוסף הוא מתחם הגדנ"ע בתל אביב, שבו ייצא לדרך פרויקט דיור להשכרה לטווח ארוך בהיקף של כ-350 יחידות דיור. התמודדנו אגרסיבית ואנחנו ממתינים לתוצאות בימים הקרובים".

פרויקט נוסף שאותו צפויה החברה לבצע בקרוב הוא פרויקט הרחבת קניון עיר ימים בנתניה, במסגרתו צפויה שיכון ובינוי להשקיע בשיתוף עם הראל כ-100 מיליון שקלים להוספת כ-8,000 מ"ר שטחי מסחר, 8,000 מ"ר שטחי משרדים וכן הרחבת החניון במקום. בסמוך לפרויקט זה צפויה שיכון ובינוי להקים מתחם דיור מוגן.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully