וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

450 דירות יוקמו בקריית יובל בירושלים - כמחציתן להשכרה

24.1.2016 / 10:26

הוועדה המחוזית אישרה סופית תכנית חדשה לשכונת קריית יובל הוותיקה: 450 יחידות דיור חדשות, כמחצית מהן לטובת השכרה ארוכת טווח, במגדלי מגורים בני 18 קומות. פסל "המפלצת" המפורסם שנבנה בשנות ה-70 יסומן כמבנה לשימור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיית הפרויקט/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתיחת פנים לשכונת קריית יובל הוותיקה בירושלים: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה למתן תוקף את תכנית מתחם "הדסה הקטנה" בשכונה, המשרעת על פני כ-20 דונם – ובמסגרתה ייבנו שורה של מגדלי מגורים בני 18 קומות, שיכללו כ-450 יחידות דיור חדשות, כמחציתן יוקצו לטובת דיור להשכרה ארוכת טווח. על פי הסיכום בין חברת דירה להשכיר לוועדה המחוזית נקבע כי המספר המדויק של יחידות הדיור שיוקצו לטובת השכרה ארוכת טווח ייקבע רק בשלב שיווק הקרקע.

בתוכנית הנוכחית, מרבית הדירות מיועדות להשכרה ארוכת טווח במחירי השוק וכרבע מהן יוגדרו כדיור בר השגה ויושכרו במחיר הנמוך בכ-25% ממחירי השוק. בדירות להשכרה יוכלו הדיירים לחתום על חוזי שכירות לחמש שנים עם אופציה לחמש שנים נוספות ומחיר השכירות יהיה מפוקח וצמוד למדד המחירים לצרכן. עלייה במחיר שכר הדירה תהיה צמודת מדד 1%+ לשנה בלבד לכל היותר.

המתחם החדש, הממוקם בין הרחובות הנרייטה סולד, טהון וצ'ילה בשכונת קריית יובל, משתרע על קרקע שהוחכרה במשך שנים על ידי ארגון "נשות הדסה" ובמקום קיים מבנה המשמש כמרכז בריאות קהילתי. במתחם זה ממוקם גם פארק ציבורי, הידוע בשם "פארק המפלצת", אותו יצרה הפסלת הצרפתייה ניקי דה סן פאל מבטון יצוק בתחילת שנות השבעים.

על פי התוכנית החדשה, שורת מגדלי מגורים בני 18 קומות שיכילו כ-450 דירות חדשות ייבנו באזור וקומת המסד של המגדלים ישמשו לצרכי מסחר ומשרדים. יתרת המתחם מיועדת לטובת הציבור ויכלול מבנה ציבורי במערב המתחם ומבנה ציבורי במרכזו, לצד פארק פתוח לשימוש הציבור ביתרת השטח. על פי התוכנית, פסל המפלצת ומבנה "הדסה הקטנה" ההיסטורי יסומנו כמבנים לשימור ויבוצעו שינויים במערך התנועה, במסגרתם יורחב רחוב צ'ילה.

תכנית זו הינה אחת משתי תכניות דיור להשכרה לטווח ארוך המקודמות בירושלים. לאחרונה אושרה למתן תוקף גם תכנית מתחם אלנבי בשכונת ארנונה, הכוללת 280 יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח.

מנכ"ל חברת "דירה להשכיר", עוזי לוי ציין כי "אישור התוכנית יאפשר הקמה של מאות יחידות דיור המיועדות לזוגות צעירים ויהווה צעד משמעותי בהתחדשות העירונית של השכונה, זאת בסמיכות לציר הרכבת הקלה ובית החולים הדסה עין כרם". לוי ציין כי בקרוב תפרסם החברה מכרזים באזורי ביקוש נוספים.

במינהל התכנון ציינו כי "הוועדה המחוזית מברכת על התכנית המציעה סביבת מגורים נעימה ואטרקטיבית, תוך הבטחת המשך קיומו של מרחב ציבורי פעיל ואהוד על תושבי העיר. בנייני המגורים המוצעים ישתלבו בשכונה, ויהוו פתרון ראוי לאוכלוסייה המבקשת להקים את ביתה בעיר ולהשתלב בסביבת החיים של רובע דרום מערב העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully